قیمت ارز پس از رکوردشکنی به یکباره ۵ هزار تومان کاهش یافت و صرافان میدان فردوسی معتقدند قیمت های بالای ارز هیچ منطقی ندارد و کاملا هیجانی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق اعلام مرکز آمار درباره تورم خرداد امسال، برای اولین بار تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در این ماه ۱۲درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته که حاکی از خروج از سیکل افزایش قیمت پس از اصلاح ارز ترجیحی است.
افزایش 40 درصدی نرخ ارز تخصیصی، قیمت خودروهای مونتاژی را گران کرد
یک مسئول آمریکایی در توییتر نوشت قیمت ارز در ایران به ۶۰ هزار تومان رسیده و شاید زودتر از آن چیزی که فکرش را کنیم به ۱۰۰ هزار تومان برسد.
رئیس فدراسیون فوتبال در پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور را به‌عنوان یکی از برنامه‌های خود در نظر گرفته است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل دادند. در این جلسه، مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش بهای ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل دادند. در این جلسه، مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه ای غیرعلنی تشکیل دادند.در این جلسه مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی علت نوسانات و افزایش قیمت ارز برگزار شد.
دقایقی پیش جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی علت نوسانات و افزایش قیمت ارز آغاز شد.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم تا به راه‌حل‌های زیرساختی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.
رئیس انجمن صنایع همگن گفت: بانک مرکزی اعلام کرد که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد اما عملاً این نوع ارز وجود خارجی ندارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار، تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر این افزایش قیمت را نادرست خواند و گفت: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت کالاها و محصولات از جمله خودرو در بازار شده است.
در حالی که در روزهای اخیر قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شده است، امروز رئیس کل بانک مرکزی تاکید داشت دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.
مهدی موحدی بک نظر عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: یکی از عمده‌ترین عوامل افزایش نرخ ارز، شوک‌های سیاسی است؛ سال ۹۱ بانک مرکزی ایران تحریم شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح و در مرحله جمع آوری امضا است، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح و در مرحله جمع آوری امضا است، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند.
عباس عبدی روزنامه نگار در توئیتی ادعای ارتباط افزایش نرخ ارز با حوادث اخیر کشور را زیر سوال برد.
در معاملات امروز بازار ارز، قیمت دلار و یورو با روند افزایشی مواجه شدند؛ این در حالی است که بیش از ۱۶ میلیون دلار و یورو در بازار توافقی معامله شده است.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: حذف ارز ترجیحی باعث گرانی دارو شده و این گرانی‌ها در شرایط سخت معیشتی مردم به صلاح نیست.
سیدعلی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر به صورت متوسط با تورم ۴۰ درصدی روبرو بوده ایم، گفت: «طی این مدت هم به نوعی کسری بودجه دولت و چاپ پول نهادینه شده و تورم بالا در اقتصاد کشور حفظ شده، طبیعتا نمی‌توان توقع داشت در این شرایط قیمت ارز در یک نقطه آرام بگیرد، از سویی با توجه به شرایط موجود و در یک جو هیجانی شاهد هستیم قیمت دلار از ۳۱ هزار تومان به ۳۶ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.»
یک کارشناس اقتصادی، پیش‌بینی‌پذیر کردن نرخ ارز، حرکت آن متناسب با نرخ تورم و جلوگیری از رفتار هیجانی را راهکاری ثبات نرخ ارز دانست.
سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: تورم داخلی و اقدامات روانی برخی واسطه‌های بازار در فضای مجازی که بعضاً از خارج کشور مدیریت می‌شود، از علل اصلی افزایش قیمت ارز در مدت اخیر است.
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز و افزایش نرخ اونس جهانی از عوامل اصلی رشد قیمت طلا و سکه هستند و در این بین افزایش تقاضا نیز قیمت ها را بالاتر می برد.
معاملات ارز در بازار توافقی سومین روز هفته، با نوسان افزایشی قیمت‌ها مواجه شده است. این در شرایطی است که بهای دلار بازار غیررسمی نیز به مرز ۳۳ هزار تومان نزدیک شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ