رئیس جمهور تاکید کرد: محیط‌زیست سرمایه بزرگ ملی و مولد ثروت و عامل اشتغال‌زایی است و توسعه زمانی پایدار و سالم است که با رعایت مباحث زیست محیطی توام باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«نیاز» در طراحی به روشنی شناخته شده است؛ البته در طراحی های کلان توسعه ای، با رویکرد توسعه پایدار، مقولات متنوعی از بوم شناسی و حفظ و بقای محیط زیست گرفته تا فرهنگ و آموزش مورد توجه است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: صدها میلیون نفر در طول ۵۰ سال گذشته با رشد سریع اقتصادی خود را از فقر نجات داده‌ و سالم‌تر و طولانی‌تر از همیشه زندگی کرده‌اند.
فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اهتمام مرزبانی برای امنیت پایدار و توسعه اقتصادی در مرزهای منطقه خبر داد.
مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی که نکات محیط‌زیستی را رعایت می‌کنند و همگام با توسعه پایدار پیش روند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.
جایی که زیرساخت‌ها آینده نگرانه برای کار در نظر گرفته نشده باشد،استفاده از نعمت‌ها مقطعی بوده و در چنین شرایطی نه تنها رشدمورد انتظار محقق نمی شود بلکه توسعه هم رویایی دست نیافتنی خواهد بود.
وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: قدرت بازدارندگی ایران، تضمین کننده امنیت و صلح پایدار منطقه است و توسعه روابط دوستانه و شراکت سازنده با همسایگان با جدیت تداوم خواهد یافت.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با تاکید بر ضرورت عمل به ماده ۳۵ احکام دائمی کشور از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی گفت: توسعه پایدار و متوازن مستلزم نظم و امنیت مشارکتی و همه جانبه است.
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تکیه بر دانش فنی و افزایش تنوع ژنتیکی از مهمترین راهبردهای توسعه زراعت پایدار در کشت دیم است.
اجرای پروژه توسعه پست برق اختصاصی شرکت سنگ آهن مرکزی و خطوط انتقال آن از اساسی ترین زیرساخت های کارخانه گندله سازی، صنایع جوار معدنی و تامین برق پایدار منطقه است
فرمانده پایگاه دریایی مستقل امام علی (ع) چابهار سپاه با بیان این که ایران به دنبال صلح و دوستی پایدار و توسعه امنیت دریایی است، گفت: هدف ما از برگزاری این رزمایش تأمین امنیت دریایی است.
گواهی سپرده نفت علاوه بر ویژگی‌هایی نظیر شفافیت در فروش نفت خام ایران و همچنین استفاده جهت وثیقه بانکی برای مشتریان خصوصی، یک ابزار بسیار مهم در جهت توسعه بازارهای مالی و همچنین توسعه ابزارهای مالی مرتبط با فروش نفت است.
جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب
رجبی مشهدی گفت:یکی از اقدامات صنعت برق طی ۲۰ سال گذشته پایداری شبکه برق بوده است،پایداری شبکه برق ایران در حالیکه طی چند سال اخیر در کشورهای همسایه یک نوبت تجربه خاموشی بزرگ داشته اند.
جلسه توسعه همکاری‌های مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سازمان امور عشایر کشور با محور تقویت برنامه های راهبردی در حمایت از شبکه تعاونی ها برگزار شد.
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افزایش ۱۹ درصدی آلودگی هوا نسبت به سال گذشته خبر داد و بر ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا تاکید کرد.
مدیرعامل بانک شهر در پیامی هشتم دی ماه روز صنعت پتروشیمی را به کارکنان این صنعت عظیم تبریک گفت و تلاش و مشارکت جامعه بزرگ پتروشیمی را در مسیر توسعه پایدار ایران اسلامی و افتخار آفرینی این صنعت مهم، ارزش آفرین و ماندگار برشمرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: ارتباط ایران و نیکاراگوئه ارتباطی پایدار و مستحکم است و در شرایط تحریم باید همکاری‌ها توسعه پیدا کند.
رئیس جمهور تاکید کرد: محیط‌زیست سرمایه بزرگ ملی و مولد ثروت و عامل اشتغال‌زایی است و توسعه زمانی پایدار و سالم است که با رعایت مباحث زیست محیطی توأم باشد.
در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۲۷ میلیون نفر جان خود را در اثر مقاومت به دارو‌های ضد میکروبی از دست داده اند. این سازمان معضل مقاومت میکروبی را به عنوان یکی از ۱۰ عامل اصلی تهدید کننده سلامت بشری اعلام کرده است. اهمیت این موضوع تا حدی است که شاخص‌های ارزیابی میزان مقاومت ضد میکروبی در چارچوب اهداف توسعه پایدار گنجانده شده است.
یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نقش فعالان زیست بوم نوآوری در کشور را ایجاد یک مسیر میانبر برای توسعه متوازن و پایدار کشور توصیف کرد.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ریشه یابی علل افزایش آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسعه نامتوازن شهر و بارگذاری بیشتر از ظرفیت اکولوژیک که منجر به مصرف بالای انرژی و منابع فسیلی می‌شود، حضور بی شمار واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و معدنی، افزایش کانون‌های گرد و غبار و افزایش تردد وسایل نقلیه، رشد ترافیک و کیفیت سوخت در خودرو‌های سنگین از جمله دلایل اصلی افزایش انواع آلودگی‌ها در تهران هستند.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات مهم کلانشهر تهران است، گفت: شهروندان از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ تنها ۳۶ روز هوای پاک را تجربه کردند.
مدیرعامل بانک شهر ایجاد و توسعه خدمات کارت هواداری را زمینه ساز توسعه پایدار برای باشگاه های پرطرفدار کشور برشمرد و گفت: در آینده نزدیک شاهد افزایش درآمدهای پایدار برای باشگاه پرسپولیس با صدور کارت هواداری خواهیم بود.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه پایدار و متوازن هرمنطقه درگرو رعایت مسایل زیست محیطی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ