نشریه آنلاین اوکراینی اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا تحریم‌های دیگری را علیه ایران اعمال کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های خود علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین را تمدید کرده است.
رئیس‌جمهور اوکراین در فرمان جدیدی تحریم‌های جدیدی علیه اتباع روس وضع کرد.
آندری یرماک، رئیس ستاد ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور در ادامه ادعاهایش علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی از روسیه در جنگ اوکراین، طرحی را برای تحریم ۵۰ ساله ایران به پارلمان این کشور ارائه کرده است.
پارلمان اوکراین در اقدامی ضد ایرانی، وضع تحریم‌ و محدودیت‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی را به مدت ۵۰ سال به تصویب رساند.
در الحاقیه پیش‌نویس یک قطعنامه در سایت پارلمان اوکراین آمده است: «تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودکننده‌های اقتصادی بخشی علیه جمهوری اسلامی ایران برای مدت ۵۰ سال اعمال شود.»
ژاپن امروزجمعه از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به سب جنگ اوکراین خبر داد که شامل ۱۷ فرد و ۷۸ نهاد می شود.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه]تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است، اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه]فروخته است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».
رئیس‌جمهور اوکراین از وضع دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه نهادها و افراد روس خبر داد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نخستین دور گفتگو‌ها بر سر تحریم‌های تازه پیشنهادی در خصوص تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را که احتمالا برخی شرکت‌های چینی و ایرانی را هدف قرار خواهد داد، آغاز کردند.
رئیس پارلمان کوبا با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه روسیه می‌گوید واشنگتن مسئول اصلی دامن‌زدن درگیری‌ها و جنگ در اوکراین است.
رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید تحریم‌های تازه‌ای را علیه نهادها و شهروندان برخی کشورها وضع کرده است.
وزارت امور خارجه استرالیا با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه فناوری پهپادی به آن – ادعایی که از سوی تهران و مسکو رد شده – اعلام کرد که ۱۳ فرد و یک نهاد ایرانی مرتبط را تحریم کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در سندی که آماری از محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه از آغاز عملیات ویژه این کشور در اوکراین ارائه می‌دهد، می‌گوید: بیش از ۸۰ درصد از بخش بانکی روسیه بر اساس دارایی از جمله ۱۰ بانک برتر متعلق به این کشور تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است.
وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپاد‌های جنگی به آن، اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه هشت فرد و نهاد ایرانی اعمال می‌کند.
رئیس شورای اروپا می گوید با توجه به حساس بودن هفته های آتی در جنگ اوکراین، حمایت از این کشور باید تداوم داشته باشد.
سخنگوی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاها درباره مشارکت ایران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است، مدعی شد که درصورت ادامه حمایت ادعایی تسلیحاتی ایران از روسیه، تحریم‌های بیشتری علیه تهران وضع خواهد شد.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین وضع کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه تحولات اوکراین امروز اعلام کرد که تعدادی از نهادها و شهروندان روسیه را تحریم کرده است.
وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی، تاکید کرد که پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه ایران مخالف است.
رئیس کمیسیون اروپا امروز جزئیاتی از تحریم‌های جدید ۷ میلیارد یوروئی بروکسل علیه روسیه به بهانه برگزاری همه پرسی در برخی از مناطق اوکراین را مطرح کرد.
جوزپ بورل، مسئول گفت: ما به حمایت‌های نظامی خود از اوکراین و ارسال تسلیحات ادامه می‌دهیم و آن را افزایش خواهیم داد. همچنین، چگونگی اعمال اقدامات محدودکننده جدید علیه روسیه را بررسی خواهیم کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در دونباس شد.
زلنسکی گفت: دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.
سوئیس امروز از تصویب هفتمین بسته تحریم‌های این کشور علیه روسیه به بهانه درگیری ها در اوکراین خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ