در تعریف جزای نقدی در حقوق کیفری ایران، قاضی محکوم‌علیه را ملزم به پرداخت مبلغی می‌کند که این مبلغ یک طلب نیست که حکم دادرس جنبه اعلامی داشته و کاشف از مدیون‌بودن محکوم‌علیه تلقی شود، بلکه جزای نقدی حکمی انشائی است. غرض اصلی از الزام مرتکب به پرداخت، تعقیب اهداف ضمانت اجرا‌های کیفری است و وصول نمی‌شود مگر از کسی که حسب قوانین موضوعه مجرم تشخیص داده شود. در هنگام صدور حکم، قاضی نظرش معطوف به مجرم است، شخصیت و اوضاع و احوال و شرایط ارتکاب جرم، مسئولیت و درجه تقصیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک فوق تخصص مراقبت های ویژه در خصوص سویه جدید کرونا و ویژگی ها و احتمال همه گیری این ویروس توضیحاتی ارائه کرد.
منابع داخلی نشان می‌دهد که لئوپارد ۵ ممکن است دارای ساختار «بدنه غیر باربر» همراه با سیستم کنترل بدنه هوشمند Cloud car-p BYD باشد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که به پلتفرم هیبریدی نوآورانه DM-o مجهز شود.
از نظر رکورد فرونشست نقطه‌ای و ابعاد فرومایه ثبت‌شده، استان فارس، همه رکوردها را زده و با پنجاه و چهار سانتی‌متر در سال هیچ منطقه‌ای در ایران و جهان به گرد پایش نمی‌رسد.
این قانون فعلا قرار است که در چند کشور اروپایی اجرا شود و سپس فیفا آن درباره اجرای آن در سراسر جهان تصمیم‌گیری خواهد کرد.
اگر به دکمه‌های روی صفحه مایکروفر دقت کنید، نام یکی از دکمه‌ها کانوکشن (convection) است که شکلی شبیه به پره‌های پنکه دارد. این دکمه مایکروفر شما را به حالت فر درمی‌آورد؛ یعنی می‌توانید با خیال راحت کیک را داخل قالب فلزی یا چدنی بریزید و توی مایکروفر بگذارید.
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای از عرضه اولیه سهام شرکت نیان الکترونیک به روش ترکیبی در نماد معاملاتی "نیان1" خبر داد. همه آنچه درباره این نماد باید بدانید در این مطلب بخوانید.
بر خلاف آنچه بیان شد که «باید از روز اول درباره مسائل مختلف رفراندوم برگزار می‌کردیم تا حساست به وجود نیاید»، مسائل مختلف کشور قابل رفراندوم نیست، زیرا هر رفراندوم شش ماه همه کشور را درگیر می‌کند؛ ضمن اینکه در کجای دنیا برای همه مسائل رفراندوم برگزار می‌کنند؟
برخلاف آنچه بیان شد که «باید از روز اول درباره مسائل مختلف رفراندوم برگزار می‌کردیم تا حساست به وجود نیاید»، مسائل مختلف کشور قابل رفراندوم نیست؛ زیرا هر رفراندوم ۶ ماه همه کشور را درگیر می‌کند. ضمن اینکه در کجای دنیا برای همه مسائل رفراندوم برگزار می‌کنند؟
روحانی گفت: آنچه خواست مردم است شاید ده‌ها سؤال باشد، اما در یک همه‌پرسی می‌توان از مردم خواست به سه پرسش اساسی در زمینهٔ سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد پاسخ دهند.
اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ‎با نماد پی‌پاد بعنوان اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. جزییات این عرضه اولیه و به همه آنچه درباره این نماد باید بدانید در این مطلب پرداخته ایم.
امروزه در کلینیک‌ها درمان‌های بسیار گوناگونی جهت تقویت فولیکول‌های مو انجام می‌شود. اوزون تراپی مو اثربخشی گسترده‌ای در درمان مشکلات مو و پوست سر مانند شوره سر، ریزش و نازک شدن مو دارد. این مشکلات عمدتاً به دلیل عواملی مانند افزایش سن، عدم تعادل هورمونی، مراقبت نامناسب از مو، رژیم غذایی ناسالم، بیماری‌ها و عفونت‌ها، اختلالات ژنتیکی، آلودگی و سایر عوامل خارجی ایجاد می‌شود که به طور کلی پوست سر را کم آب می‌کند یا باعث آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود.
همه آنچه باید درباره جشنواره موسیقی فجر بدانید
سرمایه‌های راکد می‌تواند گره‌های پروژه‌های نیمه‌تمام را باز کند و کمک بزرگی به رشد اقتصادی باشد، حال دولت تصمیم به فروش اموال مازاد خوبه گرفته که سازوکار آن همراه با برخی انتقادات بوده است.
جمهوری خواهان مانند آنچه مایک پمپئو می‌گفت، به دنبال این هستند که ایران و آمریکا تمام مشکلات و اختلافات خود را روی میز بریزند و درباره همه مذاکره و توافق کنند و در نهایت ایران تبدیل به یک کشور جدید شود. اما دموکرات‌ها اینگونه به ماجرا نگاه نمی‌کنند و همه مسائل را دسته بندی کرده‌اند. به این معنی که معتقدند مهمترین مسئله، موضوع هسته‌ای ایران است. پس اول این را حل کنیم بعد به سراغ موضوعات و نقطه‌های اختلافات دیگر مثل مسائل موشکی و ... برویم
وای فای ۶، جدیدترین استاندارد در سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرد. این استاندارد با استاندارد ۸۰۲.۱۱ax IEEE مطابقت دارد. هر یک از استاندارد‌های قبلی IEEE دارای یک عدد متناظر هستند: وای فای ۵ به ۸۰۲.۱۱ac اشاره دارد.
عباس توانگر از سوی رسانه‌های اصولگرا، از جمله افراد ارشد این رسانه‌ها توصیف شده بود؛ البته سال‌های قبل و پیش از این ماجراها! او فعالیت رسانه‌ای خود را از دهه ۶۰ و با حضور در روزنامه محافظه‌کار «رسالت» آغاز کرد و ازجمله نخستین نسل روزنامه‌نگاران این روزنامه اصولگرای سنتی است.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار چقدر است؟، سهامداران دی بخوانند | چرا زیان بانک دی کاهش یافت؟، قیمت خودرو امروز چقدر شد؟، همه آنچه درباره پذیره نویسی‌ها باید بدانید، جزییات افزایش سرمایه ۱۲ نماد بورسی؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
سیزدهمین شرکت جدید سال با عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت سوژمیران در نماد «فسوژ»، ۳۰ مهر در فرابورس وارد می‌شود. در این مطلب به همه آنچه درباره این شرکت باید بدانید پرداخته شده است.
مراسم اهدای توپ طلا امشب (دوشنبه) در پاریس برگزار می‌شود.
شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و چهل و هشتمین نماد معاملاتی (هفتاد و چهارمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد و جلسه معارفه این شرکت روز‌های گذشته برگزار شد تا این شرکت ۱۱۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام شود.
علی صدری‌نیا (مستندساز) گفت: در جلسه پیش از سفر به نیویورک، به همه افراد گفته شد «خرید» ممنوع است. آنچه من دیدم این است که افرادی با دوربین، همه اعضای تیم ایران را دنبال می‌کردند و اگر کسی به فروشگاه رفته باشد تا چیزی بخرد، قطعا ثبت می‌شد.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم آبله میمونی، توضیح داد: علائم معمولا شامل تب، سردرد شدید، درد‌های عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است. بثورات پوستی معمولا در عرض یک تا سه روز پس از شروع تب آشکار می‌شوند. تاول‌ها ممکن است صاف یا کمی برجسته بوده و با مایع شفاف یا زرد پر شده و سپس پوسته، پوسته و خشک شده و بریزند. تعداد تاول‌ها در یک فرد می‌تواند از چند عدد تا چند هزار متغیر باشد. بثورات روی صورت، کف دست‌ها و کف پا، دهان، اندام تناسلی و چشم بروز می‌کند.
علیرضا بهشتی، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، گفت: برخی از مظاهر بد و اجرای تنزل یافته امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حساسیت ها و تنش هایی را در جامعه به وجود آورده است. آنچه که از احادیث و روایات درباره سطوح، اشکال و مراحل امر به معروف و نهی از منکر به دست ما رسیده را لابد شنیده اید. همه اینها معطوف به یک مسأله است؛ هشداری که نسبت به انجام ندادن کار ناپسند و یا دعوتی که برای انجام دادن کار پسندیده انجام می گیرد، اثرگذار باشد.
مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو نقش اصلی را در قهرمانی تیمش در سوپر جام پرتغال ایفا کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ