معاون بهره برداری آبفای جنوب شرق تهران گفت: کشور در کمربند خشک جهانی قرار گرفته است و حدود یک سوم متوسط جهانی بارندگی دارد که اصلا کافی نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هم اکنون در نقطه عزیمت جدیدی هستیم و دشمن قصد دارد در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱ بار دیگر فتنه انگیزی کند و با آمادگی و هوشیاری ما دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد و راهکار مقابله با آن، پیش‌گیری است.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هم اکنون در نقطه عزیمت جدیدی هستیم و دشمن قصد دارد در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱ بار دیگر فتنه انگیزی کند و با آمادگی و هوشیاری ما دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد و راهکار مقابله با آن، پیش‌گیری است.
فرمانده کل سپاه گفت: دشمن قصد دارد در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱ بار دیگر فتنه‌انگیزی کند، اما با آمادگی و هوشیاری ما دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد و راهکار مقابله با آن پیشگیری است.
وزیر کشور اعلام کرد که دو کمیته مجزا در وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال تحقیق درباره اتفاقات و ناآرامی‌های پاییز سال گذشته هستند. احمد وحیدی اظهار کرد: کمیته‌ای که رئیس جمهور دستور تشکیل آن را صادر کرده در جای خود در حال انجام اقدامات لازم است. او ادامه داد: البته وزارت کشور نیز کمیته دیگری در این زمینه تشکیل داده که وظیفه آن بررسی اتفاقات رخ داده در پاییز سال گذشته است.
عضوی شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پس از شکست فتنه پاییز ۱۴۰۱، اوضاع اپوزیسیون به هم ریخت، آنها ائتلافی را با تبلیغات بسیار به راه انداختند اما امضای ائتلاف خشک نشده بود که متلاشی شدند.
پاییز ۱۴۰۱ وقتی امید به فریدونکنار رسید هنوز رؤیا به ایران و فریدونکنار منتقل نشده بود. روزی که رؤیا را آوردند، امید در حال قدم زدن در تالاب بود. تنها از سویی به سویی دیگر می‌رفت که رؤیا رسید. امید به رؤیا هم هیچ نگاهی نکرد. پنج روز طول کشید که آن تصویر بی‌نظیر که سال‌ها حافظان محیط‌زیست منتظرش بودند شکل گرفت. بعد از پنج روز گام‌هایشان به سوی هم حرکت کرد و آن رقصی شکل گرفت که نشان از پیوند بود.
رخداد‌های پاییز ۱۴۰۱ پاره‌ای از مسوولان را تکان داد و حرف‌هایی مبنی بر اصلاح روش‌های حاکمیت هم مطرح کردند، اما چندان دوام نیافت، حرف‌ها به محاق فراموشی رفت و دوباره جو گذشته بازگشت. هرچند که حتی اگر برخی شیوه‌های حکمرانی نظیر بررسی صلاحیت نامزد‌های نمایندگی مجلس دچار تحول شود، ذهن محاسبه‌گر جامعه که شرکت در انتخابات را در فرمول فایده - هزینه می‌بیند رغبتی به صندوق رای نشان نمی‌دهد.
مشهد ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پاییز ۱۴۰۱ به گزارش مرکز آمار رشد صنعت ۱۱.۶ بود که از سال ۹۶ چنین رشدی نداشته ایم.
سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان در بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد دولت افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند. بودجه هنوز نهایی نشده و به نظر می‌رسد همچنان بتوان در روش سنتی که فاصله حداکثر و حداقل ایجاد کرده تغییر ایجاد کرد. حقوق برای سال آینده پیش بینی می‌شود. مجلس هم لازم است بودجه را غیر تورمی ببندد و هزینه‌های مازاد غیر ضرور به آن اضافه نکند. باید دید پس از اظهار نظر شورای نگهبان مجلس چه تصمیمات اصلاحی را اتخاذ می‌کند.
سخنگوی دولت گفت: مطابق آخرین آمار در حوزه اقتصادی رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در فصل پاییز رقم خورد.
پاییز ۱۴۰۱ متوسط قیمت سیب زمینی ٩٧٦٥٠ و پیاز ٧٣٧٩٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٢٨.٢ و ١٣٧.٩ درصد افزایش داشته است.
فصل پاییز ١٤٠١، شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی ۹۳۴.۹ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۴.۶ درصد افزایش داشته است.
پاییز ١٤٠١ درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل ۴.۶ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٨.٠ واحد درصد افزایش داشته است.
اگر قرار باشد یکی از عبرت‌های روز‌های تلخ و پرالتهاب پاییز ۱۴۰۱ را برای سیاستگذاری‌های پیش رو مورد توجه قرار دهیم، مساله حفظ مرجعیت نهاد‌های سیاسی در چهارچوب جمهوری اسلامی می‌تواند از شاخص‌ترین آن‌ها باشد. نهاد‌هایی که درصورت القای پیام ناکارآمدی‌شان به جامعه، تکرار وقایع تلخ و آشوب‌های داخلی پاییز ۱۴۰۱ دور از انتظار نخواهد بود.
ربیعی نوشت: در تحلیل ابعاد اقتصادی ناآرامی‌های اخیر توجه به چندبعدی بودن آثار ضروری است. بعد زمانی آثار، بعد مقیاس و بعد جامعیت. یافته‌های حاصل از گفتگو با تعدادی از کنشگران اقتصادی نشان می‌دهد از منظر بعد زمانی، برخی آثار اقتصادی این بحران اجتماعی، آثار کوتاه‌مدت بوده است که به سرعت و در روز‌های پس از بحران قابل رویت بوده در حالی که برخی آثار میان و بلندمدت است و در لایه‌های پایین‌تر و با فاصله زمانی مشخص می‌شود.
سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره سوم (فصل پاییز) سال ۱۴۰۱ را تا پایان روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه اعلام کرد.
با آغاز زمستان ۱۴۰۱، مرکز آمار پرونده تورم در پایان پاییز را رونمایی کرد. اطلاعاتی که نشان از نزدیک شدن تورم سالانه به رکورد ۴۵.۸ درصدی شهریورماه سال گذشته دارد. این در حالی است که تورم ماهانه همچون آبان، کاهشی شده است.
کیفیت هوای تهران در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در آذرماه سال گذشته چهار روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به شش روز افزایش یافت. در آذرماه سال گذشته ۲۱ روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به ۱۶ روز کاهش یافت.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با ارائه آماری، از افزایش مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
درحالی‌که تورم مسکن در کل شهر تهران در ماهی که گذشت ۸/ ۶ درصد بوده است، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در پنج منطقه واقع در نیمه شمالی شهر شامل مناطق یک تا پنج در معاملات آبان امسال ۸ درصد بوده است. همچنین در مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹ تا ۲۰ میانگین قیمت در معاملات صورت‌گرفته طی آبان ماه ۵/ ۶ درصد بوده که به تغییرات میانگین شهر نزدیک‌تر است.
شرکت‌های بهمن دیزل و سیبا موتور از برگزاری طرح پاییز ۱۴۰۱ خبر دادند.
وضعیت هوای تهران در اولین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در مهرماه سال گذشته ۲۲ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز افزایش یافت. در مهرماه سال ۱۴۰۰ هشت روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال تنها به چهار روز رسید، اما امسال تهران یک روز هوای بسیار ناسالم برای همه را تجربه کرد که در سال گذشته چنین وضعیتی که را نداشتیم.
گروه بهمن به بهانه آغاز فصل پاییز از اجرای طرح ویژه پاییز ۱۴۰۱ خبر داد.
۴ روزی است که پاییز ۱۴۰۱ از راه رسیده است و شاهد دو روز معاملات بورس در این فصل از سال بوده ایم. در گفتگو با احمد اشتیاقی از کارشناسان بازار سرمایه به بررسی بورس در پاییز ۱۴۰۱ پرداخته ایم. آیا بورس در این فصل صعودی می‌شود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ