محققان سه عامل را شناسایی کردند که به طورمستقل موجب بهبود وضعیت فرد در زمان بیدار شدن می‌شود: یک صبحانه پیچیده سنگین کربوهیدرات، ورزش بیشتر و کمی دیر بیدارشدن پس از حداقل ۷ تا ۹ ساعت خواب.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان بیماری‌ها مفید است و سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. خیلی از خانواه‌ها به طور سنتی در هنگام سرماخوردگی از دمنوش پونه کوهی استفاده استفاده می‌کنند. در مجموع پونه کوهی خواص پرشماری دارد. خواص آنتی بیوتیکی، درمان سردرد و گلودرد و کاهش استرس و ... شماری از فواید مهم این دمنوش گیاهی و طبیعی به حساب می‌آید.
اکثر ما مشکل خواب نداریم بلکه مشکل اضطراب و استرس داریم. تکنیک‌هایی را بیابید که برای شما مفید هستند خواه تمرکز حواس، یوگا و یا هر چیز دیگری باشد. این مهم است که استرس را از بین ببرید.
گیلاس برای سلامت قلب و مغز مفید است و همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.
مجاهدی عنوان کرد: البته توصیه به انجام حجامت به معنای رد کردن خواص و اثرات اهدا خون و منع آن نیست و فراموش نکنیم که اهدا خون، اهدا زندگی است و حس نوعدوستی انسان‌ها اقتضا می‌کند با اهدا خون در یاری بیماران نیازمند بکوشند.
چای گل محمدی برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.
چرت بعدازظهر و خواب نیمروزی برای برخی اگر نباشد همه چیز به هم می‌ریزد.
افسردگی زمانی رخ می‌دهد که انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز مختل شوند این مورد باعث از بین رفتن فعالیت مغزی خاصی می‌شود که خلق و خوی فرد را تنظیم می‌کند. اگرچه ترکیب مشاوره و دارو می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند، اما ورزش، داشتن خواب کافی با کیفیت و اجتناب از مصرف الکل راه‌هایی برای بهبود وضعیت فرد به همان اندازه مفید محسوب می‌شوند.
مصرف متوسط تا زیاد قهوه می‌تواند برخی از اختلالات اضطراب و خواب را بدتر کند. ثابت شده است که مصرف متوسط قهوه فوایدی مانند کاهش خطر دیابت، بیماری قلبی، سرطان کبد و زوال عقل دارد.
پیاز یک ماده‌ی غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است. به عقیده‌ی برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد، زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است. اما همین پیاز تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد. واقعیت این است که پیاز حاوی ماده‌ای به نام گلوکوکینین است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن وجود دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان این ماده میزان قند خون را کاهش می‌دهد.
مصرف گوشت بلدرچین برای افرادی که دچار کم خونی هستند، مفید است. زیرا ترکیب آهن آن برای ساخت هموگلوبین و انتقال اکسیژن خون مفید است.
یافته‌های علمی نشان می‌دهند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی زنجبیل می‌توانند برای جوان‌سازی پوست هم مفید باشند.
اگر شب‌های زیادی را در حال چرخیدن می‌گذرانید، گنجاندن یوگا در برنامه روزانه‌تان می‌تواند مفید باشد. این تمرین قدیمی می‌تواند ابزار ارزشمندی برای مبارزه با استرس باشد، بنابراین اگر بی خوابی شبانه شما با استرس مرتبط باشد، یوگا اغلب مفید است؛ چرا که یوگا راهی سالم برای مبارزه با احساس اضطراب و نگرانی است.
برای هر کسی که مشکل خواب را تجربه می‌کند، قرص‌های خواب یک توصیه رایج برای رسیدن به یک استراحت شبانه خوب است. این قرص‌ها همچنین برای افرادی که مستعد بیدار شدن در نیمه شب هستند مفید هستند.
زنجبیل به عنوان یک ادویه مفید در آشپزی و بسیاری از فرهنگ های سنتی استفاده می‌شود.
یک تمرین بدنی خوب برای مغز افراد مسن مفید است. معاشرت هم همینطور. فایده این دو در کنار هم حتی بزرگ‌تر است.
انجام این فعالیت طبیعی استرس و اضطراب را کم، کیفیت خواب را بهتر، مصرف فیبر را بیشتر و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی در درمان کبودی، هموروئید و ورید واریسی استفاده می‌شود، عنوان کرد: خواص درمانی آن در بهبود زخم در آزمایشات انجام شده در حیوانات تأیید شده است.
مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولین نسبت به مشکلات تذکر نمی دهیم، در حالی که ما مکرر تذکر داده و می دهیم و این تذکرات در سایت ما نیز منعکس است، حال اینکه چرا صداوسیما تذکرات مراجع را منعکس نمی کند، حتما مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولین به این تذکرات ترتیب اثر دهند.
آیا ۹ ساعت خواب برای بدن مفید است؟
میزان مرگ‌ومیر در میان گروه کم خواب، ۲۵ درصد افزایش یافت. وقتی همه سنین با هم ترکیب شدند، احتمال ابتلا به چند بیماری در افرادی که کمتر از پنج ساعت خوابیدند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر بود.
نوشیدن آب هویج و زنجبیل برای سلامت پوست مفید است. ویتامین C موجود در این آبمیوه به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند که این فرآیند برای بهبود جراحات و حفظ استحکام پوست مورد نیاز است. این نوشیدنی همچنین منبعی از ویتامین A محسوب می‌شود، این آنتی اکسیدان محافظی طبیعی در برابر اشعه مضر خورشید است.
پژوهش‌ها به یک راه حل نیز اشاره داشته‌اند که بازدید از طبیعت وحشی، حتی به طور مختصر مفید است. چنین کاری با مجموعه‌ای از فواید برای سلامت روحی و جسمی، از جمله کاهش فشار خون، کاهش اضطراب و افسردگی، بهبود خلق و خو، تمرکز بهتر، خواب بهتر، حافظه بهتر و بهبودی سریع‌تر همراه است.
برگ انبه برای درمان دیابت بسیار مفید است. مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد که برگ‌های حساس درخت انبه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به درمان دیابت کمک می‌کند. برگ‌ها را خشک و پودر می‌کنند یا به عنوان دم کرده برای درمان آن استفاده می‌کنند. همچنین برای درمان آنژیوپاتی دیابتی و رتینوپاتی دیابتی نیز استفاده می‌شود.
خوابیدن روی زمین کمردرد را کاهش می‌دهد. خوابیدن روی زمین می‌تواند برای ستون فقرات شما مفید باشد. شما تشک نرمی ندارید که بدن تان را در بر بگیرید، بنابراین ستون فقرات شما این فرصت را پیدا می‌کند با زمین تماس مستقیم داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ