رسانه‌های اجتماعی هرگز راهی طبیعی برای کار، بازی و معاشرت نبودند. با این وجود، جایگزین شدن آن به جای راه‌های طبیعی از طریق جهشی عجیب و بسیار ظریف صورت گرفت که تشخیص وقوع آن در لحظه دشوار بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رضا نصری حقوقدان بین الملل با انتشار رشته توئیتی نوشت: اگر برجام نبود، عضویت ایران در شانگهای میسر نمی‌شد.
ریچارد مور در توییتی به زبان ترکیه نوشت که برای "دوست و همکار سابقش" فیدان در سمت جدید آرزوی موفقیت می‌کند. او ابتدا در توییت به صفحه جعلی فیدان اشاره کرد، اما بعدا وقتی مشخص شد این صفحه جعلی است در توییتر دیگری به طنز نوشت: " آرزوی خوب من، واقعی بود حتی اگر حساب، جعلی باشد. وی از حذف توییت قبلی اش خودداری کرد.
عباس عبدی؛ تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی در توییتر نوشت: چرا پیامک سرقت نکردن برای کسی نمی‌آید؟ چون افراد بسیار بسیار اندکی مرتکب آن می‌شوند. پس اگر برای حجاب پیامک فراگیر می‌فرستند طبعا فکر می‌کنند که بسیاری از مردم مخاطب آن هستند.
. اگر آن چارچوب نظری را که می‌گوید فرهنگ دموکراتیک پیش‌نیاز یک جامعه دموکراتیک است را فرض بگیریم و مبنا قرار دهیم، به نظر من توئیتر مانع گذار به دموکراسی است. آنچه من در تز خودم به آن رسیدم این است که توئیتر در شکل‌گیری فرهنگ دموکراتیک در ایران، اختلال ایجاد می‌کند.
ستایشی در پاسخ به سوالی درباره صحت اظهارنظر عبدالرضا داوری -مشاور پیشین محمود احمدی‌نژاد- در توییتر مبنی بر اینکه "کسی که محسن شکاری را دستگیر کرده بود، هدف سه گلوله قرار گرفته و به بیمارستانی که او بستری بوده، منتقل شده و ضارب هم دستگیر شده است." گفت: اگر دسترسی به آقای داوری داشتم سوال می کردم منبع گزارش شما چیست.
«میشال رحمان» توسعه‌دهنده در پستی در صفحه شخصی خود در توییتر توضیح داده که گوگل ظاهراً در یک ایمیل این اشتباه را به اطلاع کاربران رسانده است. این غول فناوری می‌گوید ارسال این مبالغ غیرعمدی بوده است. اگر امکان بازگشت پول وجود داشته باشد، گوگل این کار را انجام داده است، ولی اگر کاربران مبلغ دریافتی را خرج کرده باشند، مشکلی برای حساب آن‌ها به‌وجود نخواهد آمد.
محسن برهانی حقوقدان در توئیتی نوشت: اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است. سایرین با رعایت ماده ۱۵۶ ق‌م‌ا، حق دفاع مشروع در قبال رفتار وی را خواهند داشت
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گوشی شما ویروسی شده یا خیر، می‌توانید سایت‌های شبکه‌هایی مانند توییتر را باز کنید، اگر در پروفایلتان تبلیغاتی را مشاهده کردید باید تقریبا به ویروسی شدن گوشی خود پی ببرید، چراکه این سایت‌ها عموما تبلیغات غیرضروری نداشته‌اند.
محمد رضا جوادی یگانه استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در این باره در توئیتی نوشته است: «اگر روان‌شناسی جمعی مردم ایران را بدانید؛ و حساسیت بالای مردم در باره دختران دانش‌آموز و مادرانشان، و افزایش نگرانی‌‌ها و پایین آمدن آستانه تحمل مردم را درک کنید، می‌دانید که امشب باید تکلیف این شخص و این فیلم مشخص شود و به افکار عمومی توضیح داده شود.»
ضرغامی گفت: متاسفانه بعضا تنگ نظری وجود دارد. من چند وقت پیش در نمایشگاه دستاورد‌های بانوان شرکت کردم و توئیتی زدم که متاسفانه چند نفر خیلی تندروی کردند و رفتار ناشایستی داشتند و تعدادی از خانم‌ها در این مراسم به صورت آئینی و همخوانی محتوای بسیار خوبی را در وصف پیامبر و امام علی (ع) اجرا کردند و هیچ مشکل شرعی هم نداشت. دیگر نمی‌شود، آنقدر سختگیری کرد و من به آن آقایی که اشکال می‌گیرد و رفتار‌ها و برخورد‌های تند می‌کند می‌گویم که اگر تحریک می‌شود، نگاه نکند.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه، حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
محمد درویش، فعال محیط زیستی با انتشار تصویری از آبگیری سد چمشیر در توییتر خود نوشت: «آقای سلاجقه در حالیکه صبح امروز شما مشغول تکذیب آبگیری سد چم‌شیر در رسانه رسمی دولت بودید، یک از محیط‌بان‌های شما این عکس را برایم فرستاد! درها را باز کنید و اجازه دهید واقعیت‌ها فاش شود اگر صادق هستید.»
محمد درویش، فعال محیط زیستی با انتشار تصویری از آبگیری سد چمشیر در توییتر خود نوشت: «آقای سلاجقه در حالیکه صبح امروز شما مشغول تکذیب آبگیری سد چم‌شیر در رسانه رسمی دولت بودید، یک از محیط‌بان‌های شما این عکس را برایم فرستاد! درها را باز کنید و اجازه دهید واقعیت‌ها فاش شود اگر صادق هستید.»
اگر علامت تیک خاکستری را در کنار نام یک کاربر در توییتر دیدید، بدانید که این حساب کاربری، متعلق به یک نهاد یا مقام دولتی یا یک سازمان چندجانبه است.
حمید رسایی در توئیتی خطاب به رضا کیانیان نوشت: اگر یک بار تائید صلاحیت شورا مهمه سه با تائید آن شورا هم مهم است. ولی شما نگفتی چرا سال ها‌ی اول انقلاب زندان بودی؟ حکم دادگاه چه بود؟
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس، توییتر و چند شرکت نوآور دیگر، در توییتر از رویدادی نام برد که هفته آینده برگزار می‌شود و اگر بر اساس انتظار وی رخ دهد، ممکن است به محرک دیگری برای افزایش بیت‌کوین تبدیل شود یا آن را تحت فشار نزول قرار دهد.
علی اکبر رائفی پور فعال سیاسی اصولگرا با انتشار توئیتی، دوباره در فضای مجازی جنجال برانگیز شد. منتقدان، معتقدند او، معترضان و بویژه، خوش سیما‌ها را تهدید کرده است.
اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر توئیتر از قوانین پیروی نکند، این شبکه اجتماعی را در سراسر اتحادیه ممنوع خواهد کرد.
مرندی در توئیت خود نوشت: اگر حمله‌ای علیه ایران انجام شود، هزاران پهپاد و موشک ایرانی زیرساخت‌های کلیدی رژیم‌هایی را که میزبان نیرو‌های متعلق به رژیم آمریکا هستند یا به نیرو‌های متخاصم اجازه می‌دهند از حریم هوایی آن‌ها استفاده کنند، در هم خواهد شکست.
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتر نوشت: نمایندگانی که خواهان اعدام معترضین شدند رفتارشان غیرمنتظره نبود. نماینده استصوابی با رای بسیار پایین، چرا نباید خواهان اعدام افراد مزاحم نمایندگی خود شود؟ اگر چنین درخواستی نکنند، خلاف وظیفه عمل کرده و عجیب و غیرمنتظره است.
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتر نوشت: نمایندگانی که خواهان اعدام معترضین شدند رفتارشان غیرمنتظره نبود. نماینده استصوابی با رای بسیار پایین، چرا نباید خواهان اعدام افراد مزاحم نمایندگی خود شود؟ اگر چنین درخواستی نکنند، خلاف وظیفه عمل کرده و عجیب و غیرمنتظره است.
مدتی پیش در مورد ستاد امربمعروف توئیت زدم و مورد گلایه قرار گرفتم ، که چرا این نهاد مقدس را تضعیف می کنم !
شاخص کل بورس شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۳۰۵۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۳۴ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ