عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح و در مرحله جمع آوری امضا است، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق اعلام مرکز آمار درباره تورم خرداد امسال، برای اولین بار تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در این ماه ۱۲درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته که حاکی از خروج از سیکل افزایش قیمت پس از اصلاح ارز ترجیحی است.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
یک مسئول آمریکایی در توییتر نوشت قیمت ارز در ایران به ۶۰ هزار تومان رسیده و شاید زودتر از آن چیزی که فکرش را کنیم به ۱۰۰ هزار تومان برسد.
قیمت ارز پس از رکوردشکنی به یکباره ۵ هزار تومان کاهش یافت و صرافان میدان فردوسی معتقدند قیمت های بالای ارز هیچ منطقی ندارد و کاملا هیجانی است.
رئیس فدراسیون فوتبال در پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور را به‌عنوان یکی از برنامه‌های خود در نظر گرفته است.
جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی علت نوسانات و افزایش قیمت ارز برگزار شد.
دقایقی پیش جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی علت نوسانات و افزایش قیمت ارز آغاز شد.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم تا به راه‌حل‌های زیرساختی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.
نرخ سازی صورت گرفته برای دلار بازار آزاد مبنای واقعی نداشته و منابع ارزی کشور  از طریق منابع صادر کنندگان تامین شده و امسال ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
با توجه به چشم‌انداز صعودی نرخ تورم در کشور ناشی از تضعیف نرخ ریال و رشد قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سهام هستیم. شرکت‌ها نیز توانستند قبل از قطعی گاز شاهد افزایش قابل‌‌قبول نرخ‌ها در معاملات بورس کالا باشند. این افزایش نرخ با تشدید محدودیت‌های گاز صعودی بوده و به نظر می‌رسد بازار بخش عمده‌ای از مواد اولیه کشور را دچار کسری عرضه کرده است که می‌تواند بر سودآوری بازار و شرکت‌ها اثرگذار باشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار، تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر این افزایش قیمت را نادرست خواند و گفت: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت کالاها و محصولات از جمله خودرو در بازار شده است.
مهدی موحدی بک نظر عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: یکی از عمده‌ترین عوامل افزایش نرخ ارز، شوک‌های سیاسی است؛ سال ۹۱ بانک مرکزی ایران تحریم شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح و در مرحله جمع آوری امضا است، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند.
در روز‌های اخیر، هم زمان با رشد نرخ ارز، شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی و خارجی هستیم. این در حالی است که بازار همچنان چشم انتظار ورود خودرو‌های صفرکیلومتر وارداتی است. در این میان وزارت صمت اعلام کرده است به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خودرو خواهیم بود.
عباس عبدی روزنامه نگار در توئیتی ادعای ارتباط افزایش نرخ ارز با حوادث اخیر کشور را زیر سوال برد.
یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده پس از اجرای طرح دارویار به مدت دو ماه فروش یک نوع آنتی‌بیوتیک خود را به بهانه عدم صرفه قیمت تولید و افزایش قیمت (اگرچه این شرکت در خردادماه ماده محموله حد واسط تأمین آنتی‌بیوتیک را با ارز دولتی وارد کرده و علاوه بر آن موجودی مناسبی نیز از قبل داشته) متوقف کرده است. این اقدامات منجر به عدم تأمین مواد اولیه برای کارخانه‌های تولیدکننده دارو شده و در‌نهایت منجر به کمبود گسترده دارو در مهر‌ماه سال ۱۴۰۱ شد.
در معاملات امروز بازار ارز، قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شدند؛ این در حالی است که بیش از ۱۶ میلیون دلار و یورو در بازار توافقی معامله شده است.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: حذف ارز ترجیحی باعث گرانی دارو شده و این گرانی‌ها در شرایط سخت معیشتی مردم به صلاح نیست.
معاملات ارز در سومین روز هفته بر خلاف روز قبل، دوباره با افزایش نسبی مواجه شده است؛ به گونه‌ای که بهای دلار در بازار ارز تهران به بالای کانال ۳۶ رسیده است.
روسیه با سهم ۱۵.۵ درصدی بزرگترین شریک تجاری ترکیه از نظر واردات است و از تامین کنندگان اصلی انرژی مورد نیاز ترکیه می‌باشد. در نتیجه، هرگونه رویکردی که روسیه در قبال قبوض انرژی ترکیه اتخاذ کند برای آنکارا مهم است، زیرا دولت ترکیه در تلاش است تا لیر را تقویت کرده و افزایش قیمت ارز خارجی را مهار کند.
معاملات بازار ارز در آخرین روز هفته با افزایش نسبی قیمت‌ها مواجه شده است. به گونه‌ای که بهای دلار در بازار توافقی همچون روز قبل، در کانال سی هزار تومان در نوسان است.
با پایان فعالیت بازار توافقی ارز در ساعت ۱۸ امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱)، بهای هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به روز قبل مواجه شد.
شاخص کل بورس سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۰۷۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۸۷ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ