یافته‌های علمی نشان می‌دهند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی زنجبیل می‌توانند برای جوان‌سازی پوست هم مفید باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه آن را به یک درمان ایده آل برای آکنه تبدیل می کند. یک بررسی نشان داد که افرادی که به طور مداوم لوسیون ساخته شده از روغن سیاه دانه را به صورت موضعی روی پوست خود استفاده می کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی کردند ضایعات آکنه کمتری داشتند.
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان بیماری‌ها مفید است و سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. خیلی از خانواه‌ها به طور سنتی در هنگام سرماخوردگی از دمنوش پونه کوهی استفاده استفاده می‌کنند. در مجموع پونه کوهی خواص پرشماری دارد. خواص آنتی بیوتیکی، درمان سردرد و گلودرد و کاهش استرس و ... شماری از فواید مهم این دمنوش گیاهی و طبیعی به حساب می‌آید.
میوه انجیر تعرق آور، ادرارآور، تب بر، ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می‌گذارانند بسیار مفید است. انجیر تقویت کننده دستگاه گوارش بوده و سوء هاضمه را درمان می‌کند.
لیمو ترش علاوه بر خواص بسیار زیادی که برای سلامتی دارد، کاربردهای مفید دیگری نیز دارد که در این مطلب با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.معمولا توری‌های کباب پز بعد از اینکه روی آن کباب می‌پزید، می‌سوزد و آب کباب روی آن شیارهایی از سیاهی را ایجاد می‌کند. برای تمیز کردن توری کباب پز با روشی بسیار ساده می‌توانید لیمو ترش را از وسط برش بزنید؛ سپس لیمو را داخل نمک بزنید، طوری که نمک کاملا روی قسمت برش خورده لیمو را بگیرد. حالا لیموی نمکی را روی توری کباب پز بکشید. بعد از چند دقیقه توری کاملا تمیز می‌شود.
اگر دیابت دارید، این ادویه را جزئی ثابت از برنامه غذایی خود قرار دهید؛ مصرف منظم این چاشنی به بهتر شدن پاسخ انسولین کمک می‌کند.
پیاز دارای مواد مغذی متراکم است، به این معنی که کالری کمی دارد، اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک پیاز متوسط فقط ۴۴ کالری دارد، اما دوز قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را ارائه می‌دهد. این سبزی به ویژه سرشار از ویتامین C است، یک ماده مغذی که در تنظیم سلامت ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.
فواید سلامتی آناناس تنها به سلامتی کلی بدن شما محدود نیستند. آبمیوه آناناس همچنین به سلامت زنان در ارتباط با عادت ماهیانه دردناک و ناراحت با توجه به وجود آنزیم بروملاین که خواص ضد درد دارد، کمک می کند.
هل، ادویه نواحی گرمسیری است که عطر و طعم دلچسبی به غذاها می‌دهد. اما علاوه بر اینکه چاشنی عالی است، خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد که اهمیت گنجاندن آن در رژیم غذایی را می‌رساند. پس از این به بعد، حداقل در چای تان هل بریزید.
سماق یکی از بی‌نظیرترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضدپیری دارد و به همین دلیل به روند بهبود و حتی پیشگیری از سرطان سینه و التهاب مثانه و مفاصل کمک می‌کند.
سرکه سیب طبیعی افزون‌بر داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی پس از تخمیر دارای اسید آمینه‌های بیولوژیک می‌شود و به همین دلیل از گذشته به عنوان یک چاشنی غذایی و همچنین ماده‌ای برای سلامتی و درمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
کدو سبز یکی از کم‌خوراکی‌ترین مواد غذایی در جهان است که باید به آن توجه بیشتری شود و استفاده بیشتری از آن کرد. کدو سبز، سرشار از کاروتنوئیدها، لوتئین و ایزومر زیگزانتین آن است. (در ۱۰۰ گرم - ۴/۳۵ درصد از ارزش روزانه زیگزانتین بدن را تأمین می‌کند.) این مواد قادر به جمع شدن در بافت‌های چشم هستند و از بینایی محافظت می‌کنند.
مواد معدنی موجود در دانه نخود هنگام جوانه زدن به میزان حداقل پنج‌برابر افزایش می‌یابد. جوانه نخود سرشار از پروتئین است. از فواید درمانی این جوانه انرژی‌بخش می‌توان به ضدعفونی‌کنندگی، محرک ادرار، مفید برای معده و کرم‌زدا بودن آن اشاره کرد. از طرف دیگر نخود هنگام جوانه زدن نرم‌تر و قابل هضم‌تراست. جوانه نخود را می‌توان به صورت خام یا بخارپز استفاده کرد. برای بخارپز کردن نباید مدت پخت بیش از ۱۵ دقیقه باشد.
پرتقال میوه‌ای است که نه تنها گوشت آن خواص زیادی به همراه دارد، بلکه حتی پوست آن نیز برای سلامت بدن مفید است.
در آغوش گرفتن، بوسیدن و ابراز محبت توسط والدین به ویژه مادران می‌تواند به کاهش استرس کودک و فرونشاندن هورمون‌هایی که در ایجاد التهاب در بدن نقش دارند، کمک کند.
در آغوش گرفتن، بوسیدن و ابراز محبت توسط والدین به ویژه مادران می‌تواند به کاهش استرس کودک و فرونشاندن هورمون‌هایی که در ایجاد التهاب در بدن نقش دارند، کمک کند.
مطالعات جدید نشان داده اند که عصاره زیزیفورا دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی در شرایط آزمایشگاهی است. به گفته برخی از محققان، تیمول، پولگون و پیپریتن موجود در کاکوتی مسئول فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن هستند.
خاصیت سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول های پروتئین های حیاتی بدن تا میزان ۸/۸ درصد باعث شده تا این گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود.
اسپند گیاهی است دارای ارتفاعی بطول حدوداً ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر است. ظاهر آن بوته مانند ارتفاع آن کم و ظاهرا شبیه سداب است. دارای برگ‌های سبز با تقسیمات باریک و دراز و نامنظم است. گل‌های آن درشت و دارای کاسبرگ نازک و گلبرگ بزرگ برنگ سفید مایل به سبز، میوه آن پوشینه و حاوی دانه‌های متعدد برنگ سیاه است.
آفتابگردان دارای خواص ملین و ضد یبوست، ضد عفونی کننده و موثر برای درمان زخم های سطحی، تقویت کننده معده است.
میوه عناب که دارای خاصیت‌های دارویی بسیار زیادی است. در اول رنگ سبز و گرد بوده و بعد از رسیدن به رنگ قرمز و زیتونی شکل درآمده و چروک می‌خورد. عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» هم می‌نامند. خراسان جنوبی قطب تولید عناب کشور ایران است.
یکی از بهترین زمان‌های استفاده از شیره انگور فصول سرد سال است و به دلیل خواص مفیدی که این ماده‌ی غذایی در درمان و تسکین بیماری‌های فصل سرما دارد، بهتر است جایی برای آن در برنامه غذایی‌تان باز کنید.
لوبیا سبز علاوه بر فیبر فراوان، منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است. ویتامین C با میکروب‌ها و عفونت‌ها مقابله می‌کند، ویتامین E موجود مانع از بروز التهابات می‌شود، مس موجود در تقویت ایمنی بدن نقش دارد و پتاسیم نیز در حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی موثر است.
لیموشیرین در سم‌زدایی بدن و دفع سموم بسیار مؤثر بوده و همچنین این میوه می‌تواند تأثیرات مضر استرس و آلودگی‌ها را خنثی کند. همچنین منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.
نوشیدن آب هویج و زنجبیل برای سلامت پوست مفید است. ویتامین C موجود در این آبمیوه به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند که این فرآیند برای بهبود جراحات و حفظ استحکام پوست مورد نیاز است. این نوشیدنی همچنین منبعی از ویتامین A محسوب می‌شود، این آنتی اکسیدان محافظی طبیعی در برابر اشعه مضر خورشید است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ