معاون اول قوه قضاییه، در جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران، گفت: تشخیص صدور آرا با قاضی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معطلی کالاهای وارداتی در گمرکات کشور تازگی ندارد و گاهی از زمان ورود این کالاها به گمرک تا صدور مجوز ترخیص سال ها زمان می برد. این روزها هم تاخیر در ترخیص گوشت های برزیلی خبرساز شده است.
سازمان دامپزشکی کشور مرجع نظارت تشخیص و اعلام تخلفات در صدور مجوز پروانه بهداشتی قانون نظام جامع دامپروری کشور معرفی شد.
بندرعباس- رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور بر عرشه «کشتی اما کریس» برای پهلوگیری این کشتی و ترخیص محموله ۷۰ هزار تنی گندم، دستور قضایی صادر کرد.
شورای نگهبان پس از بررسی این طرح در چندین جلسه، آن را واجد ابهامات و اشکالاتی شناخت. از مهم‌ترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه، می‌توان به موارد پیش‌رو اشاره کرد: در بند «ر» ماده ۸ طرح، کلیه اشخاص مکلف شده بودند تا صورتحساب هرگونه معامله خود از طریق اسناد عادی را با مراجعه به مشاوران املاک و یا شرکت‌های معتمد، صادر کنند که شورای نگهبان در راستای تسهیل امور مردم، الزام مراجعه به مشاوران املاک و شرکت‌های معتمد را مصداق تشکیلات غیرضرور دانسته و اعطای انحصاری صدور صورتحساب را مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی تشخیص داد.
مراجع قضایی نه تنها در «تشخیص» رفتارهای مجرمانه، بلکه در «برخورد» با متهمان ارتکاب این رفتارها نیز باید مطابق قانون عمل کنند. اولی، اصل «قانونی بودن جرائم» و دومی، اصل «قانونی بودن دادرسی کیفری» نامیده می‌شود. اصل اخیر در قسمتی از اصل ٣۶ قانون اساسی، ماده ١٢ قانون مجازات اسلامی و ماده ٢ قانون آیین دادرسی کیفری آمده
سرلشکر باقری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای انتصاب‌های دکتر احمدیان به سمت نمایندگی رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیری این شورا و نیز دریابان شمخانی به سمت عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تبریک گفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور احکامی آقای علی اکبر احمدیان و علی شمخانی را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی و مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.
رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت که 10 خرداد نتایج نهایی در این خصوص اعلام می شود ولی باشگاه ها می توانند امشب در سامانه مذکور، از نتیجه اولیه اطلاع کسب کنند.
مشاور سلاجقه، آماری از اینکه تخلفات در کدام‌یک از حوزه‌های محیط‌زیست در صدر هستند، ندارد. او درباره بازداشت دو مدیر سازمان محیط‌زیست و صدور کیفرخواست علیه مسئولان دولت‌قبل به‌دلیل اهمال در اجرای قانون هوای‌پاک اینگونه توضیح می‌دهد: دستگاه امنیتی اینگونه تشخیص داده است، درصورتی‌که جرمی ثابت نشده و همه اتهامات و گزارشات در حال بررسی است و این دو مدیر، دو روز پیش آزاد شدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: در سیاست خارجی دوست معنا ندارد چون همه کشورها دنبال منافع خودشان هستند و با هم رقابت دارند. مهم این است که این رقابت را رقابتی دوستانه کنیم و نگذاریم رقابت خصمانه شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دولت جدید در ابتدا قضایای سیاست خارجی درک نمی‌شد، ولی به مرور زمان به این نتیجه رسیدند که بدون سیاست خارجی نمی‌شود مملکت را اداره کرد.
طبق مصوبه مجلس، ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان طرحی که مدت تعهد سه برابری آنان به پایان نرسیده منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت خواهد بود.
احمد جمالی گفت: با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران ترخیص کالاهای این محدوده‌ها با صدور چک برای مالیات بر ارزش افزوده تسهیل و تسریع شد.
دکتر صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیار اشتباه بزرگی است که امروز به دلیل اینکه به چین نفت می‌فروشیم و بسیاری از کشور‌های دیگر از ایران نفت خریداری نمی‌کنند، عکس العمل جدی نسبت به اظهارات رییس جمهور چین درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی نداشتیم و ضروری است که رییس جمهور و وزارت خارجه جبران کنند و به صورت جدی به چین تذکر دهند.
سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه تحلیل اشتباهی میان اصولگرایان شکل گرفت؛ مبتنی بر این تحلیل اشتباه هم انتخابات مجلس در سال ۹۸ و هم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شد. این تحلیل که اگر اصلاح‌طلبان، طیف‌های میانه‌رو در یک کلام غیرخودی کنار گذاشته شوند، جامعه به سمت جناح راست میل می‌کند و تسلیم آن‌ها می‌شود. این تحلیل اشتباه بود و فکر می‌کنم، امروز بسیاری از فعالان سیاسی در جناح راست به این نتیجه رسیده‌اند که تحلیل اشتباهی داشته‌اند. این تصور اشتباه که اگر در حاکمیت همه خودی باشند و یکدست شوند، مشکلات مملکت حل می‌شود، ریشه بسیاری از مشکلات است.
موکل برای پیگیری تخلفات وکیل باید به کانون وکلایی که پروانه وکیل در آنجا صادر شده است مراجعه کند، در این صورت تشخیص موجه و مورد قبول بودن شکایت موکل با دادسرای انتظامی وکلاست. رسیدگی به تخلفات وکیل در کانون محل صدور پروانه تنها در صورت تخلف از تمرکز امور وکالتی در شهری غیر از محل مجاز اعلامی در پروانه وکالت صادرشده، ممکن است.
آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف و همدردی با مجروحان جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز خواستار تسریع در شناسایی و مجازات عاملان آن شد.
علت احتمالی طولانی شدن صدور احکام دوره جدید اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط ایلنا بررسی شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله سیدحسن سعادت‌مصطفوی را تسلیت گفت.
معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی درگذشت والده دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
در تعریف جزای نقدی در حقوق کیفری ایران، قاضی محکوم‌علیه را ملزم به پرداخت مبلغی می‌کند که این مبلغ یک طلب نیست که حکم دادرس جنبه اعلامی داشته و کاشف از مدیون‌بودن محکوم‌علیه تلقی شود، بلکه جزای نقدی حکمی انشائی است. غرض اصلی از الزام مرتکب به پرداخت، تعقیب اهداف ضمانت اجرا‌های کیفری است و وصول نمی‌شود مگر از کسی که حسب قوانین موضوعه مجرم تشخیص داده شود. در هنگام صدور حکم، قاضی نظرش معطوف به مجرم است، شخصیت و اوضاع و احوال و شرایط ارتکاب جرم، مسئولیت و درجه تقصیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
سود سهام عدالت سهامدارانی که قبلاً دریافت نکرده و شماره حساب جدید در سجام اعلام کرده‌اند، از روز شنبه اول مردادماه ۱۴۰۱ واریز می‌شود.
سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر نقش رئیس مجمع تشخیص در فعال تر کردن این نهاد مهم در ساختار نظامی ایران، گفت: رئیس مجمع می تواند جلسات فعال تر و اثرگذارتری را برگزار کند و اعضا را به فعالیت وادار کند چرا که رئیس است که می تواند تعیین کند جلسه ای باشد یا نباشد و اعضا چنین مسئولیتی ندارند اما متاسفانه شاهد چنین رویکردی نیستیم.
پس از آنکه هالیوود ریپوتر از صدور منع تعقیب برای مستندی سخن به میان آورد که اصغر فرهادی را برای فیلم «قهرمان» متهم سرقت ادبی کرده بود، این مستندساز نیز از صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس پرونده و ارجاعی این پرونده به دادگاه خبر داد؛ موضوعی که با واکنش وکیل فرهادی همراه شد و او در بیانیه اعلام کرد دو شکایت از فرهادی از جمله درخواست این مستندساز برای دریافت منافع مالی «قهرمان» منع تعقیب خورده و شکایت سرقت ادبی نیز با توجه به آنکه بازپرس شکایت را به هیات کارشناسی نفرستاده و مستقیماً تشخیص داده، در این مسیر قرار گرفته و باید دادگاه درباره آن تصمیم بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ