وو چیان افزود حزب دموکراتیک ترقی خواه که بر منطقه تایوان حاکم است از تکیه بر آمریکا بر خود می بالد و با ارسال دعوتنامه به پلوسی برای سفر به تایوان، مرتکب یک اقدام بسیار خطرناکی شده که می تواند منجر به عواقب بسیار جدی باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پلیس فدرال آمریکا معتقد است که چین به منظور تقویت اهداف هوش مصنوعی خود و انجام عملیات نفوذ خارجی در حال سرقت فناوری هوش مصنوعی آمریکا است.
سخنگوی وزارت خارجه چین با رد ادعاها درباره عملیات هکرهای چینی علیه زیرساخت‌های آمریکا
رئیس جمهور چین برای نخستین بار از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، با همتای اوکراینی خود تماسی تلفنی برقرار کرد.
تمرین عملیات آزاد سازی گروگان‌ها در شرایط قطع همه امکانات ارتباطی و رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه، برنامه یگان‌های شناورایران، چین و روسیه در نخستین مرحله عملیاتی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی بود. / باشگاه خبرنگاران جوان
یگان‌های شناور و پروازی ایران، چین و روسیه در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، عملیات اطفا حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.
یگان‌های شناور، پروازی و تیم‌های عملیات ویژه ایران، چین و روسیه در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، عملیات آزاد سازی کشتی ربوده شده از دست دزدان دریایی را تمرین کردند.
عملیات تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ انجام شد.
چین یک ماهواره سنجش از راه دور محرمانه به نام Horus۱ به مدار زمین فرستاد. این درحالی است که کشور سعی دارد عملیات پرتاب خود را بیشتر کند.
وزارت خارجه چین امروز جمعه در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، «طرح صلح» این کشور برای پایان درگیری‌ها در اوکراین را منتشر کرد.
مت جاکز رئیس پلیس «ضدتروریسم» انگلیس روز پنجشنبه مدعی شد که مأموران این بخش عملیات ویژه پلیس تمرکزشان را روی اقدامات کشور‌های متخاصم نظیر روسیه، چین و ایران قرار داده‌اند. او مدعی شد تحقیقات مرتبط با تهدید‌های کشور‌ها طی دو سال گذشته چهار برابر شده‌اند. او مدعی شد که ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا قتل شهروندان انگلیس تلاش کرده است.
مهم‌ترین کشوری که پیش‌بینی رفتارش اهمیت زیادی دارد، ایالات‌متحده است. این کشور بیشترین ردپای اقتصادی و نظامی را در سراسر جهان دارد و تمایل دارد در سطوحی به عملیات نظامی ورود کرده و به‌عنوان یک نیروی اصلی عملیات اقتصادی ایفای نقش کند.
چین تلاش کرده است تا یکی از کشورهای پیشرو در عرصه تولید خودروهای برقی و بدون سرنشین باشد. ویدئوی زیر یک اتومبیل خودکار چینی را نشان می‌دهد که با دریافت دستور سرنشینان، عملیات پارک را از پیدا کردن محل مناسب تا هدایت خودرو انجام می‌دهد.
فرایندهای آمادگی نهایی برای ارسال ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی چین در حال انجام است. این عملیات سه شنبه شب به وقت چین انجام می شود.
چین یک کپسول باری جدید به ایستگاه فضایی تازه تکمیل شده خود ارسال کرده است. این عملیات مقدمه ای بر ماموریت ارسال فضانوردان به ایستگاه در آینده نزدیک است.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین که با لباس نظامی از مرکز فرماندهی عملیات مشترک در کمیته مرکزی نظامی حزب کمونیست بازدید می‌کرد خواستار تقویت توانمندی ارتش و آمادگی برای مبارزه شد. شی جین پینگ که با لباس نظامی از مرکز بازدید می‌کرد خواستار آن شد تا ارتش توانمندی خود را بر تحقق این هدف متمرکز کند و در پی پویایی در ماموریت‌های عصر جدید باشد.
رئیس جمهور چین تأکید کرد که تقویت آموزش جامع نیروهای مسلح این کشور برای اطمینان از آمادگی آنها برای عملیات رزمی ضروری است.
علی‌رغم علمیات نظامی روسیه در اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه، اداره گمرک چین اعلام کرد حجم تبادل تجاری بین مسکو و پکن در ده ماه گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.
فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا گفت که ایالات متحده با توجه به چالش‌های تهاجمی فزاینده چین و روسیه آماده نبرد خواهد بود.
نشریه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ضعف‌های صنایع دفاعی آمریکا و پاشنه آشیل این کشور در جنگ احتمالی با چین را برملا ساخته است.
اختلاف نظر بین یکی از مقامات ارشد ناتو و سفیر چین در ایسلند درباره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، به تنش لفظی بین آنها منجر شد.
شرکت متا پلتفرمز اعلام کرد نخستین عملیات چین با هدف تاثیرگذاری بر کاربران آمریکایی در انتخابات میان دوره ای مجلس این کشور را مختل کرده است.
برای چین این کاری برای بقاست. چین باید به فناوری و هوش تجاری دست یابد تا بتواند رشد اقتصادی خود را حفظ کند تا از بی ثباتی اجتماعی در داخل چین جلوگیری شود. شی بر نیاز به استفاده از ابزار‌های «نامتقارن» برای رسیدن به غرب از نظر فناوری تاکید کرده است.
کارشناسان می‌گویند در حالی که ادامه مانورهای نظامی به ارتش آزادیبش خلق چین اجازه می‌دهد تاکتیک‌ها و عملیات خود را اصلاح کند هم چنین می‌تواند فرصتی را برای دشمنان فراهم کند تا در مورد ارتش مدرن چین بیاموزند.
در تفسیر روزنامه دولتی چینی "گلوبال تایمز" کارشناسان مانور اخیر چین را تمرینی برای "اتحاد مجدد چین و تایپه" ذکر کرده اند. در صورت وقوع یک درگیری نظامی این احتمال وجود دارد که برنامه‌های عملیاتی که در حال حاضر تمرین می‌شوند به طور مستقیم به عملیات رزمی تبدیل شوند. علیرغم این لفاظی ها، اکثر کارشناسان می‌گویند نه چین و نه ایالات متحده دست کم در کوتاه مدت خواستار جنگ در تایوان نیستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ