تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از عملیاتی شدن ۶۰ درصد الگوی کشت در منطقه ۳ کشوری تاکنون خبر داد و گفت: کشت قراردادی نسخه نجات بخش کشاورزی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای انجام کشت قراردادی در سطح ۴۵۴ هزار و ۸۹۰ هکتار در سال زراعی آینده در آذربایجان شرقی خبر داد.
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آمادگی کامل این سازمان و شبکه تحت پوشش برای کشت قراردادی محصول گندم و کلزا خبر داد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: ما آماده‌ایم به عنوان مجری یا مباشر کشت قراردادی اقدام کنیم.
برنامه کشت قراردادی سه محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با دستور وزیر جهاد کشاورزی امروز به سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور و مجریان دولتی و غیر دولتی ابلاغ شد.
وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح کشاورزی قراردادی در آینده ای نزدیک خبر داده است.
کشت قراردادی برای گندم آنچه وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی به آن اشاره می کرد حرکتی نمایشی بود.
یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: کشت قراردادی پروژه ای ملی است که عدم موفقیت آن به پرداخت نشدن هزینه محصولات خریداری شده برمی گردد؛ از این رو انتظار است وزیر جدید متعهدانه تر عمل کند.
یک کارشناس کشاورزی گفت: موضوع مهم در تأمین امنیت غذایی، اصلاح الگوی کشت است؛ اگر این هدف عملیاتی شود به طور قطع شاهد اتفاق‌های مثبتی در بخش کشاورزی خواهیم بود.
اصلاح الگوی کشت، کشت قراردادی، راه اندازی رصدخانه و دیپلماسی غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده که ۳ اولویت نخست چتری برای تامین ۹۵درصدی امنیت غذایی است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم کشور تحت پوشش کشت قراردادی قرار دارد.
خواف ـ مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان خواف در سال زراعی جاری به ۲۶۰۰ هکتار رسید که بیش از ۱۰۰۰ هکتار تحت پوشش کشت قراردادی است.
ایرانشهر- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: با تلاش و همکاران نهادهای مرتبط، کل گندمزارهای این شهرستان، در پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
کشت قراردادی گندم در سطح ۱۹ هزار هکتار در اراضی کشاورزی استان خوزستان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون اجرا شده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از شکل‌گیری سبدگردان‌های الگوی کشت و کشاورزی قراردادی در سال آینده خبر داد.
مشهد ـ مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: طرح کشت قراردادی گندم آبی در خراسان رضوی با هدف حمایت از کشاورزان و تأمین گندم مورد نیاز آغاز شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: رویکرد ما در کشت قراردادی، حمایت از کشاورزان است.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد از کشت قراردادی دو هزار و ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی در کشور خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در صورت موجود بودن محصول ایرانی در بازار از واردات جلوگیری می کند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی قراردادی مفیدترین روش برای خروج دولت از بازار کشاورزی و سپردن این موضوع به بخش خصوصی است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی از آغاز ثبت درخواست رسمی متقاضیان اجرای کشت قراردادی، خبر داد.
تبریز- وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اجرای کشت قراردادی در کشور گفت: برای حمایت از معیشت کشاورزان راهی جز اجرای کشاورزی قراردادی نداریم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی از ابزارهای لازم برای رسیدن به تولید اقتصادی است.
رییس سازمان حفظ نباتات گفت: هر محصولی که می‌خواهد با منشأ صادراتی و وارداتی برای تولید وارد شود، باید در سامانه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) ثبت نام و راستی آزمایی شود.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت دخانیات ایران سابقه طولانی در کشت قراردادی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما کشت قراردادی را با اولویت گندم توسعه خواهیم داد و امیدواریم نتایج خوبی در خودکفایی محصولات اساسی داشته باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ