معاون سازمان حمایت گفت: مصوبه شورای رقابت درباره قیمت خودروها که باید از طریق معاونت حمل و نقل وزارت صمت به خودروسازها ابلاغ می‌شد هنوز ابلاغ نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فروش محصولات فونیکس با قیمت مصوب شورای رقابت در نمایندگی مدیران خودرو 777
گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر مطابقت قیمت‌های اعلام شده با مصوبات شورای رقابت، درخصوص قیمت محصول دناپلاس دستی شفاف سازی کرد.
طبق مصوبه شورای رقابت قیمت ۳ محصول ایران خودرو باید کاهش یابد اما در قیمت های جدید، نرخ این محصولات افزایش یافته که همین موضوع تبدیل به چالش و ابهامی جدید برای خریداران شده است.
گروه خودروسازی سایپا طبق قانون و بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت، خودروهای چانگان وارداتی خود را به ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، عرضه خواهد کرد.
رئیس سازمان حمایت گفت: چنانچه شرکت‌های تولید کننده خودروهای مونتاژی رقم‌های بیشتر از مصوبات شورای رقابت درخواست کنند مردم می‌توانند شکایت کنند.
سازمان حمایت در نامه ای به مونتاژکاران ضمن تاکید بر رعایت قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تاکید کرد که عدم رعایت مصوبه به منزله گرانفروشی است.
سازمان حمایت در نامه ای به مونتاژکاران ضمن تاکید بر رعایت قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تاکید کرد که عدم رعایت مصوبه به منزله گرانفروشی است.
رئیس سازمان حمایت گفت: خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.
رئیس سازمان حمایت گفت: خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.
روزهای عجیب برای بازار خودرو؛ در شرایطی که شورای رقابت برای اولین بار به موضوع قیمت‌ خودرو‌های مونتاژی ورود کرده است، لیستی از هفده خودرو با قیمت های جدید باب میل این شورا رسانه ای شد، اما حواشی روزهای اخیر در خصوص این قیمت ها، احتمال تغییر مصوبه را تقویت کرده است.
سازمان حمایت در نامه‌ای شرکت‌های خودروساز داخلی و مونتاژی اصلاحیه دستورالعمل شماره ۴۷۳ شورای رقابت را ابلاغ کرد.
وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مصوبه شورای رقابت درباره قیمت گذاری خودروهای مونتاژی، قطعی و لازم‌الاجرا است.
سخنگوی شورای رقابت گفت: اگر نیاز به تجدیدنظر باشد، باید هزینۀ تمام‌شده و تغییرات نرخ ارز بررسی شود و در فاصلۀ ۲ تا ۳ ماه دیگر دربارۀ قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.
به دلیل رفع ابهامات در نحوه اجرای مصوبه ۴۷۳، شورای رقابت قراردادهای خودرویی دارای سود مشارکت را مشمول مصوبه ۴۷۳ دانست و بر این اساس در این موارد سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.
اگرچه مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت دو سال پیش تصویب و به خودروسازان ابلاغ شده اما در دور جدید فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه شاهد تخلف خودروسازان در دریافت مبالغ اضافی از متقاضیان هستیم.
شورای رقابت به منظور شفاف سازی مصوبات خودرویی شورای رقابت، طی نامه‌ای به دو خودروساز عمده کشور بر اجرای مصوبه ۴۷۳ تاکید کرد.
شورای رقابت در اطلاعیه‌ای علت مصوبه خود در افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا را تشریح و اعلام کرد سعی شده با اصلاح قیمت‌ها، رشد تولید به مخاطره نیفتد زیرا از منظر اقتصادی، کاهش تولید و یا تعطیلی آن موجب افزایش تورم شده و بر اشتغال و رشد اقتصادی اثرات منفی دارد.
وزارت صمت به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون خودروسازان مکلف شدند تمام خودروها را در بورس کالا عرضه کنند و قیمت خودرو را هم شورای رقابت تعیین می‌کند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از مصوبه کمیسیون تلفیق برای عرضه تمامی خودروها در بورس کالا خبر داد و گفت: تصمیم گیری عرضه خودرو در بورس کالا از شورای رقابت اخذ می‌شود و به بورس کالا سپرده خواهد شد.
شورای رقابت در اطلاعیه ای ضمن تشرریح جزئیات دستورالعمل تنظیم قیمت تاکید کرد که ثبت نام و فروش خودروی سواری صرفاً از طریق سامانه یکپارچه فروش و در چارچوب مصوب شورا انجام شود.
دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری، پیشنهاد کارگروه تخصصی خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به اتفاق آراء مصوب شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر این‌که بخش خانگی و تجاری، اولویت نخست گازرسانی است، از ابلاغ دستورعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد.
در پانصد و نوزدهمین جلسه شورای رقابت در ۱۷ آبان ماه، شورای رقابت پیرو وصول شکایات در خصوص اجرا نشدن مفاد مصوبه ۵۰۹ شورای رقابت با موضوع درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکین، رأی به محکومیت شرکت مخابرات در ارتکاب رویه ضد رقابتی داده و برای توقف اجرای این تصمیم غیرقانونی، از قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور درخواست رسیدگی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ