مراجع قضایی نه تنها در «تشخیص» رفتارهای مجرمانه، بلکه در «برخورد» با متهمان ارتکاب این رفتارها نیز باید مطابق قانون عمل کنند. اولی، اصل «قانونی بودن جرائم» و دومی، اصل «قانونی بودن دادرسی کیفری» نامیده می‌شود. اصل اخیر در قسمتی از اصل ٣۶ قانون اساسی، ماده ١٢ قانون مجازات اسلامی و ماده ٢ قانون آیین دادرسی کیفری آمده
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پوربابایی بیان کرد: «اگر قانونی به روش اصل ۸۵ تصویب شود و مردم از نحوه تصویب آن مطلع نباشند به دلیل عدم رفع تردید‌های ذهنی مردم در مقام اجرا با مخالفت بخشی از جامعه مواجه می‌شود که نتیجه آن تشکیل پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی می‌شود. این قوانین جزو قوانینی می‌شود که باعث درگیری‌های شدید میان اعضای جامعه و نیروی انتظامی و قضایی می‌شود. در نهایت این قانون مانند قانون عدم استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای ممکن است جزو قوانین متروک و بلااجرا باقی بماند.»
شیراز- رئیس کل دادگستری فارس گفت: ۲۰ مظنون در پی حادثه تروریستی شاه چراغ دستگیر شده اند، در واقع هرکس که کوچک‌ترین نقشی در این رابطه داشته، در استان و خارج استان دستگیر شده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.
معاون فرهنگی سازمان صدا و سیما گفت: همین کسانی که دم از سعه صدر و تنوع و چندصدایی می‌زدند، یک وحید جلیلی را روی آنتن تحمل نمی‌کردند. از حوزه هنری اخراج شدیم، به خاطر اینکه صداوسیما را نقد کردیم. دو تا انتقاد به یک سریال کردیم، بسیج شدند از ضد ولایت فقیه به ما بستند تا خوارج و ابن‌ملجم و...
رئیس انجمن موی تای گفت: برای حضور در رقابت‌های جهانی موی تای تیم ملی با ترکیب کامل شامل ۱۲ ورزشکار به مسابقات جهانی موی تای اعزام می‌شود.
یارانه نقدی و معیشتی یا کالابرگ الکترونیکی در برنامه هفتم توسعه برای خانوارهای تحت حمایت نهادهای حمایتی تاکید شده است.
ی درباره واگذاری باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد و اینکه آیا این موضوع باعث شده مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس حل و توسط AFC تایید شود هم گفت: به نظرم فردا این موضوع در دولت تصویب خواهد شد. اصل این است که کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای تصمیم بگیرد و طبق قانون فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در تایید و یا حذف نمی‌تواند داشته باشد.
مجامع انتخاباتی فدراسیون ها اگرچه با تایید صلاحیت دیرهنگام کاندیداها و دقیقه نودی به سرانجام رسید اما عدم صدور حکم منتخبان این مجامع چالشی دیگر را برای ورزش موجب شده است.
جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان ۲۶ دی‌ماه با صدور بیانیه‌ای ضمن نقد مواضع اخیر مولوی عبدالحمید خواستار حضور وی درجلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان شدند.
تیم فوتبال آرسنال موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ حریفش منچستریونایتد را شکست دهد و جایگاهش را در صدر جدول لیگ برتر انگلیس تثبیت کند.
رئیس دیوان عالی کشور فلسفه وجودی برگزاری جلسات آموزشی نقد و تحلیل آرای مراجع قضائی را جلوگیری از اطاله دادرسی، ارتقای سطح علمی قضات، اتقان آرای قضائی و جلوگیری از صدور آرا متناقض عنوان کرد.
مربی تیم نساجی با صدور رای از سوی کمیته اخلاق به پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی خدمت چک دیجیتال را کاملاً غیرحضوری خواند و گفت: فرایندهایی مانند ثبت و درخواست چک دیجیتال، صدور چک دیجیتال،انتقال و نقد کردن آن به صورت کاملاً الکترونیک است.
همه چیز درباره صدور و نقد شدن چک الکترونیک
معاون سپاه: خطای بزرگی کردیم که ملت و جوانان را در دست و بال شبکه های مجازی و شبکه های خارجی گذاشتیم تا افکارشان توسط آنها فریب داده شود و تصویر غلطی از واقعیت را داشته باشند و امروز وظیفه ما روشنگری است و باید جبران کنیم.
در این لایحه شرایط تازه پرداخت برای سازنده‌هایی که بابت هزینه‌های پروانه ساختمانی به شهرداری تهران بدهکار هستند، پیشنهاد شده است. براساس این لایحه در‌صورتی‌که طرف بدهکار یعنی سازنده تمایل داشته باشد بدهی خود بابت صدور پروانه را به صورت یکجا و نقدی پرداخت کند، از زمان ابلاغ لایحه مصوب مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی خواهد شد.
بهمن موتور با صدور اطلاعیه‌ای از طرح فروش نقدی و اعتباری «وانت کارا» خبر داد. بر همین اساس وانت کارا تیپ۴، در دو طرح تک کابین و دو کابین به فروش خواهد رسید.
ویزای فرنگی‌کاران در شرایطی صادر شد که آن‌ها بامداد فردا (جمعه) تهران را به مقصد ودرا ترک خواهند کرد.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور سنگین‌ترین حکم جریمه نقدی در فوتبال به نوعی به همه افراد شاغل در لیگ برتر هشدار داد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان محکومیت مجموعاً ۱۸ نفر در پرونده شهرداری اشتهارد یادآور شد: کارمندان شهرداری یعنی کارپرداز، مسئول فضای سبز و مسئول جایگاه سوخت نیز بابت اختلاس، ارتشا و تصرف غیرقانونی در اموال شهرداری و ۱۳ نفر از پیمانکاران شهرداری نیز به اتهام پرداخت رشوه به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.
روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به مناسبت برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی خدمات حمل و نقلی رایگان ارائه می‌کند.
در تعریف جزای نقدی در حقوق کیفری ایران، قاضی محکوم‌علیه را ملزم به پرداخت مبلغی می‌کند که این مبلغ یک طلب نیست که حکم دادرس جنبه اعلامی داشته و کاشف از مدیون‌بودن محکوم‌علیه تلقی شود، بلکه جزای نقدی حکمی انشائی است. غرض اصلی از الزام مرتکب به پرداخت، تعقیب اهداف ضمانت اجرا‌های کیفری است و وصول نمی‌شود مگر از کسی که حسب قوانین موضوعه مجرم تشخیص داده شود. در هنگام صدور حکم، قاضی نظرش معطوف به مجرم است، شخصیت و اوضاع و احوال و شرایط ارتکاب جرم، مسئولیت و درجه تقصیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تقویم رقابت‌های مختلف خود را تا سال ۲۰۲۶ اعلام کرد که برنامه مسابقات فوتسال زنان و همچنین رقابت‌های فوتسال جوانان آسیا در این تقویم دیده نمی‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ