سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر وزیرخارجه به ژاپن و پیگیری وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های این کشور، گفت: آقای وزیر، شب گذشته به وقت محلی توکیو وارد ژاپن شد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما برای اظهارات رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی ارزشی قائل نیستیم و عملا برای آن پاسخی نداریم.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تحولات داخلی در روسیه موضوع داخلی این کشور است.
کنعانی گفت: ایران از همه امکانات برای تامین منافع مردم استفاده می‌کند. از ابتکارات عمان استقبال کردیم و از ظرفیت آن به عنوان کشور دوست استفاده کردیم.
بر اساس گفته آقای کنعانی که "مشارکت بالا نشانه پیروزی مردم‌سالاری در ترکیه است" چنانچه در جایی دیگر مشارکت به خاطر قلع‌و‌قمع کاندیداها یا احساس بی‌اثری مشارکت در انتخابات یا بی‌قدرتی منتخبان پایین آمده باشد، نشانه چیست؟
ودانت پاتل، از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا تعمیق روابط میان روسیه و بازیگرانی مانند ایران را باعث نگرانی عمیق خوانده است.
کنعانی درباره موضوع بسته شدن سفارت انگلیس در ایران عنوان کرد: این خبر را تکذیب می‌کنم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از حقایق تلخی که نیاز به شفاف‌سازی دارد، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گاز‌های سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است.
کنعانی گفت: ایران متعهد به ان پی تی است. همکاری حرفه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک اصل مهم برای ایران در مناسبات خودش با آژانس است. البته ما به طور متقابل انتظار داریم آژانس رفتار حرفه‌ای داشته باشد و به اصول و چارچوب همکاری حرفه‌ای پایبند باشد.
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ارتباطات ایران و آژانس به صورت مستمر برقرار است. با تکمیل روند آماده‌سازی، امکان سفر گروسی به ایران در آینده متصور است. باید زمینه‌سازی فنی آن انجام شود. در چارچوب فنی، گفتگو‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صادر کنندگان سلاح برای متجاوزان و کمک کنندگان به محاصره ملت مظلوم یمن، در جایگاهی نیستند که به دیگران اتهام بزنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما همواره به تمامیت ارضی کشورها و از جمله اوکراین احترام گذاشته ایم و آقای زلنسکی بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی اساس نامحدود نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، قهرمانی تیم ملی فوتبال ‎آرژانتین در جام جهانی فوتبال در ‎قطر را به مردم این کشور و اعضای تیم و کادر فنی آن تبریک گفت.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد: روابط چین و ایران به‌طور سنتی دوستانه است و انتخاب مشترک چین و ایران برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی جامع چین و ایران است. طرف چینی مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با طرف ایرانی برای تداوم و ارتقاء پیشرفت جدید در روابط دوجانبه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه، تاکید کرد: آقای وزیر؛ شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره روزنامه نگاری آزاد گفت: آقای وزیر، شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: موضوع سفر هیأت آژانس به تهران جزو موضوعاتی بود که در چارچوب توافق وجود داشت با توجه به قطعنامه سیاسی صادر شده در شورای حکام علیه ایران، اقدامات بعدی با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد و لازم است موضوعات یک ارزیابی مجددی شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که اگر قطعنامه ضد ایرانی در آژانس تصویب شود، پاسخ ایران قاطع و موثر خواهد بود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ظاهرا اعتیاد به تحریم، عقلانیت و سنجیدگی را نزد طرف‌های اروپایی به انزوا برده و با این رویکرد غلط، این اروپاست که دایره تعاملات خود را بدست خود تنگتر می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: مقام‌های ایرانی به‌صراحت اعلام کرده‌اند که این توافقی نیست که آن‌ها آماده پذیرش آن باشند، توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک قطعا دور از ذهن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داد و گفت: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه: پلن B ایران در صورت پاسخ منفی آمریکا در مذاکرات احیای برجام، تقویت روابط با سایر کشورهاست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشور‌های دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن B ما استمرار سیاست لغو تحریم‌ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در طرح ترور مقامات پیشین آمریکایی، در صفحه توییترش نوشت: داستان سرائی آمریکا در خصوص یک عنصر ورشکسته سیاسی، تروریست شناخته شده و کودتاچی علیه کشور‌ها و دولت‌های مستقل، فرار به جلو با هدف فرار از مسؤلیت یک جنایت بین المللی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ