نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد علیرغم آن که تاثیر فرهنگی بر عاداتی، چون مصرف مشروبات الکلی و استعمال سیگار و دخانیات عاملی کلیدی است، اما فرد با تمایلات خاصی نیز متولد می‌شود که خطر اعتیاد را افزایش می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشخص است که دخانیات بر ظاهر فرد مصرف‌ کننده نیز تأثیر می­‌گذارد؛ از زرد شدن دندان­‌ها و ایجاد پلاک‌های دندانی گرفته تا اثرگذاری بر کلاژن پوست و ایجاد پیری زودرس. افت عملکرد ریه و اختلالات تنفسی، فشارخون و افزایش خطر سکته قلبی و مغزی، کاهش توان باروری، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، حنجره، دهان، مری، معده، کبد و ...آب مروارید، شکاف کام و لب در نوزادان مادران سیگاری، تضعیف سیستم ایمنی و ... از جمله بیماری‌ها و عوارض مصرف دخانیات هستند.
توجه به بهداشت دهان و دندان به‌تازگی به بخشی از رویکرد مدیریت دیابت همراه با تشویق بیماران به حفظ وزن سالم، رژیم غذایی سالم و ترک سیگار تبدیل شده است.
فقط ۲۰ دقیقه بعد از ترک سیگار، پروسه متعادل شدن فشار خون و ضربان قلب که به‌خاطر گرفتگی‌های عروقی و مواد شیمیایی و تنگ شدن عروق، ضربان قلب و فشار خون بالا رفته؛ به تدریج و به آرامی متعادل می‌شود.
به گفته یک روان‌درمانگر نوجوان، بخشی از گرایش نوجوانان به سیگار مربوط به طرحواره‌های ناسازگاری می‌شود که در دوران کودکی مثل یک تله در مغز کودک هک شده است.
هفته دوم لیگ ملت‌ها در شهر روتردام هلند با حاشیه‌های عجیبی همراه است که درگیری لفظی بازیکن و سرمربی تیم ملی والیبال لهستان از جمله آن‌ها است.
برخی از فیلم‌هایی که در شبکه‌های نمایش خانگی پخش می‌شود متاسفانه به عاملی برای تبلیغ دخانیات تبدیل شده است. سکانس‌هایی که موجب ترغیب آنان برای استعمال دخانیات می‌شود.
پپ گواردیولا پس از قهرمانی در جام حذفی انگلیس نتوانست مانع از سرازیر شدن اشک‌هایش شود و مانند یک کودک اشک ریخت.
مردانی که دوز بالایی از مکمل‌ های حاوی ویتامین B۶ و B۱۲ مصرف می‌ کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند و این ارتباط میان افرادی که در حاضر سیگاری‌ هستند، بالاتر است.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که درمان بیماری لثه ممکن است فایده کمی برای سیگاری‌های شدید داشته باشد.
دبیر مقدم گفت: هنگام عمل بلع، یکسری اعمال پشت سر هم اتفاق می‌افتد که مانع از ورود غذا به دستگاه تنفسی شود، در برخی از حیوانات، دستگاه تنفس و دستگاه گوارش از ابتدا از هم جدا هستند، اما در انسان، ابتدای مسیر دستگاه گوارش و تنفس با هم مشترک است. در واقع ارگانی که باعث می‌شود، هوا به مجاری تنفسی و غذا به مجاری گوارشی راه پیدا کند، حنجره است.
خطر خونریزی لثه در افرادی سیگاری بالاتر است. مصرف سیگار به دلایل مختلفی احتمال بروز بیماری پیرادندانی را افزایش می‌دهد. دودی که از سیگار استنشاق می‌شود مواد سمی‌ای را روی دندان‌ها باقی می‌گذارد که به سختی می‌توان آن‌ها را با مسواک پاک کرد.
دیوید سداریس جستارنویس سرشناس آمریکایی، می‌گوید: شاید این روز‌ها دیدن جوانی که از مادرش فندک می‌گیرد شرم‌آور به نظر بیاید، اما سیگار همیشه مایۀ قضاوت دیگران نبوده است. سداریس در این جستار از حال‌وهوای روزگاری می‌گوید که آدم‌ها تقریباً در هر جایی که فکرش را بکنید، از بیمارستان و تلویزیون گرفته تا مدرسه و محل کار، آزادانه سیگار می‌کشیدن؛ ماجرای سیگاری‌شدن خودش را بازگو می‌کند؛ سرفه‌های سنگین و صدای نفس خشن مادرش را به یاد می‌آورد و نهایتاً از آخرین سیگاری می‌گوید که در یکی از کافه‌های فرودگاه شارل دوگول دود کرد و سیگار را برای همیشه ترک کرد.
ستاره تیم ملی کرواسی با وجود علاقه زیادش به سیگار، رکورددار دوندگی در تاریخ جام‌های جهانی است!
ستاره تیم ملی کرواسی با وجود علاقه زیادش به سیگار، رکورددار دوندگی در تاریخ جام‌های جهانی است!
رسانه‌های اجتماعی هرگز راهی طبیعی برای کار، بازی و معاشرت نبودند. با این وجود، جایگزین شدن آن به جای راه‌های طبیعی از طریق جهشی عجیب و بسیار ظریف صورت گرفت که تشخیص وقوع آن در لحظه دشوار بود.
مهاجرانی نوشت: سیگاری آتش زدم و کیف و کتابم را جمع و جور کردم با خودم گفتم، می روم دیگر جای من نیست. تلفن زنگ زد. گوشی را بر داشتم . آیت الله خامنه ای بود.
بسیاری از افراد سیگاری می‌دانند که بخار مایع موجود در سیگار الکترونیکی دارای نیکوتین و طعم دهنده است اما در مورد مواد سمی درون آن چیزی نمی‌داند. سیگار‌های الکترونیکی احتمالا عامل ایجاد تشنج در بین نوجوانان هستند.
یافته‌های این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث می‌شوند التهاب ایجاد شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته‌ای را که عامل بروز جهش‌های سرطانی هستند، بیدار کند و محققان با شناسایی این روند اکنون نگران آن هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرایند، یعنی روند بیداریِ سلول‌های سرطانی را آغاز کند.
مارگارت در دوران سلطنت خود، توانسته از جنجال دوری کرده و این نهاد را مدرن‌سازی کند. او به دو پسر خود اجازه داده با افراد غیرسلطنتی ازدواج کنند.
مارگارت در دوران سلطنت خود، توانسته از جنجال دوری کرده و این نهاد را مدرن‌سازی کند. او به دو پسر خود اجازه داده با افراد غیرسلطنتی ازدواج کنند.
نشستن طولانی خطر مرگ را افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز شماری از بیماری‌ها از جمله آلزایمر، دیابت نوع دو، افسردگی، استرس و لخته شدن خون در عروق پا است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و بازخورد منفی از این اقدام در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این سازمان نظر مخالف خود را با درج تصویر یوز ایرانی بر روی پاکت‌های سیگار اعلام می‌دارد.
یوزپلنگ ایرانی یکی از نمادهای نشان‌دهنده حیات است که تلاش زیادی برای تداوم نسل آن انجام شده ، حال این نماد ملی قرار است به نماد کالایی سرطان‌زا و کشنده تبدیل شودسیگار با نماد یوزپلنگ ایرانی.
تصور می‌شود که سیگار بر تولید کلاژن پروتئینی که پوست را سالم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد تاثیر می‌گذارد. با افزایش سن بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند به همین دلیل پوست شروع به افتادگی و چروک شدن می‌کند. سیگار می‌تواند این روند را تسریع کند و باعث پیری زودرس شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ