کره شمالی با انتقاد از بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی، متعهد شد تا «بازدارندگی نظامی» خود علیه سئول و واشنگتن را تقویت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیونگ‌یانگ امروز اعلام کرد: سرباز آمریکایی به‌دلیل تنفر از رفتار غیرانسانی و تبعیض نژادی در ارتش ایالات متحده به کره‌شمالی فرار کرده است.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز ۳ شرکت در روسیه، قزاقستان و اسلواکی را به‌بهانه تعاملات تسلیحاتی پیونگ‌یانگ با مسکو تحریم کرد.
خواهر رهبر کره شمالی امروز با رد پیشنهادات مذاکره از سوی واشنگتن و توصیف آن به‌عنوان یک ترفند؛ هشدار داد: آمریکا از هر «اقدام احمقانه» علیه پیونگ‌یانگ خودداری کند.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بیانیه‌ای مشترک آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کردند و مدعی شدند که پیونگ‌یانگ «این اقدامات غیرقانونی» را متوقف کند و به میز مذاکره برگردد.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
دیپلمات ارشد کره شمالی، با اشاره به هشت بار ورود هواپیمای جاسوسی آمریکا به منطقه اقتصادی انحصاری پیونگ‌یانگ، به واشنگتن هشدار جدی داد.
ارتش کره شمالی با تحریک‌آمیز خواندن تحرکات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف سواحل شبه جزیره کره به واشنگتن هشدار داد که این اقدامات شرایط جنگ هسته‌ای را در وضعیت آستانه‌ای قرار می‌دهد.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که در سفر اخیر به چین از این کشور خواسته تا به کره شمالی فشار آورده و پیونگ‌یانگ را ترغیب کند تا از آنچه «رفتار خطرناک» خوانده شده، دست بردارد.
وزارت خارجه آمریکا با هشدار به پیونگ‌یانگ، مدعی شد که کره شمالی با پرتاب احتمالی ماهواره، تحریم‌های بین‌المللی اعمال‌شده علیه این کشور را نقض خواهد کرد.
ارتش آمریکا از سقوط یک فروند جنگنده اف۱۶ متعلق به این کشور در کره جنوبی خبر داد.
دولت آمریکا با هشدار به کره شمالی، از این کشور خواست تا پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی خود را لغو کند و تاکید کرد که پیونگ‌یانگ می‌تواند با این پروژه، برنامه موشکی بالستیک خود را ارتقا دهد.
یک نشریه کره شمالی از ثبت‌نام حدود ۸۰۰هزار نفر از شهروندان این کشور در ارتش پیونگ‌یانگ برای مقابله با آمریکا خبر داد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به کره شمالی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای هشدار داد.
کره شمالی در پی تازه‌ترین دور رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا نسبت به خطر «واقعی» جنگ هسته‌ای هشدار داد.
مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.
آمریکا و کره جنوبی به‌رغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خود در ۵ سال اخیر را برگزار می‌کنند.
وزارت خارجه کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که پیونگ‌یانگ ادامه خصومت‌ها و تداوم رزمایش‌های نظامی این دو کشور در مرزهای خود را نوعی اعلام جنگ تلقی خواهد کرد.
همزمان با شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی به سمت آب‌های شرقی این کشور، خواهر رهبر و سیاستمدار ارشد پیونگ‌یانگ به آمریکا هشداری جدی داد.
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تا زمانی که کره شمالی دست از «اقدامات تحریک‌آمیز» برندارد، واشنگتن نه به فکر گفتمان با این کشور است و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو نمی‌کند!
کاخ سفید مدعی شد که تداوم تلاش کره شمالی در زمینه توسعه تسلیحاتی، به افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه منجر خواهد شد.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
در ماه گذشته میلادی یک سند سیاستگذاری استراتژی امنیت ملی آمریکا اشاره بسیار مختصری به کره شمالی داشت؛ اما پنتاگون در اسناد جدید بسیار عمیق‌تر به پیونگ یانگ پرداخته و به طور مستقیم و آشکار کره شمالی را تهدید کرده است.
دولت آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ «قاطع» به پیونگ‌یانگ است.
مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت: چنانچه کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، سه کشور (آمریکا، کره جنوبی و ژاپن) با یکدیگر و به همراه جامعه بین الملل در همکاری حداکثری پاسخی خواهیم داد که کره شمالی به واقع دریابد که این انتخابی به تمام معنا اشتباهی بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ