برنامه کشت قراردادی سه محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با دستور وزیر جهاد کشاورزی امروز به سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور و مجریان دولتی و غیر دولتی ابلاغ شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای انجام کشت قراردادی در سطح ۴۵۴ هزار و ۸۹۰ هکتار در سال زراعی آینده در آذربایجان شرقی خبر داد.
شرکت های کشت و صنعت در صورت عدم اجرا برنامه آبیاری نوین، هزینه آب بهای آنها به بالاترین نرخ آب کشاورزی منطقه خواهد رسید.
اهواز - فرماندار دشت آزادگان گفت: وضعیت فعلی سد کرخه جوابگوی ۲ کشت تابستانه و پاییزه امسال نیست و باید یک برنامه ریزی راهبردی و آینده نگر را اجرا کنیم.
ماده ۱۴۶ برنامه هفتم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده برنامه «تولید بهینه الگوی کشت محصولات اساسی و منتخب» را هر سال یک ماه پیش از فصل کشت در هر دشت تعیین کند.
اهواز - رئیس جمهور در مسیر ریلی اهواز به اندیمشک با کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بدون برنامه قبلی دیدار کرد.
اهواز - رئیس جمهور در مسیر ریلی اهواز به اندیمشک با کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بدون برنامه قبلی دیدار کرد.
اهواز - ییس جمهور در مسیر ریلی اهواز به اندیمشک با کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بدون برنامه قبلی دیدار کرد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: استمرار در اجرای برنامه الگوی کشت، هدفگذاری شورای راهبردی تحقیقات آب و خاک است.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج وارد کنیم در حالی که با برنامه ریزی در طول ۳ تا ۴ سال استان مازندران می‌تواند این نیاز را تامین کند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی توان برنامه ریزی درست و دقیق داشت.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی توان برنامه ریزی درست و دقیق داشت.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: الگوی کشت برای ۱۵ محصول اساسی نیاز به ۷۲ همت منابع مالی و ۶۰ همت تسهیلات دارد.
سرپرست دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: نیاز است زنان روستایی در برنامه الگوی کشت لحاظ شوند.
مشهد _ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خراسان رضوی از دو سند الگوی کشت خراسان رضوی و سند برنامه آموزشی و ترویجی کشت در مشهد رونمایی شد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اصلاح اجرای الگوی کشت در تمام استان‌های کشور تقریبا ۱۵ محصول اساسی را در دستور کار قرار دادیم.
اهواز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود کشت پاییزه محصولات در استان بیش از برنامه مصوب و انتظار خواهد بود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور با مشارکت مردم، مسئولیت‌پذیری تولیدکنندگان و با داشتن یک برنامه استراتژیک تا سال ۱۴۰۵ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: کلیات الگوی کشت استان مورد تصویب قرار گرفته و اصلاحات و نقطه نظرات اعضا پیرامون برنامه عملیاتی الگوی کشت در یک کارگروه انجام می‌شود.
اصفهان- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از ابلاغ برنامه کشت غلات این استان در سال زراعی پیش رو خبر داد.
کارشناس برنامه تلویزیونی شیوه در کنایه به محمدعلی نجفی گفت: زنش را با ۵ گلوله در خانه کشت، یک نفر هم نگفت خشونت علیه زنان رخ داده است.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از کمک یارانه‌ای ۴۰ هزار میلیارد تومانی به کشاورزانی که طرح الگوی کشت را در زمین‌های زراعی خود رعایت کنند خبر داد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم گفت: اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی به معنای نجات کشور است.
براساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ۸۰ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در جهان انجام می شود اما سهم ایران در حوزه ناچیز و این نشان دهنده غفلتی بزرگ در استفاده از این موقعیت است.
«در حالی که به نظر می رسد ایران مزایا و منافع قابل توجهی را در تعقیب برنامه های مرتبط با کشت فراسرزمینی به مثابه بخشی از طرح هایش، هم جهت دور زدن تحریم های آمریکا و هم تامین امنیت غذایی خود می بیند، با این حال، واقعیت های میدانی نشان می دهند که چالش های بزرگی در این مسیر وجود دارند که می توانند در روند دستورکارهای تهران، موانع و آسیب های جدی را ایجاد کنند».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ