خط ریلی شلمچه- بصره از پروژه هایی است که حائز اهمیت برای زیارت و تجارت بین دوکشور ایران و عراق است که با توجه به وضعیت پیشرفت احتمالا این خط تا پایان ۲۰۲۳ به بهره برداری می رسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اقتصاددانان ترکیه پیش بینی می‌کنند که نرخ بهره در این کشور تا پایان امسال ممکن است بین ۲۵ تا ۵۰ درصد تعیین شود و برخی رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود نرخ بهره در ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۳ در رقم ۲۸.۵ درصد تثبیت شود.
نهنگ‌های قاتل مدتی بعد از فاجعه تایتان، به سه قایق در سواحل ایبریا در جنوب غربی اروپا حمله و آن را غرق کرده‌اند و به نظر می‌رسد این نهنگ‌ها قصد ندارند دست از این کار خود بردارند و گستاخ‌تر و سازمان یافته‌تر شده‌اند. محققان علت این رفتار نهنگ‌ها را بررسی کرده و به این فرض رسیده‌اند که ممکن است یکی از این نهنگ‌ها صدمه دیده باشد و باقی اعضای گروه برای تلافی به قایق‌های عبوری حمله می‌کنند.
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که آمریکا تا سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را بالا نگه می‌دارد.
فرمت I۲U۲ در اواخر سال ۲۰۲۱ و تمرکز روی توسعه اقتصادی، امنیت غذایی و مقابله با تغییرات اقلیمی در منطقه خاورمیانه تشکیل شد. یک مقام ارشد پیشین اسراییل که در گفتگو‌های مربوط به این مساله درگیر بوده در این باره می‌‎گوید: «هیچ کس به صراحت و با صدای بلند این مساله را عنوان نمی‌کند، اما واقعیت این است که از روز اول این ابتکار به مساله چین مربوط بود»
مهمترین اخبار هفته گذشته خبر افزایش وام مسکن از سوی کارشناسان اعلام شدکه زمان پرداخت وام 4 متر خانه هم نمی توان خرید از سوی دیگر خط ریلی شلمچه- بصره که تا سال 2023به بهره برداری خواهد رسید.
داده‌های سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که کشور هند در آمار جمعیتی تا اواسط سال ۲۰۲۳ به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان از چین پیشی می‌گبرد.
پیکاپ T ۸ محصول سال ۲۰۱۸ بازار چین است. البته جک در مدل ۲۰۲۱ فیس‌لیفت این پیکاپ را با نام T ۸ PRO نیز عرضه کرده که فعلا خبری از آن در کشورمان نیست. جک T ۸ از سیستم جناغی دوبل با فنر مارپیچ در تعلیق جلو و سیستم فنر تخت در تعلیق عقب بهره می‌برد. داشتن زاویه حمله ۳۰ درجه‌ای و زاویه فرار ۲۳ درجه‌ای، به خوبی می‌تواند آفرودر بودن T ۸ را ثابت کند.
سیارک ۲۰۲۳ DW در حال حاضر در فهرست ریسک بالای ناسا با عدد یک در مقیاس تورینو قرار دارد، بدین معنا که در حال حاضر نگرانی برای مردم در این باره وجود ندارد. اما در حالی که این سیارک اکنون در رتبه یک مقیاس تورینو قرار دارد، اما می‌تواند به عدد ۱۰ برسد که به معنای قطعیت برخورد با زمین است، اتفاقی که به طور متوسط هر ۱۰۰،۰۰۰ سال یک بار رخ می‌دهد. . ناسا گفته است که در صورت رسیدن عدد تورینو به ۳، در این مورد به مردم هشدار خواهد داد.
محمد حاج رسولی‌ها گفت: در سال ۲۰۲۳ با توجه وقوع سیلاب‌های مخرب اخیر در جهان، کتابی در خصوص مدیریت جامع سیلاب به صورت ملی در دست تدوین است که جهت بهره‌برداری ارائه خواهد شد.
برای بسیاری از ما، جواهرات آخرین چیزی است که پیش از بیرون رفتن از خانه به خود می‌آویزیم. گرچه شاید منطقی به نظر نرسد، در سالی که پیش رو داریم، استفاده از جواهرات بخش مهمی از سبک ظاهری افراد شناخته می‌شود که نباید نادیده گرفت.
شهروندان بیشتری به مخالفت علیه دولت‌ها می‌پردازند: اوکراین به ما یادآوری کرده که دموکراسی ارزش مبارزه برای آن را دارد، اما افول جهانی دموکراسی کماکان ادامه دارد. تحقیقات ما از سال ۲۰۱۷ میلادی یک بحران مکرر مشروعیت سیاسی را شناسایی کرد که در آن شهروندان وضعیت موجود سیاسی را به چالش می‌کشند.
رئیس صندوق بین‌المللی پول اعتقاد دارد: سال ۲۰۲۳ سالی سخت‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود.
نیسان آریا در رای‌گیری خبرنگاران خودروی به عنوان سومین ماشین برتر سال انتخاب شد
این روند‌ها دائمی نیستند. مشکلات پیچیده جهان همواره به افرادی اجازه می‌دهند که پاسخ‌هایی ساده، اغوا کننده و اشتباه ارائه کنند. با این وجود، بیایید امیدوار باشیم که در سال ۲۰۲۳ میلادی پوپولیسم به دلیل قلابی و ساختگی بودن آن به دلیل آن چه که هست فاش و آشکار شود.
مقامات آمریکایی مدعی هستند که در اسفندماه سال گذشته برجام آماده امضا بود؛ اما طرف ایرانی با طرح درخواست‌های غیرمرتبط با برجام مانند «خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریسم» و نیز درخواست ضمانت‌های غیرعملی مانند «تعهد دولت آمریکا به عدم‌خروج دوباره از برجام»، مانع احیای توافق هسته‌ای شدند. پس از این، مذاکرات ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ (۷تیر ۱۴۰۱) در دوحه قطر و به دنبال آن مذاکرات وین در ۱۲مرداد سال‌جاری نیز بدون نتیجه پایان یافت.
نوید یک رآکتور گداخت کارآمد خیره‌کننده است. چنین رآکتوری مقادیر نسبتاً کمی سوخت لازم دارد، هیچ نوع گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند و زباله رادیواکتیو بسیار کمی به جا می‌گذارد که آن را در مقایسه با رآکتور‌های اتمی فعلی بسیار محبوب‌تر می‌کند.
درحالی‌که انتظار می‌رود رشد قیمت در سال۲۰۲۳ کاهش یابد، رشد اقتصادی در کنار افزایش نرخ‌های بهره نیز به‌شدت کاهش خواهد یافت. صندوق بین‌المللی پول تخمین زده است که اقتصاد جهانی در سال۲۰۲۳ تنها ۷/ ۲درصد رشد خواهد کرد؛ درحالی‌که در سال۲۰۲۲ این رقم ۲/ ۳درصد بود.
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت نفت، گاز، زغال سنگ و برق در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.
مرگ و ویرانی حاصل از بیماری کرونا هم‌چنان ادامه دارد. روشن‌ترین و واضح‌ترین نمونه در این میان کشور چین است؛ یکی از آخرین کشور‌هایی که اقدامات کنترل و محدودسازی همه‌گیری را کاهش داد- و این در حالی است که کرونای نوع اومیکرون در چین به سرعت در حال گسترش است و صحنه‌هایی که در بیمارستان‌های این کشور دیده می‌شوند، یادآور ویرانی‌هایی است که اومیکرون حوالی یک سال پیش در هنگ‌کنگ ایجاد کرده بود.
شرکت خودروسازی فولکس‌واگن سال ۲۰۲۳ سختی را برای واحد خدمات مالی خود به دلیل رکود اقتصادی، افزایش قیمت انرژی و افزایش نرخ بهره پیش‌بینی می‌کند.
در سال ۲۰۲۲ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک بار دیگر اعلام کرد که کره شمالی در صورت احساس خطر، حق خود برای انجام یک حمله هسته‌ای پیشگیرانه را محفوظ می‌داند.
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: ریسک جوانگرایی برای ماست، اما ما لذت می‌بریم از اینکه جوانانی داریم که اینقدر سلحشور و با انگیزه بالا به خود باوری مبارزه با بهترین های دنیا رسیده اند.
تحلیلگر ارشد بانک آمریکایی گفت: سهام های ایالات متحده و بازارهای وال استریت تا یک یا دو ماه دیگر به رشد خود ادامه خواهند داد، اما در سال آینده ۲۰۲۳ به روند کاهشی خود باز خواهند گشت.
افزایش قیمت کوتاه‌مدت طلا می‌تواند مسیر خود را طی کند زیرا احساسات در وال‌استریت با داده‌های سالم بازار کار ایالات‌متحده که انتظارات بازار را از فدرال رزرو تقویت می‌کند به افزایش شدید نرخ‌های بهره در بقیه سال و تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ