نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در توضیح اینکه منظور از تغییر روش دعوت به حجاب چیست؟ تصریح کرد: منظور از تغییر روش این است که امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به حادثه تروریستی در شاهچراغ گفت: اتفاق افتاده در شیراز آن هم برای دومین بار در کمتر از یکسال نشان از عدم کنترل مرز‌های شرقی کشور دارد. یعنی این نیست ما فکر کنیم اگر حرم‌های مطهر را کنترل کنیم دیگر اتفاقی نمی‌افتد اگر اینگونه باشد، ولی همچنان در مرز‌های شرقی کشور بدون حساب و کتاب اتباع بیگانه وارد شوند احتمال رخ دادن چنین اتفاقاتی در اماکن عمومی دیگر بسیار زیاد است.
یکی از موضوعاتی که باعث طولانی شدن رسیدگی به لایحه «حجاب و عفاف» شد، این بود که نیروی انتظامی می‌خواست جریمه‌ها را به حساب خود بریزد و در آخر مقرر شد که به خزانه دولت برای هزینه در اوقات فراغت خانواده ریخته شود. نوری‌قزلجه در این‌باره تاکید کرد: «باید متخصصین امر بررسی کنند که این پول‌ها قرار است به کدام حساب واریز شود و مردم را به سوی بهشت رهنمود خواهد کرد.»
نماینده مردم چابهار درباره هدف دولت از گرفتن جریمه‌های نقدی در لایحه حجاب و عفاف گفت: جریمه‌هایی که در این لایحه در نظر گرفته شده است این شائبه را ایجاد می‌کند که دولت می‌خواهد کسری بودجه خودش را جبران کند. وضعیت کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست، این روش‌ها نه تنها منجر به حل مسئله نمی‌شود بلکه چالش‌های دیگری را هم ایجاد خواهد کرد.
رحیمی جهان آبادی نوشت: خواستم تاکید کنم با افتخار نماینده مردمی هستم که شما ارزشی نما‌ها را شلغم هم حساب نمی‌کنند. حالا هر جا خواستید ارسال کنید. شما تندرو‌ها ننگ این کشورید و از شما بیزاریم و عامل بدبختی مردمید.
اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: جوان‌گرایی در سازمان تبلیغات اسلامی یک نمونه موفق در کشور به حساب می آید و سایر سازمان ها نیز باید به این سمت حرکت کنند.
رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه شکی در این نیست که مسأله بی حجابی امروز به یک بحران تبدیل شده و خانواده ها را نگران کرده است، عنوان کرد: اما این لایحه یک لایحه غیرکارشناسی است و نتوانسته است درد جامعه را ریشه یابی کرده است. این لایحه جریمه بی حجابی را همچون جریمه رانندگی تعیین کرده است که با تصویب دو فوریت و اجرای آن، مشکل بی حجابی حل نمی شود.
علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: رهبری فرمودند جهاد تبیین و این جنگ فقط مربوط به طلاب نیست بلکه همه مردم و همه جوانانی که میدان‌دار جنگ نرم هستند، باید در این فضا وارد عمل شوند. زمانی که وقت مواخذه و حساب فرا برسد، فقط طلاب و فعالان فرهنگی مخاطب قرار نمی‌گیرند بلکه از همه سؤال می‌شود که در برابر توهین به رسول خدا (ص) چه کردند.
علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: رهبری فرمودند جهاد تبیین و این جنگ فقط مربوط به طلاب نیست بلکه همه مردم و همه جوانانی که میدان‌دار جنگ نرم هستند، باید در این فضا وارد عمل شوند. زمانی که وقت مواخذه و حساب فرا برسد، فقط طلاب و فعالان فرهنگی مخاطب قرار نمی‌گیرند بلکه از همه سؤال می‌شود که در برابر توهین به رسول خدا (ص) چه کردند.
نماینده مجلس دارای مصونیت قانونی است و می‌تواند در همه امور کشور ورود کرده و طرح سوال کند. شما حساب کنید وقتی با نماینده مجلس برخورد‌های تند می‌شود، با افرادی که مصونیت قانونی ندارند چطور برخورد خواهد شد؟ ما با توجه به ایمانی که به حقانیت بحث داریم و اسناد و مدارکی که داریم در محضر دادگاه هم حضور پیدا کرده و از خودمان دفاع می‌کنیم. این هم موضوع جدیدی نیست. بار‌ها روبه‌روی میز قاضی ایستاده‌ام و پاسخگوی ابهامات بوده‌ام.
نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بازار خودرو، گفت: تا چه زمانی می‌خواهیم به این بهانه که می‌خواهیم تولید خودرو را ملی کنیم، مردم را تحت تحریم قرار دهیم.
نماینده مردم اراک گفت: ۸۲ ابرشرکت دولتی صورت حساب‌های مالی خود را در اختیار مجلس و دیگر نهادهای نظارتی قرار نمی‌دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی از شیوه ایجاد حساب وکالتی جهت ثبت نام خودرو انتقاد کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وجه شرعی و قانونی اینکه گفته‌اند مردم باید ابتدا به صورت کامل پول اتومبیل را به حساب واریز کنند، سپس در قرعه کشی شرکت داده می‌شوند، روشن نیست.
غلامحسین رضوانی ، نماینده مجلس گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد زیادی حساب فرعی تشکیل داده‌اند. این مسئله باعث می‌شود که کنترل حساب واحد خزانه بر عملکرد این دانشگاه‌ها برقرار نباشد.
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: اگر طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، بنا نیست از هر داشته و حساب مردم مالیات گرفته شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: چند ماه است که در کمیسیون درباره موضوع حجاب و عفاف در حال بررسی مسائل هستیم. این پیگیری‌ها نیز اصلاً ارتباطی با موضوعاتی که اخیراً مطرح شده است، ندارد.
حسین جلالی: من اظهار داشتم کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید هزینه بالایی را بپردازند. هزینه قانون‌شکنی بالا می‌رود. بالا رفتن هزینه قانون‌شکنی ممکن است حذف خدمات اجتماعی باشد، ممکن است ممنوعیت از بعضی از مزایا، حق و حقوق و اشتغالات باشد. نمی‌شود که در کشور قانون‌شکنی کنیم و به قانون دهن‌کجی کنیم و کسی به ما نگوید بالای چشممان ابروست. ممکن است قدری به شما بربخورد، اما قانون محترم است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحثی که پیرامون مسدودشدن حساب بی حجاب‌ها مطرح شده است، ضمن تکذیب این موضوع گفت: هیچ طرحی در این خصوص مطرح نشده، اما قانون عفاف و حجاب اجرا می‌شود و مجلس هم بر آن نظارت می‌کند.
حسین جلالی گفت: امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.
سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی (از شهر‌های استان کرمانشاه)گفت: ما باید بین اغتشاشگران و معترضین تفکیک قائل شویم، چرا که عده‌ای از جوانان که به خیابان آمدند، مشکلات معیشتی، شغل، مسکن، ازدواج و .. داشتند که باید دولت در این مقوله چاره اندیشی کند؛ اما اینکه عده‌ای آموزش دیده هم به خیابان آمدند و دنبال براندازی نظام هستند قطعا باید با آن‌ها برخورد صورت بگیرد، زیرا آن‌ها محارب هستند.
محسن زنگنه گفت: براساس گزارش دیوان محاسبات، از حدود ۱۶۰ حسابی که (شرکت‌های وزارت نفت) در بانک‌های مختلف داشتند، تقریباً ۹۰ تای آن‌ها، شناسایی و مسدود شده و به حساب واحد خزانه در بانک مرکزی منتقل شده است.
معاون اجتماعی پلیس فتا از ورود پلیس به ماجرای هک شدن حساب کاربری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
فدراسیون فوتبال ۶۳ میلیارد در حساب خود دارد که ۴۰ میلیارد آن از محل بودجه یارانه هاست، یعنی دقیقا مربوط به نون و آب مردم است پس در خصوص فوتبال هم مسئولیم هم بقیه را پاسخگو میکنیم
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در روز‌های گذشته درباره جزئیات این طرح صحبتی کرده بود که در بخشی از آن اشاره کرده بود: در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک‌دهم درصد و از صد تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند، باید مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ