رفع تصرف ضرابخانه بازار قیصریه، کشف تازه در موزه تاریخ پزشکی، مرمت ۴ بنای مشارکتی و نمایش ۵ درصد از آثار مخازن موزه‌های دفینه از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرمت خانه پدری جلال آل احمد پس از مدت‌ها معطلی برای ایجاد زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و تخلیه ۲۰۰ کامیون و خاور زباله‌ از بنایی که سال‌ها پاتوق معتادان بود، آغاز شده است.
جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و با هدف بررسی و تبادل نظر در خصوص آسیب شناسی و عارضه یابی مرمت آثار موزه‌ای و بناهای تاریخی مجموعه، برگزار شد.
جوین _ مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان جوین از مرمت بنای امام زاده قاسم (ع) این شهرستان خبر داد.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی مشارکتی ۴ بنای تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: این کار با ۶ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت مالکان صورت می گیرد.
رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی «نصرتیان» لنگرود خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت می‌شود.
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: در جریان مرمت تالار برلیان، بخشی از کاشی‌هایی که در معماری اولیه این بنا به کار رفته بود، کشف شد.
مرمت جداره بیرونی برج تاریخی طغرل در شهرری درحالی انجام می شود که هنوز خطر رطوبت داخلی و فرونشست این بنای تاریخی را تهدید می کند.
مرمت آئینه کاری تالار برلیان کاخ گلستان با حضور متخصصان هنر گچ بری و آئینه کاری آغاز شد تا برای برنامه‌های روز مشروطیت آماده شود.
۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در یک سال اخیر برای مرمت مسجد جامع ورامین هزینه شد اما دوباره این مسجد نیاز به بهسازی دارد چون اقدامات اصولی نبود و اکنون سقف‌ها نم کشیده است.
اصفهان- مدیر مجموعه جهانی باغ‌موزه چهلستون از اتمام مرحله پایانی مرمت سقف ایوان چهلستون تا پایان سال جاری خبر داد.
خان زند در سال ۱۱۸۷ قمری دستور داد تا بنای جدیدی روی مزار سعدی بسازند. بنایی که بار‌ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. البته در طول این مرمت‌ها تغییری در شکل اصلی بنا داده نشد تا طرح تاریخی دست نخورده باقی بماند.
سید مؤید محسن‌نژاد، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در گزارشی اعلام کرده طی ۱۶ ماه گذشته زمینه بررسی علمی میزان آسیب‌های واردشده به آرامگاه سعدی طی سالیان اخیر فراهم و مشخص شده که این بنا تاریخی دارای مشکلاتی نظیر استحکام بنا و ... است.
وزیر میراث فرهنگی گفت: تکیه به اعتبارات دولتی برای مرمت و حفاظت از میراث فرهنگی شوخی بزرگی است.
اصفهان - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از آغاز مرحله دوم عملیات مرمت خانه تاریخی فاطمی در این شهر خبر داد.
مدیر بافت تاریخی تهران گفت: شهرداری تهران و شرکت پست، برای تملک خانه تاریخی مستوفی الممالک تهاتر می‌کنند تا پس از سال‌ها این بنا مرمت و احیا شود.
روز‌های گذشته صندوق توسعه صنایع دستی و احیاء بنا‌های تاریخی لیستی از مزایده ۱۹ بنای تاریخی با هدف مرمت و بهره برداری بخش خصوصی منتشر کرد.
۷۰۰ کیلومتر از قنوات کشور در سال ۱۴۰۱ مرمت و بازسازی شد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مرمت یک کار ساده نیست بلکه یک کار ارزشمند و متعالی است. در حقیقت مرمت کار خداست.
مشهد ـ سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از آغاز عملیات مرمت بنای تاریخی رباط فیض آباد مه ولات در آستانه روز محوطه‌های تاریخی خبر داد.
مشهد ـ سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از آغاز عملیات مرمتی بنای تاریخی رباط فیض آباد مه ولات در آستانه روز محوطه‌های تاریخی خبر داد.
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک با بیان اینکه مشکل اصلی برای مرمت این بنای تاریخی محدودیت بودجه میراث فرهنگی است گفت: اگر مرمت و حفظ این اثر تاریخی به بهانه کمبود بودجه و... به تعویق بیفتد نابودی و تخریب این سرمایه ارزشمند تاریخی و فرهنگی قطعی می‌شود.
مرمت بنای دو هزار ساله دژ رشکان مورد انتقاد جامعه باستان شناسی کشور قرار گرفته است. این جامعه از متولیان میراث فرهنگی خواست تا درباره این اتفاق پاسخگو باشند.
بنای اصلی بقعه امامزاده سید محمد نوربخش (ع) ساده و آجری است و توسط بانویی به نام «بی‌بی کوکب اعظم کاکویی» به کمک دیگر افراد خیر بازسازی‌شده است و البته بار دیگر در سال ۱۳۸۲ توسط اداره اوقاف و امور خیریه کن تعمیر و مرمت شد.
باستان‌شناسان بر این باور هستند که صاحبان «خانه وتی» دو مرد ثروتمند بودند که دوره‌ای از زندگی‌شان برده بودند، اما بعد آزاد شدند. هرچند فرضیه‌هایی مبنی بر اینکه این دو مرد ثروتمند برادر بودند مطرح شده است، اما با اطمینان نمی‌توان در این مورد اظهارنظر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ