درمان آنفلوانزا اصلا آنتی بیوتیک نیاز ندارد/ از داروی اصلی درمان این بیماری زیاد داریم و ممکن است تاریخ انقضایش برسد/ نگران شیوع سویه جدید کرونا در اروپا هستیم
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چای گل محمدی برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.
نتایج یک مطالعه علمی نشان می‌دهد که گیاهان دارویی از جمله برگ موز می‌توانند به عنوان داروی گیاهی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده شوند، زیرا حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند.
حالا همه شبیه بهم شده‌اند؛ تب، آبریزش بینی، احساس خستگی، گلو درد و بی‌اشت‌هایی و … از نشانه‌هایی هستند که می‌توانند هر عنوانی را به دوش بکشند! شاید سرماخوردگی، شاید آنفلوآنزا، شاید کرونا و اصلا شاید حساسیت بهاری! با این اوصاف، نه شناخت شباهت‌ها که آگاه بودن به تفاوت‌های هرکدام از این بیماری‌ها است که به ما کمک می‌کند که راه درمان موثرتری را انتخاب کنیم.
میرحسین موسوی به دلیل بروز برخی علائم از جمله بی‌حالی و تب، بعد از ظهر امروز به یکی از مراکز درمانی منتقل شده و تشخیص اولیه ما نیز ابتلای وی به ویروس فصلی آنفولانزا است.
متخصص ویروس‌شناسی پزشکی در پاسخ به این سوال که واکسن فصلی که برای آنفلوانزای فصلی استفاده می‌شود چه میزان در برابر ویروس H ۵ N ۱ کارایی دارد، گفت: این واکسن‌ها هیچ محافظتی در برابر تغییرات آنتی ژنتیکی این ویروس ندارد، اما با این وجود توصیه می‌شود واکسن فصلی تزریق شود تا از عفونت همزمان دو ویروس پیشگیری شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور، بر تأمین نیازهای درمانی زلزله زدگان شهرستان خوی تاکید کرد و گفت: دارو به اندازه کافی انبار شده است.
یک ویروس خطرناک که در نوع شدید یا خفیف می‌تواند کشنده باشد! این بیماری از یک سرماخوردگی ساده شروع می‌شود البته در کنار علائم مشترک با سرماخوردگی نشانه های خاص‌تری هم دارد.
احتقان بینی و فشار سینوس دلایل زیادی دارد: سرماخوردگی، آنفولانزا، و آلرژی که به چند مورد اشاره کنیم. محرک‌های شما هر چه که باشند، علائم می‌تواند به شما برسد.
این نوع آنفلوآنزا درمان پذیر است و در صورتی که افراد پس از تماس با پرندگان مرده علائم آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردند باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا درمان پذیر است، گفت: در صورتی که افراد پس از تماس با پرندگان مرده علائم آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردند باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
چه غذاهایی برای درمان آنفلوانزا مفید است؟
بزرگنمایی و عادی سازی همه‌گیری آنفلوانزا در کشور دلایل مختلفی دارد. توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها، کمبود دارو از جمله آنتی بیوتیک‌ها، سرم و دارو‌های اختصاصی آنفلوانزا و دیدگاه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، اجتماعی و اقتصادی کارشناسان و مسئولان در این اظهار نظر‌ها تاثیرگذار است. دیدگاه‌های متفاوتی که گاه حتی در بین مسئولان وزارت بهداشت هم دیده می‌شود.
درمان کامل سرماخوردگی حدود ۵ روز طول می‌کشد، اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر ندهیم، شاهد بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا خواهیم بود.
مصرف بی رویه و غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها در موارد غیر ضروری، علاوه بر عدم بهبودی فرد، با خطر ایجاد مقاومت دارویی همراه است. افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا باید با انجام استراحت کافی و نوشیدن مایعات دوره بیماری را سپری کنند.
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به مبتلایان آنفلوآنزا توصیه کرد، به دلیل تعریق و تب، بدن با کم آبی مواجهه می‌شود که این امر می‌تواند بهبودی را به تعویق بیندازد؛ بنابراین در این دوران مایعات همچون آب ولرم، دمنوش زنجبیل و آویشن، آب ولرم با عسل و لیموترش و آبمیوه‌ها طبیعی همچون آب سیب، آب پرتقال و لیمو شیرین و آب هویج مصرف کنید. البته توجه کنید اگر دچار پرفشاری خون هستید از دمنوش زنجبیل خودداری کنید.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علایم بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا مشترک است، اما تب بالا و ناگهانی، درد شدید عضلانی بدن و گلودرد علایم ابتلا به آنفلوآنزا است که فرد مبتلا باید بین ۵ تا ۷ روز استراحت کامل داشته باشد تا دور نقاهت را طی کند.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: روزانه حدود هزار و دویست نفر در بیمارستان‌های کشور به دلیل بیماری‌های تنفسی در کشور بستری می‌شوند که بیش از ۵۰ درصد از آن‌ها را مبتلایان به آنفلوآنزا تشکیل می‌دهند و کمتر از ۱۰ درصد آن را کرونا و مابقی آن‌ها را سایر بیماری‌های تنفسی تشکیل می‌دهند.
معاون درمان وزارت بهداشت، به احتمال تعطیلی مدارس به دنبال شیوع آنفلوانزا در کشور، واکنش نشان داد.
معاون درمان وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارد، از افزایش موارد آنفلوانزا در کشور خبر داد و افزود: آنچه در پیشگیری از شیوع بیماری مهم است و باید اطلاع رسانی شود، این است که فرد مبتلا و علامت دار نباید در محیط‌های عمومی حاضر شود.
معاون درمان وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارد، از افزایش موارد آنفلوانزا در کشور خبر داد و افزود: آنچه در پیشگیری از شیوع بیماری مهم است و باید اطلاع رسانی شود، این است که فرد مبتلا و علامت دار نباید در محیط‌های عمومی حاضر شود.
معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: علت اینکه امسال آنفلوآنزا ناگهانی همه‌گیرشد، به این بازمی‌گردد که دو تا سه سال است که به دلیل استفاده از ماسک در همه‌گیری کرونا، خوشبختانه آنفلوآنزا نداشتیم و در نتیجه سیستم ایمنی ما به تدریج در برابر این ویروس‌ها ضعیف شده و اکنون که دوباره بروز پیدا کرد و ماسک‌ها هم برداشته شد، یک همه‌گیری را ایجاد کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت، به احتمال تعطیلی مدارس به دنبال شیوع آنفلوانزا در کشور، واکنش نشان داد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.
رمضانی گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا و ویروس آنفولانزا از جمله ویروس‌های تنفسی هستند،از این به بعد، علائم کرونا می تواند با علائم آنفولانزا اشتباه شود بنابراین افتراق این دو بیماری به دلیل تفاوت درمان آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ