زمانی که فردی تنها زندگی می‌کند به‌تدریج نسبت به تغذیه خود بی‌اهمیت شده و تمایل به غذا‌های آماده و تنقلات افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که تغذیه صحیح یکی از اصول جدی حفظ سلامت است، افرادی که تنها زندگی می‌کنند می‌توانند با رعایت چند توصیه ساده، انگیزه خود را در این زمینه حفظ کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه با انتقاد از رفتار‌های افرادی که با هدف سلامت توصیه به پیروی از رژیم‌های غذایی وابسته به گروه خونی می‌کنند، افزود: این موضوع که بدن انسان برای حفظ سلامت به چه گروه‌هایی از مواد غذایی نیاز دارد وابسته به اعتقاد یا باور این نظر غیرکارشناسانه نیست بلکه باید تمام این موارد علمی و ثابت شده باشد.
این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه بگنجانند. جالب است بدانید با خوردن یک هلوی متوسط ۳۴ میلی گرم از نیاز روزانه به این ویتامین تامین می شود.
فرشته فزونی به بیماران دیابتی توصیه کرد که از مصرف مواد غذایی با سدیم بالا مانند غذا‌های شور، کالباس، سوسیس، چیپس، پفک و غذا‌های کنسروی، سس کچاپ، سس‌های سالاد، ترشی و انواع شور‌ها پرهیز کنند.
مصرف میوه‌های پرپتاسیم از قبیل کیوی، پرتقال، موز، طالبی، گرمک، زردآلو، خربزه، شلیل، انار و خرمالو به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
غزاله اسلامیان با بیان اینکه افزایش فشار خون می‌تواند منجر به بروز مشکلات قلبی و سایر بیماری‌ها شود، به ۹ توصیه کلیدی برای کنترل فشار خون اشاره کرد.
توصیه ما این است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را با کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه اتخاذ کنید، زیرا افراد مواد مغذی را بر اساس غذا، سیستم گوارشی، ژنوتیپ فرد و احتمالا میکروبیوم وی به روش‌های مختلف جذب می‌کنند. ژنوتیپژنوتیپ به کل یا قسمتی از اطلاعات ژنتیکی یک فرد، گفته می‌شود.
توصیه می‌شود که افرادی که زیاد نفخ می‌کنند از غذاهای با فودمپ بالا به میزان کمتری استفاده کنند و غذاهای دارای فودمپ کم را جزء اصلی برنامه‌ی غذایی خود قرار دهند.
در راستای کاهش وزن، علاوه بر اینکه مهم است چه غذایی می‌خورید، باید توجه داشته باشید که «چه زمانی» غذا می‌خورید. ساعت و زمانی که غذا می‌خورید، بر نحوه ذخیره چربی در بدن و تنظیم هورمون‌های گرسنگی تأثیر دارد.
حبوبات یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین، فیبر، آهن، منگنز، فولات، منیزیم و آنتی اکسیدان هستند که استفاده از آن‌ها مکررا از طرف پزشکان و کارشناسان تغذیه توصیه شده است. هر کدام از حبوبات به نوع خود برای بدن موثر هستند و نمی‌توان آن‌ها از برنامه غذایی حذف کرد. حبوبات بهترین جایگزین برای افرادی است که به هر علتی منع مصرف گوشت دارند و می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن‌شان را با استفاده از حبوبات تامین کنند.
میزان مصرف فیبر را در رژیم غذایی خود افزایش دهیم. فیبر اغلب برای کاهش وزن توصیه می‌شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که فیبر می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و به ما در کنترل وزن خود در طولانی مدت کمک کند. برای این منظور می‌توانیم در میان وعده‌ها بیشتر از سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده کنیم.
توصیه می‌شود در طول روز سه وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و دو تا سه میان وعده مصرف شود. رعایت تعداد وعده‌ها برای همه گروه‌های سنی و همه افراد خصوصاً افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، مبتلایان به فشار خون، کودکان، نوجوانان و سالمندان اهمیت زیادی دارد.
براساس اعلام محققان دانشگاه هاروارد، تمامی افراد در تمامی گروه‌های سنی، به‌جز بیماران گوارشی با ممنوعیت‌های غذایی خاص، باید روزانه ۲ تا ۴ عدد میوه تازه فصل مصرف کنند. در میان بعضی از میوه‌ها، استفاده روزانه بعضی از آن‌ها بیشتر توصیه می‌شود، زیرا این میوه‌ها می‌توانند ریزمغذی‌های بیشتری در حجم مساوی با سایر میوه‌ها به بدن برسانند.
بیماران دیابتی این پنج مواد غذایی را مصرف کنند تا بتوانند بیماری قندی خود را کنترل کنند.
رژیم غذایی بر وضعیت سلامت افراد (چه در حال، چه در آینده) تأثیر می‌گذارد. رشد و تکامل مطلوب مستلزم پیروی از برنامه غذایی سالم است. برنامه غذایی سالم می‌تواند انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را فراهم کند.
غذایی که در سحری میل می‌کنید، بهتر است سهم پروتئینی (گوشت و حبوبات) کمتری داشته باشد. زیرا متابولیسم منابع پروتئینی به دفع آب از بدن نیاز دارد و این امر می‌تواند باعث تشنگی شما در طول روز شود.
خیلی از افراد فکر می‌کنند که شیر برنج یک وعده غذایی بسیار سالم است. در صورتی که مصرف زیاد از حد آن توصیه نمی‌شود؛ حتی ممکن است شیر برنج را با بادام، بادام هندی، سویا و نارگیل استفاده کنند. این شیر‌ها طعم دار می‌شوند، اما مواد نگهدارنده هم به آن‌ها اضافه می‌گردد که گزینه مناسبی نخواهد بود و مواد مغذی زیادی را به بدن تان نمی‌رساند.
انواع شور و ترشی جزو خوراکی‌های طعم‌دهنده و اشتهاآور محسوب می‌شوند. با این حساب، افراد سالمی که کمی بدغذا هستند و اشتهای چندانی به خوردن ندارند، می‌توانند با همراه کردن انواع ترشی‌ها و شور‌ها با غذا‌های اصلی خود، اشتهایشان را تحریک کنند و غذای بیشتری بخورند. البته، این توصیه بیشتر برای افراد لاغر و کم‌غذا مطرح می‌شود و به‌طور حتم، افراد چاق با قرار دادن شور و ترشی در کنار بشقاب اصلی غذای خود، پرخوری بیشتری خواهند کرد و به‌طور حتم، مشکل چاقی و اضافه‌وزنشان هم تشدید خواهد شد.
‌نمی‌توان الزاما یک رژیم غذایی را برای دو نفر با تاثیر یکسان در نظر گرفت. با وجود رژیم‌های غذایی مختلفی که امروزه مطرح است، انتخاب مشکل به‌نظر می‌رسد، اما دقت در مورد هدف راجع به رژیم و بررسی تاثیر رژیم‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه، موثر خواهد بود.
معمولا به افراد گیاه‌خوار توصیه می‌شود در صورتی که میزان کافی از ویتامین B ۱۲ را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند، مصرف قرص ویتامین B ۱۲ را در برنامۀ روزانۀ خود قرار دهند.
فصل زمستان سبزیجات مخصوص به خود دارد که مصرف این سبزیجات به دلیل میزان بالای مواد مغذی برای همه افراد از جمله کودکان نیز توصیه می‌شود.
کمر درد مشکل رایجی است که بسیاری از ما بار‌ها آن را تجربه کرده‌ایم. البته بعضی افراد به طور مزمن دچار این بیماری هستند. تغذیه می‌تواند در هر کدام از انواع کمر درد نقش مهمی داشته باشد. به این ترتیب برای کاهش میزان درد به افرادی که دچار کمر درد مزمن هستند توصیه می‌شود رژیم غذایی خاصی در پیش بگیرند.
یکی از راه‌های حفظ سلامتی در دوران سالمندی، تغذیه مناسب است که نکته‌ای ضروری برای داشتن زندگی سالم و بانشاط در این دوران محسوب می‌شود. افراد باید در این دوران از تمامی گروه‌های غذایی به مقدار توصیه شده، استفاده کنند.
برخلاف سایر تومور‌ها که از قند‌ها تغذیه می‌کنند، سرطان‌های دارای جهش IDH ۱ به لیپید‌ها معتاد هستند. جهش ژن IDH ۱ یک جهش ناخوشایند است که معمولا در سرطان خون، لوسمی میلوئید حاد، سرطان استخوان به نام کندروسارکوم، سرطان مجرای صفراوی و گلیوما درجه پایین (نوعی سرطان مغز) یافت می‌شود.
بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از هر سه بزرگسال یک نفر به میزان توصیه شده نمی‌خوابد. نتیجه پژوهش‌ها نشان داده زمانی که به اندازه کافی نمی‌خوابید بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی، چون دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی و افسردگی قرار می‌گیرید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ