سازمان دامپزشکی کشور مرجع نظارت تشخیص و اعلام تخلفات در صدور مجوز پروانه بهداشتی قانون نظام جامع دامپروری کشور معرفی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به دلیل وقوع احتمالی بیماری های مشترک بین انسان و دام، جهت حفظ سلامت عزاداران و مصرف کنندگان و به منظور پیشگیری ازسرایت این بیماری ها بر لزوم پرهیز جدی از کشتار دام در سطح شهر تاکید شده است.
بنابر اعلام سازمان دامپزشکی، تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حکمی، وحید صالحی مدیرکل قرنطینه، امنیت زیستی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان دامپزشکی کشور منصوب کرد.
سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه ای به شایعات فضای مجازی واکنش نشان داد و اعلام کرد: تمامی مرغ‌های موجود در بازار از نظر بهداشتی سالم بوده و در موعد خود به کشتارگاه ارسال می‌شوند.
در این اطلاعیه آمده است: این اطمینان را نیز به مردم می‌دهیم که گوشت مرغ گرم و منجمد موجود در بازار از سلامت بالا برخوردار است
رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از فروش اینترنتی اقلام دارویی و غیردارویی غیرمجاز،خواستار تعلیق همه نمادهای تجاری الکترونیکی مراکز غیرفعال در حوزه دامپزشکی شد.
براساس ۲۱۷ بازدید سازمان دامپزشکی، ۱۵ هزار مورد غیربهداشتی گزارش و ۱۹۱ مورد واحد غیربهداشتی مشاهده شده برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ماهی قرمز یک گونه غیربومی در کشور ماست که در صورت ورود به منابع آبی از طریق تغذیه از تخم ماهی‌های دیگر، تبدیل به گونه مهاجم می شود.
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۳ اسفند سال گذشته شروع شده تا روز عید سعید فطر سال جاری ادامه دارد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور دستورالعمل‌های تسهیل و تسریع صدور مجوزهای تاسیس و فعالیت مراکز درمانی، مراکز مایه‌کوبی و داروخانه های دامپزشکی را ابلاغ کرد.
سازمان دامپزشکی کشور با صدور این اطلاعیه ضمن اعلام توقف موقت واردات گوشت قرمز و هرگونه فراورده پروتئینی دامی از کشور برزیل به جهت سلامت و بهداشت جامعه، اعلام می‌دارد تمام گوشت‌های وارداتی صورت گرفته تا امروز به کشور عاری از هرگونه بیماری و آلودگی بوده است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان از ظرفیت‌های دامپزشکی داخل و خارج کشور برای درمان توله یوز استفاده کرد، اینکه در گذشته در درمان و تجویز داروها، خطای دامپزشک رخ داده باشد موضوعی است که توسط متخصصین پس از مرور کامل مستندات بررسی خواهد شد.
مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: گوشت‌های عرضه شده در بازار تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور بوده و سلامت آنها قابل تأیید است.
در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اطلاعیه ای را به شرح زیر صادر کرد.
سازمان دامپزشکی با توجه به هشدارهای هواشناسی درباره افت محسوس دما توصیه هایی را برای دامداران کرد.
سمنان- رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه رزمایش جهادی دامپزشکی در ۲۱ استان اجرا می‌شود، گفت: پیشگیری از شیوع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مهمترین هدف این رزمایش است.
اهواز- رئیس سازمان دامپزشکی گفت: امتیازاتی برای جهادگران حوزه دامپزشکی در نظر گرفته شده تا برای دریافت پروانه داروخانه، بیمارستان، مجتمع‌های درمانی و… از این امتیازات استفاده کنند.
اهواز- رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امتیازاتی برای جهادگران حوزه دامپزشکی در نظر گرفته شده تا برای دریافت پروانه داروخانه، بیمارستان، مجتمع‌های درمانی و… از این امتیازات استفاده کنند.
اصفهان- مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اعتبارات این سازمان مکفی نیست و نیاز است وضعیت دامپزشکی استان به عنوان یک دستگاه سلامت محور مورد توجه باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قانون سازمان دامپزشکی کشور مربوط به سال ۱۳۵۰ یعنی بیش از ۵۰ سال گذشته بوده و نیازمند اصلاح و بازنگری است.
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: آن دسته از اعضای سازمان نظام دامپزشکی که فاقد پوشش بیمه‌ای باشند، با پرداخت حق بیمه مقرر می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد که برنامه زمان بندی معین برای دریافت خدمات از واحدها و امکان ارسال گزارش به شماره مستقیم رئیس سازمان دامپزشکی کشور مهیا شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تدارک و برنامه‌ریزی ریشه کنی ۵ بیماری مهم دامی به عنوان انفجار خدمتی به دامداران کشور و آرام بخشی به آنها نام برد.
وی در پاسخ به پرسش که آیا گزارشی از کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و فروش آن به سازمان داده شده است، افزود: گزارش فروش اسب و الاغ به دست ما رسیده است ولی در زمینه فروش سگ گزارشی به ما نداده‌اند. از مردم تقاضا داریم که از خرید گوشت در واحدهایی که کشتارها آنها خارج از پروسه دامپزشکی است اجتناب کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ