ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ظاهرا اعتیاد به تحریم، عقلانیت و سنجیدگی را نزد طرف‌های اروپایی به انزوا برده و با این رویکرد غلط، این اروپاست که دایره تعاملات خود را بدست خود تنگتر می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد فایل صوتی منتشر شده منتسب به رابرت مالی و این که در این فایل گفته شده هدف از مذاکرات با ایران و توافق برجام، افزایش فشار به ایران است، گفت: اینکه گفته شده است، مسئولیت آن با آمریکا است و آن‌ها باید در این زمینه روشنگری کنند.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما برای اظهارات رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی ارزشی قائل نیستیم و عملا برای آن پاسخی نداریم.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مساجد و اهانت به قرآن کریم، نشانه عدم‌پایبندی رژیم جعلی به هیچ خط قرمزی در تعدی و تجاوز به مقدسات دینی است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مساجد و اهانت به قرآن کریم، نشانه عدم‌پایبندی رژیم جعلی به هیچ خط قرمزی در تعدی و تجاوز به مقدسات دینی است.
کنعانی گفت: ایران از همه امکانات برای تامین منافع مردم استفاده می‌کند. از ابتکارات عمان استقبال کردیم و از ظرفیت آن به عنوان کشور دوست استفاده کردیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره توافق انجام شده میان ایران و اندونزی در زمینه تجاری و امضای اسناد متعدد در این زمینه، بر سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن درباره روابط دوجانبه کشور‌ها و تهدید آن با تحریم‌ها صحه گذاشت.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به امضای توافق تجاری میان تهران _ جاکارتا علی‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن واکنش نشان داد.
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره احداث خط ریلی رشت-آستارا با همکاری ایران و روسیه گفت: مسلما هر اقدامی یا هر پروژه‌ای که به تحریم‌ها ربط پیدا کند، برای ما عمیقا نگران‌کننده خواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه به اخبار منتشرشده درباره آزادی دو تبعه فرانسوی واکنش نشان داد و گفت: قوه قضائیه در اقدامی انسان‌دوستانه و در راستای قوانین و مقررات مربوطه دو تبعه فرانسوی را آزاد کرد.
کنعانی سخنگوی وزرات امور خارجه گفت: رای صادره دادگاه هواپیمای اوکراینی مبتنی بر کنوانسیون‌ شیکاگو است.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز به تحریم‌های سئول علیه مسکو واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اعلام‌شده از سوی اتحادیه اروپایی در خصوص شهروندان جمهوری اسلامی ایران و برخی مؤسسات کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا فهرست تحریم‌های متقابل خود را به‌زودی اعلام خواهد کرد.
کنعانی گفت: ایران متعهد به ان پی تی است. همکاری حرفه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک اصل مهم برای ایران در مناسبات خودش با آژانس است. البته ما به طور متقابل انتظار داریم آژانس رفتار حرفه‌ای داشته باشد و به اصول و چارچوب همکاری حرفه‌ای پایبند باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
ناصر کنعانی نوشت: آنانی که ۴۴ سال حضور بی‌نظیر اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان در حمایت از کشور، انقلاب و رهبری خود را نادیده می‌گیرند و به سراغ چند دلقک بی‌هویت می‌روند، نه به دموکراسی اعتقاد دارند و نه انقلاب و ملت ایران را می‌شناسند.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سیاست ما عدم حمایت از جنگ و یک طرف علیه دیگری است. امیدواریم مقامات اوکراین با نگاه به ریشه بحران، با اتخاذ رویکرد صحیح سیاسی منافع خود و ملت خود را قربانی سیاست توسعه‌طلبانه آمریکا و ناتو نکنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صادر کنندگان سلاح برای متجاوزان و کمک کنندگان به محاصره ملت مظلوم یمن، در جایگاهی نیستند که به دیگران اتهام بزنند.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند هر کشوری در ارتباط با امنیت ملی خود با هیچ طرفی تساهل و مماشات نخواهد کرد. اقدام اکبری اقدام علیه امنیت ملی بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان" است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ نمایش دیگری از اقتدار ملی و توانمندی جوانان ایران در فتح قله‌های علمی نوین، زیر سایه تحریم‌ها و فشارهای حداکثری است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید کانادا علیه تعدادی از رسانه‌های داخل کشور گفت: تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران، نشانه پوچ بودن شعار غرب درخصوص دسترسی آزاد به اطلاعات است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به تحریم‌های جدید کانادا علیه تعدادی از رسانه‌ها در داخل کشور گفت: تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران، نقض بخشی از حقوق اساسی ملت ایران در رساندن صدا و نظر خود به جهانیان و نیز گویای پوچ بودن شعار غرب در خصوص "دسترسی آزاد به اطلاعات" و "آزادی بیان" است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام دولت آمریکا در خصوص برخی تحریم‌ها در حوزه ارتباطات گفت: تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ