عراق در سال ۲۰۲۲ شاهد تحولات پرشتابی در عرصه سیاسی بود که در نهایت به تشکیل دولت محمد شیاع السودانی منجر شد تا آرامش پس از طوفان ایجاد شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اخیرا آمار‌هایی در خصوص میزان صادرات نفتی در سال ۲۰۲۲ میان کشور‌های مختلف نفتی ارایه شده که در این جدول عربستان ۶ برابر ایران درآمد داشته و عراق هم دو برابر و نیم ایران نفت فروخته ست. بر اساس آمار‌ها ایران از منظر درآمد سرانه، قعرنشین این جدول است.
نخست وزیر عراق گفت که در پایان سال جاری میزبان کنفرانس ۲۰۲۳ بغداد با موضوع یکپارچگی اقتصادی و ثبات منطقه‌ای خواهیم بود.
صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد، در حالیکه طی سال های گذشته عراق از بی نیازی به گاز ایران تا سال ۲۰۲۲ خبر داده بود.
هافبک عراقی سابق پرسپولیس با پشت سرگذاشتن ستاره‌هایی مثل سانتی کاسورلا و بغداد بونجاح عنوان بهترین پاسور فوتبال قطر در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.
خط ریلی شلمچه- بصره از پروژه هایی است که حائز اهمیت برای زیارت و تجارت بین دوکشور ایران و عراق است که با توجه به وضعیت پیشرفت احتمالا این خط تا پایان ۲۰۲۳ به بهره برداری می رسد.
تیم فوتبال جوانان عراق با غلبه بر ژاپن به فینال رقابت های جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا صعود کرد.
سیارک ۲۰۲۳ DW در حال حاضر در فهرست ریسک بالای ناسا با عدد یک در مقیاس تورینو قرار دارد، بدین معنا که در حال حاضر نگرانی برای مردم در این باره وجود ندارد. اما در حالی که این سیارک اکنون در رتبه یک مقیاس تورینو قرار دارد، اما می‌تواند به عدد ۱۰ برسد که به معنای قطعیت برخورد با زمین است، اتفاقی که به طور متوسط هر ۱۰۰،۰۰۰ سال یک بار رخ می‌دهد. . ناسا گفته است که در صورت رسیدن عدد تورینو به ۳، در این مورد به مردم هشدار خواهد داد.
مبادلات تجاری رسمی بین دو کشور حدود ۱۴ میلیارد دلار است. با توجه به تحریم‌‌‌های آمریکا که در سال ۲۰۱۸ علیه ایران اعمال شد، بغداد برای پرداخت به ایران از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ با مشکل مواجه شده است.
دولت آمریکا مدعی شد که ایران در منطقه از طریق «نیرو‌های نیابتی و گروه‌های شریک مانند حزب‌الله و حماس» از اقدامات تروریستی در بحرین، عراق، لبنان، سوریه و یمن حمایت کرده است.
امروز پنجم فوریه ۲۰۲۳ است و مرور تاریخ نشان می دهد که دقیقا بیست سال پیش دولت آمریکا با طرح یکی از بزرگترین دروغ های قرن خود، کشور عراق را به ورطه ویرانی کشاند.
فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق شمار عناصر داعشی که در سال ۲۰۲۲ در مناطق مختلف این کشور کشته شده اند را اعلام کرد.
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در خاورمیانه گفت: عراق و سوریه در طول سال ۲۰۲۲ موفق به تضعیف توانایی گروه تروریستی داعش شدند.
غرب پس از فروپاشی کمونیسم شوروی مغرور شده بود و بهای آن را در عراق، افغانستان و بحران مالی جهانی (۲۰۰۷-۲۰۰۹) پرداخت کرد. در سال ۲۰۲۲ میلادی غرب که تحت تاثیر پوپولیسم در داخل و رشد خارق العاده چین قرار گرفته بود به چالش کشیده شد و جایگاه خود را پیدا کرد.
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش  عراق از طرح امنیتی ویژه سال نو میلادی در این کشور خبر داد.
اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق شمار سوانح رانندگی در عراق از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون را اعلام کرد.
منابع عراقی به تعداد آتش سوزی های رخ داده در این کشور در سال جاری میلادی اشاره کردند.
بانک جهانی در پایان سال ۲۰۲۱ هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰، افزایش دمای هوا، منجر به کاهش ۲۰ درصدی آب شیرین موجود در عراق خواهد شد.
طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.
تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که داعش با از دست دادن ۱۵۰ تن از سرکردگان خود، توانایی فرماندهی خود را از دست داده است.
بر اساس توافقنامه اتاوا که عراق یکی از اعضای آن است، زمین‌های این کشور باید تا سال ۲۰۱۸ از مین پاکسازی می‌شد، اما به دلایل سیاسی و نظامی و همچنین مبارزه با داعش محقق نشد. این مدت تا سال ۲۰۲۸ تمدید شده است.
بانک جهانی طی گزارشی اعلام کرد که پیش بینی می شود، عراق در سال ۲۰۲۲ بالاترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای عربی داشته باشد.
دولت آلمان تصمیم گرفت ماموریت نظامیان خود را که در عراق فعالیت می‌کنند، برای یک سال دیگر تمدید کند.
منابع رسمی آماری در عراق از مرگ دو شهروند عراقی در هر روز در اثر اقدام به خودکشی طی سال ۲۰۲۲ خبر دادند.
منابع رسمی آماری در عراق از مرگ دو شهروند عراقی در هر روز در اثر اقدام به خودکشی طی سال ۲۰۲۲ خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ