نماینده ویژه کره جنوبی در امور کره شمالی در دیدار با همتایان آمریکایی و ژاپنی مدعی شد که پیونگ‌یانگ در آشکارکردن تهدیدهای هسته‌ای تهاجمی‌تر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای علیه سئول و واشتنگن استفاده کند، پاسخ این دو کشور «قاطع و همه‌جانبه» خواهد بود.
ارتش کره شمالی با تحریک‌آمیز خواندن تحرکات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف سواحل شبه جزیره کره به واشنگتن هشدار داد که این اقدامات شرایط جنگ هسته‌ای را در وضعیت آستانه‌ای قرار می‌دهد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب موشکی تازه کره‌شمالی خبر داد.
کره جنوبی با طرح شکایت از کره شمالی به اتهام انفجار یک دفتر هماهنگی در سال ۲۰۲۰، از پیونگ‌یانگ درخواست غرامت کرد.
کره جنوبی با طرح شکایت از کره شمالی به اتهام انفجار یک دفتر هماهنگی در سال ۲۰۲۰، از پیونگ‌یانگ درخواست غرامت کرد.
کره شمالی با انتقاد از بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی، متعهد شد تا «بازدارندگی نظامی» خود علیه سئول و واشنگتن را تقویت کند.
معاون شورای امنیت روسیه درباره تامین تسلیحاتی اوکراین، به کره جنوبی هشدار داد.
وزارت وحدت کره جنوبی مدعی است که کره شمالی عامدانه خطوط ارتباطی بین دو کشور را قطع کرده است.
در شرایطی که انتشار تصاویر حضور دختر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در کنار پدر در برخی اماکن این کشور گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جانشینی ایجاد کرده بود، نهاد اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد که فرزند اول کیم، پسر است.
آمریکا و کره جنوبی به‌رغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خود در ۵ سال اخیر را برگزار می‌کنند.
رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید که ژاپن از «متجاوز به شریک» تبدیل شده و دو کشور حالا در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی همکاری می‌کنند.
ارتش کره جنوبی در بیانیه ای از پرتاب موشکی دوباره کره شمالی خبر داد.
تیراندازی تصادفی یک سرباز کره جنوبی در جریان یک دوره آموزشی در امتداد مرز کره شمالی، سئول را مجبور کرد تا با پیونگ‌یانگ تماس گرفته و ماهیت حادثه را شرح دهد.
وزارت اتحاد کره جنوبی از نقشه این کشور برای سوق دادن پیونگ‌یانگ به مسیر گفتمان و از سرگیری مذاکرات پرده برداشت.
روزنامه «کره تایمز» با اشاره به اظهارات نسنجیده اخیر رئیس جمهور کره جنوبی درباره ایران، گفت که سئول باید نسبت به ترمیم و بهبود روابط با تهران اقدام کند.
رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید که مردم این کشور از اجلاس‌ها بین رهبران دو کره که «فقط جنبه نمایشی» دارند، به ستوه آمده‌اند.
پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد سئول برای مقابله با تهاجات احتمالی پیوینگ‌یانگ، با واشنگتن هماهنگی کامل دارد.
کره جنوبی در راستای افزایش توانمندی خود جهت مقابله با پهپادهای کره شمالی، ظرف پنج سال آینده بیش از ۴۴۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.
رئیس جمهور کره جنوبی از چین خواست تا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، به پیونگ‌یانگ فشار وارد کند.
در بجبوحه تنش‌های میان دو کره، رئیس جمهور کره‌جنوبی می‌گوید ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ آماده‌سازی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را تکمیل کرده است.
نیروهای ارتش کره جنوبی رزمایش دفاعی سالانه خود را با هدف تقویت قوای سئول برای واکنش به «تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی»، آغاز کردند.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در واکنش به پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در یک هفته اخیر مدعی شد این اقدام پیونگ‌یانگ با واکنش «قاطع» سئول و متحدانش روبرو خواهد شد.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ" نوشت نشانه‌های مشکوک از جانب کره شمالی درشرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا شرکت کنند.
مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت: چنانچه کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، سه کشور (آمریکا، کره جنوبی و ژاپن) با یکدیگر و به همراه جامعه بین الملل در همکاری حداکثری پاسخی خواهیم داد که کره شمالی به واقع دریابد که این انتخابی به تمام معنا اشتباهی بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ