خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ" نوشت نشانه‌های مشکوک از جانب کره شمالی درشرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا شرکت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای علیه سئول و واشتنگن استفاده کند، پاسخ این دو کشور «قاطع و همه‌جانبه» خواهد بود.
وزارت دفاع کره جنوبی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعاتی بین سئول، واشنگتن و توکیو برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی خبر داد.
کره شمالی با صدور بیانیه‌ای رزمایش بزرگ نظامی مشترک واشنگتن و سئول در مرز دو کره طی هفته آینده را محکوم کرد.
رهبر کره شمالی همچنین در پیام خود متعهد شد: به سلاح هسته‌ای با سلاح هسته‌ای و به رویارویی آشکار با رویارویی آشکار پاسخ خواهیم داد.
سئول اعلام کرد که کره شمالی آزمایش موشکی از زیردریایی انجام داد.
در شرایطی که انتشار تصاویر حضور دختر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در کنار پدر در برخی اماکن این کشور گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جانشینی ایجاد کرده بود، نهاد اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد که فرزند اول کیم، پسر است.
ارتش کره جنوبی در بیانیه ای از پرتاب موشکی دوباره کره شمالی خبر داد.
مقامات سئول می‌گویند که کره شمالی از دارایی‌های دیجیتال برای تامین مالی پروژه‌های توسعه هسته‌ای و موشکی خود استفاده می‌کند.
تنش‌ها بین دو کره همزمان با آزمایش‌های اتمی کره شمالی در سال گذشته میلادی و رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن تشدید شده است.
تیراندازی تصادفی یک سرباز کره جنوبی در جریان یک دوره آموزشی در امتداد مرز کره شمالی، سئول را مجبور کرد تا با پیونگ‌یانگ تماس گرفته و ماهیت حادثه را شرح دهد.
وزارت اتحاد کره جنوبی از نقشه این کشور برای سوق دادن پیونگ‌یانگ به مسیر گفتمان و از سرگیری مذاکرات پرده برداشت.
پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد سئول برای مقابله با تهاجات احتمالی پیوینگ‌یانگ، با واشنگتن هماهنگی کامل دارد.
کره جنوبی در راستای افزایش توانمندی خود جهت مقابله با پهپادهای کره شمالی، ظرف پنج سال آینده بیش از ۴۴۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.
یک فروند هواگرد آموزشی کره جنوبی در تلاش برای رهگیری پهپادهای کره شمالی، سقوط کرد.
کره شمالی اعلام کرد که همسایه جنوبی اش و آمریکا در برابر قدرت هوایی پیونگ یانگ زانو زده اند.
کیم یو جونگ در بیانیه‌ای موضع سئول در قبال آزمایش‌های موشکی کشورش را «مشمئز کننده» خواند و گفت: «این اقدام به وضوح نشان می‌دهد که گروه حاکمان کره جنوبی نوکر و سگ وفادار ایالات متحده هستند.»
ستاد نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد که اقداماتی را پس از رصد ۱۸۰ جنگنده کره جنوبی به عمل آورده است.
در بجبوحه تنش‌های میان دو کره، رئیس جمهور کره‌جنوبی می‌گوید ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ آماده‌سازی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را تکمیل کرده است.
خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور با هدف شبیه‌سازی حمله احتمالی به کره جنوبی طراحی و انجام شده است.
رسانه ها از ادعای سئول در خصوص مواجهه جنگنده‌ های کره شمالی و کره جنوبی در مرز میان دو کُره خبر می دهند.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در واکنش به پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در یک هفته اخیر مدعی شد این اقدام پیونگ‌یانگ با واکنش «قاطع» سئول و متحدانش روبرو خواهد شد.
شلیک روز چهارشنبه در حالی رخ داد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد در سفری به سئول که به گفته کاخ سفید هدف آن تاکید بر قدرت ائتلاف است، از منطقه غیرنظامی شده بین دو کره دیدن کند.
خواهر رهبر کره شمالی امروز در اظهاراتی به مشوق اقتصادی پیشنهادی از سوی رئیس جمهور کره جنوبی برای کشورش واکنش غضبناکی نشان داد.
خواهر رهبر کره شمالی مدعی شد که شیوع ویروس کرونا در این کشور توسط کره جنوبی انجام شده است و به سئول در این خصوص هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ