بسیاری از افراد سیگاری می‌دانند که بخار مایع موجود در سیگار الکترونیکی دارای نیکوتین و طعم دهنده است اما در مورد مواد سمی درون آن چیزی نمی‌داند. سیگار‌های الکترونیکی احتمالا عامل ایجاد تشنج در بین نوجوانان هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شواهد جدید و علمی وجود دارد که پزشکان در استفاده از سیگار‌های الکترونیک، زنگ خطر را به صدا درآورده اند.
«کمیکال» که کانابینوئید سنتزی، ماده‌ای شیمیایی، روانگردان و مصنوعی است یا روی گیاهان خشک و خرد شده اسپری می‌شود تا بتوان این گیاهان را کشید و یا اینکه مایع آن فروخته می‌شود تا به صورت بخوری یا با استفاده از سیگار الکترونیکی و وسایل دیگر استنشاق شود حال آنکه در بازار، این فرآورده‌ها بخور مایع یا گیاهی هم نامیده می‌شوند.
وصول هر نخ سیگار وارداتی مبلغ هشت هزار ریال ۸,۰۰۰ ریال و هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی قلیان وارداتی سیصد و پنجاه هزار ریال ۳۵۰,۰۰۰ ریال به عنوان حقوق ورودی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.
آثار مخرب مصرف دخانیات و دود ناشی از سیگار بر هیچ کسی پوشیده نیست، به همین خاطر در سال‌های اخیر سیگارهای الکترونیکی در میان جوانان محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌ و برخی از افراد نیز برای ترک سیگار به ویپ روی آورده‌اند.
دکتر حیدری با اشاره به ابلاغ ممنوعیت واردات، تولید و توزیع این سیگار‌ها به سازمان‌های مرتبط گفت: سیگار الکترونیکی به عنوان یک کالای آسیب‌رسان معرفی شده است و عرضه آن یک نوع قاچاق محسوب می‌شود و توزیع و فروش آن ممنوع است.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: فروش مواد دخانیاتی در کیوسک‌های مطبوعاتی ممنوع است.
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خرید و فروش، واردات و صادرات سیگار‌های الکترونیکی ممنوع است، گفت: دخانیات عوارض جبران ناپذیری دارند تمامی مواد دخانی از جمله سیگار‌های الکترونیکی و ویپ دارای ضرر هستند و باعث وابستگی فرد می‌شوند.
هاجر ۲، کمان ۲۲، کمان ۱۲، مهاجر ۴، سفیر و ستار، پهپاد‌های شناسایی، سامانه درخش ۷، برج مراقبت سیار، موشک قادر هواپایه، موشک ستار و قائم، سامانه‌های جنگ الکترونیک سحاب و شاهین، بمب هوشمند قاصد، موشک عصر ۶۷، موشک فکور ۹۰ هواپایه، دودزا پروژه جبار ۹، اتوبوس آمبولانس، اتاق عمل سیار، رادیولوژی سیار، دندانپزشکی سیار، اخلالگر باند V/UHF، ایستگاه کنترل زمینی.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از راه‌اندازی دفاتر سیار خدمات قضائی الکترونیک برای ارائه خدمات به سالمندان، معلولان و جانبازان خبر داد.
طبق مصوبه مجلس، میزان مالیات هر نخ سیگار تولید داخل ۵۰ تومان و هر نخ تولید داخل با برند بین المللی ۱۰۰ تومان و هر بسته تنباکو ۲۰ هزار تومان تعیین شد.
طبق مصوبه مجلس، میزان مالیات هر نخ سیگار تولید داخل ۵۰ تومان و هر نخ تولید داخل با برند بین المللی ۱۰۰ تومان و هر بسته تنباکو ۲۰ هزار تومان تعیین شد.
کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، از هدیه جالبی که یورگن کلوپ قبلا برای او ارسال کرده بود پرده برداشت.
مطالعه جدید مبتنی بر شواهد قبلی نشان می‌دهد استعمال سیگار الکترونیکی سالم‌تر از سیگار سنتی نیست.
مطالعه جدید نشان می‌دهد نوزادانی که در دوران بارداری در معرض سیگار کشیدن مادر قرار می‌گیرند در مقایسه با نوزادان غیرسیگاری بیش از پنج برابر در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند.
دیوید سداریس جستارنویس سرشناس آمریکایی، می‌گوید: شاید این روز‌ها دیدن جوانی که از مادرش فندک می‌گیرد شرم‌آور به نظر بیاید، اما سیگار همیشه مایۀ قضاوت دیگران نبوده است. سداریس در این جستار از حال‌وهوای روزگاری می‌گوید که آدم‌ها تقریباً در هر جایی که فکرش را بکنید، از بیمارستان و تلویزیون گرفته تا مدرسه و محل کار، آزادانه سیگار می‌کشیدن؛ ماجرای سیگاری‌شدن خودش را بازگو می‌کند؛ سرفه‌های سنگین و صدای نفس خشن مادرش را به یاد می‌آورد و نهایتاً از آخرین سیگاری می‌گوید که در یکی از کافه‌های فرودگاه شارل دوگول دود کرد و سیگار را برای همیشه ترک کرد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگار نه تنها به سلامت ریه و قلب آسیب می‌رساند، بلکه احتمال از دست دادن حافظه و سردرگمی در میانسالی را افزایش می‌دهد.
مردم به دلایل مختلفی از سیگار‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند که شامل تلاش برای ترک یا کاهش سیگار، جذابیت طعم‌ها، و این واقعیت که آن‌ها بوی بد نمی‌دهند، است و برخی برای دریافت نیکوتین در مکان‌هایی که نمی‌توانند سیگار بکشند از سیگار‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.
گلر تیم ملی هلند نخستین بازی ملی خودش را در جام جهانی تجربه کرد!
برخی تحقیقات دندانپزشکی ارتباط بین استفاده از سیگار الکترونیکی و افزایش نشانگر‌های بیماری لثه و به طور جداگانه آسیب به مینای دندان، پوسته خارجی آن را نشان داده است.
راجا ناینگولان بازیکن سابق اینتر و رم به دلیل استعمال سیگار الکترونیکی روی نیمکت، تا اطلاع ثانوی اخراج شد.
در واقع نشان داده شد که احساس ناامیدی، ناراحتی و تنهایی باعث افزایش سن بیولوژیکی فرد نسبت به سیگار کشیدن می‌شود. سایر عوامل مرتبط با شتاب سالمندی عبارت از مجرد بودن و زندگی در یک منطقه روستایی به دلیل در دسترس بودن کم خدمات پزشکی است.
یافته‌های این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث می‌شوند التهاب ایجاد شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته‌ای را که عامل بروز جهش‌های سرطانی هستند، بیدار کند و محققان با شناسایی این روند اکنون نگران آن هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرایند، یعنی روند بیداریِ سلول‌های سرطانی را آغاز کند.
رزمایش «اقتدار ۱۴۰۱» نیروی زمینی ارتش به مدت دو روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد. در این رزمایش واحدهای پیاده، زرهی، توپخانه، ایستگاه‌های سیار پهپاد و جنگ الکترونیک نیروی زمینی در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برای اجرای رزمایش دو روزه مستقر شده و موضع عملیاتی گرفتند. رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش با هدف ارزیابی و ارتقای میزان توان و آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدات نوین، برگزار شده است.
دکتر «اوا هولت»، محقق ارشد از بیمارستان گنتوفت در کپنهاگ دانمارک، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که سیگار کشیدن منجر به قلب‌های ضخیم‌تر و ضعیف‌تر می‌شود. به این معنی که افراد سیگاری حجم کمتری از خون در محفظه چپ قلب و قدرت کمتری برای پمپاژ آن به بقیه بدن دارند. هر چه بیشتر سیگار بکشید، عملکرد قلب شما بدتر می‌شود.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ