شهردار تهران با بیان اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ‌گاه وجود نداشته است، گفت: اقدامات لازم در حوزه ایمن سازی ساختمان‌های سطح پایتخت در ۲۲ منطقه شهر تهران آغاز شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: تانک های «لئوپارد» به‌زودی پس از نابودی توسط روسیه در لیست قرمز قرار خواهند گرفت.
محمدی با بیان اینکه بیشترین تعداد ساختمان‌های ناایمن در مناطق ۱۱و ۱۲ شهر تهران است، افزود: این ساختمان‌ها بیش از ۱۰ اخطار کتبی دریافت کردند و بیش از سه جلسه حضوری هم با مالکان ساختمان‌های ناایمن برگزار کردیم و نسبت به خطرات و اینکه شهروندان زیادی در این اماکن تردد دارند، توجیه کردیم که توجهی نکردند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌ در روز گذشته خبر داد.
قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه "ما یک به یک کوچه‌ها را برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن رصد کردیم و به آن‌ها اخطار دادیم"، گفت: دستگاه‌های دیگر نیز باید کمک کنند و اگر مالکین تمکین نکردند از طریق برخورد قضایی اقدام کنند. اعلام لیست ۹۵ ساختمان مشکلی ندارد.
عضو شورای شهر تهران گفت:درخواست من از شهردار تهران این است که بنابر وظیفه قانونی خود لیست ساختمان‌های ناایمن را اعلام کند چراکه این اقدام تشویش اذهان عمومی نیست.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن اگر منجر به التهاب در جامعه شود، به صلاح نیست، گفت: شهرداری اوایل سال آتی لیست نهایی را به شورای شهر می‌دهد.
عباسی گفت: در کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران پیگیر انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت بودیم و آخرین پیگیری‌ها حاکی از آن است که شهرداری و سازمان آتش نشانی فرصت خواستند تا این لیست معروف به ۱۲۹ ساختمان را پایش و بروز رسانی کنند.
شهردار تهران گفت: لیست ساختمان های ناایمن را در اختیار رئیس شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا ایشان تشخیص دهند که چگونه عمل کنند.
وحیدی درباره اینکه چرا لیست ساختمان‌های نا ایمن اعلام نمی‌شود، گفت: ساختمان‌های نا ایمن باید بررسی و ارزیابی شوند و سپس روال قانونی درباره این ساختمان‌ها طی شود. نباید با اعلام اسامی این ساختمان‌ها بی جهت وحشت در میان مردم ایجاد کرد.
دادستان کل کشور گفت: لیست ساختمان‌هایی که در تهران ایمنی ندارند توسط شهرداری به دادگستری استان تهران تحویل داده شده است.
پس از پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای که عضو شورای شهر تهران به سازمان آتش نشانی برای انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن داده بود هنوز این اسامی متشر نشده‌اند.
بررسی‌ها حاکیست که میان لیست تهیه شده از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران و لیست تهیه شده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در مورد ساختمان‌های ناایمن، ۱۵ هزار و ۸۷۱ مورد تفاوت وجود دارد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: موافق انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن هستیم.
زاکانی با بیان اینکه ما مسئول انتشار اسامی ساختمان‌ها نیستیم، بلکه اسامی ساختمان‌های ناایمن را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم، گفت: ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمان‌های بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید نه اینکه لیست را منتشر کنم.
شهردار تهران گفت: من در جریان انتشار لیست ساختمان های ناایمن هستم اما آنها را شهرداری تهران منتشر نخواهد کرد.
لیست ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران که ۱۱۹ ساختمان را در برمی‌گیرد، بنابر اعلام مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ۴۰ درصد از ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی را در خود جای داده است.
شهردار تهران گفت: من در جریان انتشار لیست ساختمان های ناایمن هستم اما آنها را شهرداری تهران منتشر نخواهد کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: حتماً باید لیست ساختمانهای عمومی منتشر شود تا شهروندان بدانند ساختمانی اداری، خدماتی، رفاهی که قصد ورود به آن را دارند ناایمن است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: آتش نشانی صلاحیت دارد اعلام کند که کدام ساختمان از لحاظ آتش نشانی ایمن هست یا خیر و لیستی که از سمت آتش نشانی مطرح می‌شود از نظر ما صلاحیت دارد.
درحالی که شهردار تهران از عدم وجود لیست ساختمان‌های ناایمن سخن گفته بود، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران گفت: این لیست که در گذشته منتشر شده مورد تایید است.
درحالی که شهردار تهران از عدم وجود لیست ساختمان‌های ناایمن سخن گفته بود، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران گفت: این لیست که در گذشته منتشر شده مورد تایید است.
زاکانی گفت: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز به صورت تک‌بعدی نگاه می‌شده است و مشکل این ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری هرچه سریعتر باید در این زمینه اقدام و تعیین تکلیف کند، چون پای جان مردم در میان است. شیب تعداد ساختمان‌های ناایمن نزولی بوده و طیف محدودی نسبت به ایمن سازی اقدام کرده‌اند، اما این روند کند است.
شهردار منطقه ۱۱ درباره آمار وضعیت ساختمان‌های ناایمن این منطقه گفت: ۱۱ ساختمان پرخطر و به اصطلاح پلاک قرمز در منطقه ۱۱ وجود دارد. ساختمان‌هایی که از لحاظ ایمنی متوجه مخاطرات کمتری هستند، بیشترند. ساختمان‌هایی مانند علاءالدین، پاساژ آلومینیوم و پاساژ مهستان در این لیست قرار می‌گیرند و هیچ ساختمان درمانی در این فهرست دیده نمی‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ