رئیس انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه نیاز ارزی تولید این صنعت در سال ۱.۳ میلیارد دلار است، از پوشش دهی ۸۵ درصد نیاز بازار با تولیدات داخلی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از تولید کنندگان کاغذ است، بانک مرکزی و بانک‌های عامل را مکلف کرد ارز و تسهیلات مصوب مورد نیاز را در اخیار آنها قرار دهند.
نیاز کشور سالانه بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن روغن است و در این راستا حدود ۳ میلیون دانه روغنی سالانه وارد کشور می شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با بیان اینکه تا زمان تامین ارز مورد نیاز برای واردات قطعات خاص و مواد اولیه و ملزومات وارداتی، خودروسازان از برنامه تولید در نظر گرفته شده عقب خواهند ماند، گفت: شاید تا امروز به دلیل وجود قطعه و مواد اولیه در مسیر تامین و انبار، خودروسازان توانسته باشند برنامه تولید ابتدای سال را محقق کنند، اما با وجود مشکلات موجود، قطعا برای ادامه روند تولید خودرو به مشکل خواهند خورد.
نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی ۱۹ اردیبهشت ماه مجلس به بررسی و آسیب شناسی ساز و کار تأمین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواداولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تولیدی پرداختند و بانک مرکزی را مسئول ثبات بازار و نرخ ارز دانستند.
به گفته فاطمی امین: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است. همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و مجلس انشالله آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اولویت دولت و مجموعه قوا و عناصر موثر امسال باید مهار تورم و رشد تولید باشد و هرکس در حد امکانات قانونی و سخت افزاری و نرم افزاری که دارد باید کمک کند.
مالیات بر ارزش افزوده که قرار بود بر دوش مصرف­‌کننده نهایی باشد امروز علاوه بر پرداخت توسط مصرف­‌کننده، تولیدکننده نیز مالیات مضاعف پرداخت می­ کند. قانونی که باید تسهیل‌گر در امر تولید و اشتغال می‌­بود، امروزه وسیله‌ای برای تعطیلی روزافزونِ کسب‌وکار‌ها شده است.
مالیات بر ارزش افزوده که قرار بود بر دوش مصرف­کننده نهایی باشد امروز علاوه بر پرداخت توسط مصرف­کننده، تولیدکننده نیز مالیات مضاعف پرداخت می­کند. قانونی که باید تسهیل‌گر در امر تولید و اشتغال می‌­بود، امروزه وسیله‌ای برای تعطیلی روزافزونِ کسب‌وکارها شده است.
در اولین روز کاری سال جدید، فعالان بازار‌های مالی شاهد ثبات نسبی شاخص ارزی و رشد شاخص بورس بودند. این در شرایطی است که به تازگی رئیس کل بانک مرکزی، مهار تورم و حمایت عملی از تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده و رئیس سازمان بورس نیز برای فعالان بازار سرمایه، توصیه مهمی داشته است.
وی با بیان این‌که «ما در امر صادرات توفیقات زیادی داشتیم که قابل مقایسه با گذشته نیست»، یادآور شد: ما رشد نزدیک به دو و نیم برابری در این زمینه داشتیم و ۱۵ هزار فرصت شغلی - نسبت به سال قبل - بیشتر ایجاد کرده‌ایم. در زمینه بومی‌سازی قطعات که با سه هدف رفع تحریم‌ها، مقابله با خرابکاری صنعتی دشمن و صرفه‌جویی ارزی دنبال می‌شود، به تولید ۳۸ هزار قطعه و مواد مورد نیاز خود رسیدیم.
تجربه موفق تولید بار اول علاوه بر اشتغال‌زایی و در‌آمد زایی نیز برای کشور به ارمغان می‌آورند. این موضوع در نهایت به نفع صنایع بزرگ کشور نیز خواهد بود و موجب تقویت سیاست‌های صنعتی کشور و در نتیجه امکان‌بخشی برای توسعه زنجیره ارزش کشور خواهد بود.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد؛ مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد باشد. مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
مدیرعامل بانک گردشگری به همراه اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در روز سه شنبه 11 بهمن ماه ضمن بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در نشستی با مدیرعامل گروه سایپا در خصوص تعامل بیشتر دو مجموعه به گفتگو پرداخت.
مسئولان سازمان غذا و دارو همچنان نگران بی‌ثباتی بازار دارویی کشور هستند و علت کمبود‌ها در پسادارویاری را کمبود نقدینگی در حوزه دارو عنوان می‌کنند؛ چراکه با آزاد سازی نرخ ارز، میزان نقدینگی مورد نیاز برای تامین دارو‌های وارداتی و همچنین تامین مواد اولیه وارداتی برای دارو‌های تولید داخلی چندین برابر شده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، تولید محصولات دفاعی به لحاظ ارزش ریالی ۸۰ درصد رشد داشته است و علاوه بر تأمین نیازهای دفاعی، تأمین نیازهای کشور و تولید محصولات غیر نظامی نیز حدودا دو برابر شده است.
صالحی با اشاره به فرصت های توسعه یافتگی صنعت پتروشیمی بیان کرد: در بحث پتروشیمی هر چقدر صنایع پایین دستی را با فرمول پیچیدگی بیشتر در تولید محصولات را توسعه دهیم، شاید نقدشوندگی مثل بالادستی نباشد ولی از طرفی منجر به کسب بازارهای جدید خواهد شد و ارزش افزوده و ارز آوری بالایی نیز نصیب صنعت پتروشیمی و کشور خواهد شد .
یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده پس از اجرای طرح دارویار به مدت دو ماه فروش یک نوع آنتی‌بیوتیک خود را به بهانه عدم صرفه قیمت تولید و افزایش قیمت (اگرچه این شرکت در خردادماه ماده محموله حد واسط تأمین آنتی‌بیوتیک را با ارز دولتی وارد کرده و علاوه بر آن موجودی مناسبی نیز از قبل داشته) متوقف کرده است. این اقدامات منجر به عدم تأمین مواد اولیه برای کارخانه‌های تولیدکننده دارو شده و در‌نهایت منجر به کمبود گسترده دارو در مهر‌ماه سال ۱۴۰۱ شد.
علاوه بر واردات فوریتی اقلام دارویی دچار کمبود، اقداماتی نظیر اصلاح قیمت برخی اقلام آنتی‌بیوتیک، کاهش مالیات بر ارزش افزوده دارو به یک درصد و لحاظ تسهیلات بانکی برای شرکت‌های تولیدی، افزایش چند برابری ظرفیت تولید این دارو‌ها و... نیز انجام شد و توانست تا حدی وضعیت کمبود‌های دارو‌های اساسی را به‌سامان کند.
سلطانی ادامه داد: «تبعات رکود کاملاً مشخص است؛ از یک سو ما با کاهش قدرت خرید مردم روبرو هستیم که ناشی از نابرابری میزان افزایش تورم و شاخص‌هایی مانند نرخ ارز در برابر افزایش سالانه حقوق و دستمزد است، از سوی دیگر با وقوع چنین پدیده‌ای تقاضا در بازار با کاهش روبرو می‌شود که این موضوع باعث تعطیلی دومینو وار واحد‌های تولیدی و همچنین کارخانجات را به دنبال دارد که به تبع آن نیز بیکاری گسترده را رقم خواهد زد.»
پژوهشگران و محققان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی، ساخت و تولید دستگاه‌ها و قطعات مختلف، توانسته‌اند به یاری صنعت آمده و تا حد زیادی کمبودهای ناشی از تحریم‌ها را جبران کنند.
دکتر فرزین گفت: یکی از مهمترین راهبردها و محورهای سیاست بانک وجود محصولات متنوع و جدید با رویه های متنوع است که براساس نیاز مشتریان تولید و ارائه خواهد شد.
به نظر می‌رسد اکنون پاسخ به این سؤال چندان سخت نباشد: «این همه پافشاری بر بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و به جان خریدن هزینه‌های آن، ارزش داشت؟» حتی اگر مصارف دیگر انرژی هسته‌ای را نادیده گرفته و فقط تأمین برق مورد نیاز کشور را در نظر بگیریم؛ پاسخ واضح است: «بله؛ ارزش داشت.»
رهبر انقلاب هدف از دیدار با کارگران را قدرشناسی و تشکر از آنان و تأکید بر ارزش نفسِ کار برشمردند و با اشاره به نگاه اسلام به «کارگر» و موضوع «کار» گفتند: برخلاف نگاه استثماریِ نظام سرمایه‌داری و نگاه شعاریِ نظامِ فروپاشیده کمونیستی، نگاه اسلام به کارگر، قدرشناسانه و ارزش‌مدارانه است و بر همین اساس است که پیامبر اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ