حسین جلالی، نماینده مجلس در مصاحبه ای در باره جلسات 15روزه ای که برای اجرای قانون حجاب و عفاف برگزارشده اظهارنظر کرد. وی در بخشی از مصاحبه گفت: هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی در این طرح وجود ندارد و تقابلی صورت نمی‌گیرد. تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود. هیچ برخورد و دستگیری هم صورت نمی‌گیرد. این کار از طریق مدیریت هوشمند انجام می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: نگاه امنیتی و انتظامی صرف به مسئله، مبدّل کردن حجاب به کلاف سردرگم است؛ نه قانون می‌تواند به نتیجه برسد و نه قانونگذار به اهدافش می‌رسد و طرفی از قانونِ برخاسته از امنیت نخواهیم بست. قانونی نیاز است که همه زوایای فکری، احساسی، اخلاقی و رفتاری زیر سایه مباحث دینی، سیاسی و اجتماعی در آن لحاظ شود تا ان شاءالله شاهد قانون خوبی باشیم.
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۲) به ریاست «محمدباقر قالیباف» برگزار شد. بررسی تقاضای نمایندگان مجلس در مورد رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) در دستور کار قرار گرفت. نمایندگان با ۱۷۵ موافق ۴۹ مخالف ۵ ممتنع از ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس با بررسیاین لایحه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: در لایحه حجاب و عفاف به دنبال آن هستیم که خلأهایی را که در این بخش وجود دارد، مرتفع کنیم و باید قانونی تصویب کنیم که بازدارندگی لازم را داشته باشد.
احمد حسین فلاحی نماینده مجلس گفت: قطعا در بحث عفاف و حجاب ریشه کار ما، کار فرهنگی است، یعنی همزمان با اینکه یکسری هنجارشکنی می‌کنند و باید از جنبه قانونی و قضایی با آن‌ها برخورد کنیم؛ حتما ۹۹ درصد جامعه ما نیاز به کار فرهنگی دارند تا نگاه این‌ها را نسبت به عفاف و حجاب عمیق کنیم.
مهدی سعادتی، نماینده مجلس در مورد لایحه حجاب و عفاف گفت: نقش خانواده‌ها نیز در این بین مهم است و مردم نیز اخیرا طبق نظرسنجی‌ها نزدیک نود درصد موافق اند که این قانون اجرا شود. برهنگی در همه جا خلاف است و دهن کجی به قانون پسندیده هیچکس نیست. انشالله مجلس بتواند دور از هیجانات سیاسی در این زمینه موفق شود.
مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، بر اساس تکلیف تبیین‌گری از مجلس شورای اسلامی خواستار است بار دیگر با دعوت از فرهیختگان حوزه و دانشگاه با تجدیدنظر جدی در این لایحه، تجربه شیرین تصویب قانون تمدنی امر به معروف و نهی از منکر را تکرار کنند و نام این مجلس را برای همیشه در تاریخ این کشور و قلب این ملت عظیم ماندگار نمایند.
بیژن نوباوه، نماینده مجلس گفت: در دانشگاه هاروارد آمریکا برای دکمه لباس هم قانون دارند. در آمریکا می توان از پوشش بد همسایه شکایت کرد. طرح مجلس یک نگاه هوشمند است برای کسانی که میخواهند برهنگی را ترویج دهند. دانشجویان دختر ما با حفظ حیا و حجاب از پسرها پیشی گرفته اند.منبع: خبر
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: حجاب و عفاف یک حکم الهی، شرعی و الزام قانونی است و دشمن در جنگ نرم و فرهنگی علیه ایران هم به اهداف شوم خود نمی‌رسد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ضمن تاکید بر اینکه مستندات و مدارک برای مقابله با ارائه به قوه قضائیه به منظور مقابله و برخورد با عاملین کشف حجاب باید دقیق، واضح و روشن باشد، ما خواهان اجرای قانون در مقابله با این پدیده هستیم.
نماینده مردم میانه در مجلس گفت: کشف حجاب خلاف شرع و قانون است اما هر گونه اقدام در این زمینه باید مبتنی برقانون باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت که وظیفه دولت حراست و اجرای قانون اساسی و احکام شریعت در حوزه عفاف و حجاب است.
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: حجاب یک بحث شرعی است و همه ما متعهدیم که نسبت به آن التزام داشته باشیم. این مسئله قانون کشور بوده و کسی حق زیر پا گذاشتن آن را ندارد.
حسین جلالی، نماینده مجلس گفت: یک زمان این جلسات با اصناف و تولیدی‌های پوشاک ازجمله رئیس صنف پوشاک و مسئولان این صنف برگزار شد. برخی جلسات با حضور نیروی انتظامی و مسئولان نیروی انتظامی و قسمت فرهنگی و مدیریت ناجا برگزار شد. جلساتی در سطح قرارگاه و وزارت کشور برگزار شد. وزیر کشور و معاونان ایشان در جریان این جلسات و تصمیمات قرار دارند. در قوه قضاییه دادستان و نیرو‌ها هرکدام به تناسب برای هماهنگی‌های لازم دعوت شدند و کار‌های خیلی خوبی در این زمینه بین مجلس، قوه قضاییه و دولت صورت گرفته است. این طرح با قوت اجرا می‌شود.
محسن کوهکن گفت: اقلیت انگشت‌شماری با عملشان نشان می‌دهد که به حجاب اعتقادی ندارد. با این اقلیت خیلی خیلی انگشت‌شمار بازهم باید طبق قانون برخورد کنیم.
حسین جلالی: من اظهار داشتم کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید هزینه بالایی را بپردازند. هزینه قانون‌شکنی بالا می‌رود. بالا رفتن هزینه قانون‌شکنی ممکن است حذف خدمات اجتماعی باشد، ممکن است ممنوعیت از بعضی از مزایا، حق و حقوق و اشتغالات باشد. نمی‌شود که در کشور قانون‌شکنی کنیم و به قانون دهن‌کجی کنیم و کسی به ما نگوید بالای چشممان ابروست. ممکن است قدری به شما بربخورد، اما قانون محترم است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحثی که پیرامون مسدودشدن حساب بی حجاب‌ها مطرح شده است، ضمن تکذیب این موضوع گفت: هیچ طرحی در این خصوص مطرح نشده، اما قانون عفاف و حجاب اجرا می‌شود و مجلس هم بر آن نظارت می‌کند.
فلاحی با بیان اینکه برخی از این زنان هم جو زده هستند، می‌گوید: آنها فکر می‌کنند همه چیز تمام شده است و هرطور که بخواهند می‌توانند بگردند و در حال سوء استفاده از این فضا هستند، این افراد پیش از این اتفاقات هم تقیدی به حجاب نداشتند. شیوه برخورد با این افراد مشخص است و قانون ملاک است.
حسین جلالی گفت: امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در توضیح اینکه منظور از تغییر روش دعوت به حجاب چیست؟ تصریح کرد: منظور از تغییر روش این است که امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.
شهریار حیدری، نماینده مردم قصر شیرین در مجلس، درمورد اظهارات دادستان کل کشور پیرامون بررسی مسئله حجاب در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعلام نظر آن‌ها تا ۱۵ روز آینده گفت: «در مجلس صحبت نشده، چون این مسئله قانون بوده است و شواری عالی انقلاب فرهنگی باید پیشنهاد دهد. اگر نیاز به اصلاح قانون است، مجلس آمادگی دارد. یقینا مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد‌های متخصص باید در این زمینه فکری کنند.»
نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه با هنجارشکنان فرهنگی، گفت: نباید از اجرای قانون عفاف و حجاب که ۱۷ سال است خاک می‌خورد، عقب‌نشینی کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غالب زنان ایرانی نسبت به حجاب و عفاف نگاه مثبت و اعتقادی راسخ دارند، البته فراتر از بحث اعتقادی، حجاب یک الزام قانونی است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از همکاران این مجموعه برای همدلی و همراهی مضاعف برای افزایش تولید خودرو و کاهش موجودی خودروهای ناقص، تشکر کرد و گفت: دستاوردهای حاصل شده در تولید 1800 دستگاه خودرو با عبور مستقیم 90 درصدی، در دهه ۹۰ بی سابقه بوده و تمام موفقیت های حاصل شده به جهت تلاش بی وقفه همکاران است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس در واکنش به دستورالعمل‌های اخیر که نسبت به حجاب زنان صادر شده است، می‌گوید که همانطور که مقرراتی برای راهنمایی و رانندگی داریم، برای حوزه حجاب هم قانون مشخص کرده که هر کسی که در خاک جمهوری اسلامی است باید به چه الزاماتی مقید باشد. گاهی در جامعه شنیده می‌شود که می‌گویند "حجاب اجباری" در حالی که برخی مسائل هم به عنوان قانون مصوب شده و هم در شرع مقدس این مسائل گنجانده شده است. ما به عنوان اینکه مسلمان هستیم، اگر قانون هم نباشد باید حدود شرعی را در حجاب رعایت کنیم

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ