مشهد ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پاییز ۱۴۰۱ به گزارش مرکز آمار رشد صنعت ۱۱.۶ بود که از سال ۹۶ چنین رشدی نداشته ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شمار طرح‌های تولید بار اول صنعت نفت که در دوره دوازده ماهه تا مهرماه 1401 به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری ارسال شد، رشد 78 درصدی را نسبت به دوره مشابه پیشین نشان می‌دهد.
سخنگو صنعت برق گفت: افزایش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق در روز جاری یک رشد ۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد که در مقایسه با رشد مصرف‌های ۲، ۳ و ۴ درصد، عدد بزرگی محسوب می‌شود.
سمنان- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: صنعت کشورمان در سال ۱۴۰۱ بنا به اعلام مرکز آمار کشور توانسته رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی را از خود بر جای بگذارد.
در ۲ سال اخیر (پاییز ۱۴۰۰ تا زمستان ۱۴۰۱) متوسط رشد فصلی بخش صنعت به ۵.۸ درصد افزایش یافته است.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف برق ادارات شاهد کاهش 640 مگاواتی مصرف برق در روز گذشته بودیم.
سخنگوی صنعت برق از افزایش اوج بار ۶۵۰۰ مگاواتی نسبت به سال گذشته خبر داد.
سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال نسبت به سال گذشته تابستان گرم‌تری خواهیم داشت و این موضوع می‌تواند رشد نسبتاً سنگین مصرف برق را در پی داشته باشد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور استیضاح وزیر صمت را مانع از تحقق شعار سال دانست و با توجه به کارنامه وزیر صمت، عملکرد فاطمی امین را در این مدت قابل قبول ارزیابی کرد.
رشت - معاون وزیر صمت با اشاره به شعار راهبردی سال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، گفت: رشد تولید در گرو حمایت و توجه به صنعت و تولید است.
میانگین ۴.۲ درصدی نرخ رشد فصلی صنعت در دوره وزارت فاطمی‌امین
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران یکی از دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی است که رشد و ترقی را برای کشور به ارمغان آورده است.
صنعت در سال ۱۴۰۱ با مشکلاتی چون تورم، کمبود سرمایه در گردش، تحریم و نبود استراتژی توسعه مواجه بود؛ گشایش در صنعت با حل این مشکلات پایه‌ای ممکن است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شاهد افزایش قابل توجه تولید در کشور هستیم، گفت: در ۳ ماهه فصل پاییز رشد بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بود.
رئیس سازمان فضایی ایران و دبیر شورای عالی فضایی گفت: بخش خصوصی صنعت فضایی ما رشد یافته و بالغ شده نیست. اما در ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته شرکت‌های خوبی شکل گرفته و حوزه دولتی از آن استفاده می‌کند.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که بخش صنعت کشور بیش از دو برابر رشد اقتصاد کشور، رشد داشته است.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد اقتصادی ۶.۶ درصدی در بخش صنعت خبر داد.
اراک- واحدهای انگشت‌شمار صنعتی استان مرکزی به برکت انقلاب اسلامی امروز به حدود سه هزار واحد رسیده که نشان دهنده رشد پرشتاب صنعتی در این استان است.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجموع تولید انواع محصولات پتروشیمی در ۹ ماهه امسال ۵۳ میلیون تن است.
صنعت بیمه در سال گذشته بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان پرداخت کرده که نشان از توانمندی این صنعت در کشور است.
تحلیل کارشناسان مرکز پژوهش‌های اتاق ایران تحولات شامخ آبان‌ماه حاکی از این است که در این ماه، شاخص صنعت به دلایلی نظیر چشم‌انداز فزاینده قیمت مواد اولیه، با شامخ کل دچار واگرایی شده و باوجود افول شامخ کل، رشد کرده است. به‌طورکلی اعداد شامخ کل به دست آمده از ابتدای سال، بهبود قابل توجهی را در محیط کسب‌وکار نشان نمی‌دهند. در گزارش ماه گذشته عنوان شد که عدد به دست آمده برای مهرماه کمترین عدد به دست آمده از ابتدای سال گذشته بود .
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش نرخ ارز عملیات روانی است و هیچ کمبودی در ارز نیمایی وجود ندارد، گفت: تولید‌کنندگان می‌‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار نیمایی تامین کنند بنابراین افزایش قیمت‌ها اصلا قابل قبول نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای صنعت هوایی کشور پرداخت.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به رشد ۱۵ درصدی مصرف برق در بخش صنایع، گفت: به اذعان فعالان بخش صنعت، در تابستان امسال با وجود محدودیت‌ها رشد مصرف برق اتفاق افتاد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش صنعت در سه ماهه نخست امسال، رشد ۵.۱ درصدی داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ