مسعود نیلی، استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف می‌گوید در شرایط کنونی نظام حکمرانی در وسط سه رأس یک مثلث «چالش‌های اقتصادی»، «چالش‌های سیاست داخلی» و «چالش‌های سیاست خارجی» قرار دارد؛ بنابراین این نظام حکمرانی است که باید درخصوص این سه موضوع تصمیم‌گیری کند و تصمیم‌گیری بر عهده مردم نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این مقام روس در ادامه تاکید کرد: اما مسکو این توافق را رد نمی‌کند و آماده است تا سهم خود را در این مسیر طی کند.
کارشناس مصری در ارتباط با ازسرگیری روابط تهران و قاهره تاکید کرد: ایران و مصر در موضوع سیاست داخلی با مانعی در مسیر احیای روابط روبرو نیستند وبیشتر این چالش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.
در اصل دین هم اجبار و اکراهی وجود ندارد، چه برسد به حجاب و چه برسد به اینکه حجاب به اجبار به افکار عمومی تحمیل شود. این تصمیمات بدون تردید، عوارض سوئی دارد که بدون تردید به نفع ثبات، امنیت، گشایش‌های فرهنگی و امنیتی و... نخواهد بود. به نظرم دولت از سوی برخی محافل آشکار و پنهان تحت فشار قرار گرفته که آب‌ها از آسیاب افتاده، بنابراین می‌توانید مسیر اشتباه قبلی را بروید! منتظرند رخداد دیگری از جنس فوت مهسا امینی در کشور تکرار شود تا تجدید نظر موسمی در تصمیم‌سازی‌های غلط صورت بگیرد.
معاون جهاد دانشگاهی از راه اندازی و احیای دفتر بین‌الملل در سازمان تجاری سازی هستیم. این دفتر قرار است از دو مسیر فعالیت‌های بین‌المللی ما را تامین کند.
برت مک گورک، مشاور شورای امنیت ملی بایدن 8 می به عمان سفر داشت تا با رهبران مسقط در باب این که رهبران ایران آماده هستند تا در این مسیر گامی بردارند و محدودیت های اعمالی علیه برنامه هسته ای را پذیرا باشند، رایزنی داشته باشد. بعد از آن سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان در سفری دو روزه به ایران با ابراهیم رئیسی و رهبری ایران دیدار داشت.
رافائل گروسی: توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است.
مشاور رئیس امارات به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب واکنش نشان داد و آنرا گامی مثبت در مسیر نقش احیای کشورهای عربی در پرونده سوریه دانست.
پرونده بعدی ایران که همچنان در جریان است و به‌عنوان مانعی برای احیای توافق هسته‌ای از آن یاد می‌شود، پرونده پادمانی است که آن نیز بر مبنای اسناد ادعایی به‌سرقت‌رفته از سوی اسرائیل روی میز آژانس قرار دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ ادعا کرد اسرائیل انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران را از کشور خارج کرده است. نخست‌وزیر اسرائیل مدعی بود که این اسناد شامل ۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال در قالب ۱۸۳ سی‌دی درباره برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.
نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی امروز خود با ماده ۸ گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی که به سازوکار‌های تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی اختصاص دارد، موافقت کردند.
نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی امروز خود با ماده ۸ گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی که به سازوکارهای تعیین هزینه های قابل قبول مالیاتی اختصاص دارد موافقت کردند.
انزلی- استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف زمین کشاورزان حاشیه تالاب انزلی گفت: هیچ مانعی در مسیر احیای تالاب بین الملی انزلی وجود ندارد.
هماهنگی گروه‌های جهادی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان، علت اصلی تشکیل شورای‌عالی جهاد سازندگی است. دولت روی "فعال کردن اقتصاد روستا" از مسیر تقویت جهاد سازندگی نیز حساب باز کرده‌است.
با وجود عدم برنامه‌ریزی مدون برای گفتگو‌های برجامی، اکنون نیویورک به محفلی برای تبادل مواضع در خضور ادامه مذاکرات و توافق تبدیل شده است. از یک سو، مقامات ایرانی با نشان دادن پالس‌های مثبت، آمادگی خود را برای حل اختلافات نشان داده و از سوی دیگر، غربی‌ها نیز با آگاهی نسبت به این‌که فرصت چندانی برای نجات توافق هسته‌ای وجود ندارد، نسبت به گام برداشتن در مسیر حل اختلافات با تهران روی خوش نشان داده‌اند.
یک مقام کاخ سفید روز پنجشنبه تصریح کرد که واشنگتن کماکان به مسیر دیپلماسی با ایران متعهد است.
علی بیگدلی معتقد است که دو گره اصلی در مسیر توافق وجود دارد و تا این ها حل نشود، امکان احیای برجام وجود ندارد.
«عدم آمادگی بایدن جهت بسیج سرمایه سیاسی خود در پسِ یک توافق اتمی با ایران، چالش های تهران و واشینگتن در اقناع نخبگان سیاسی و افکار عمومی داخلی خود در مورد حصول یک توافق جدید اتمی، کنشگری منفی کنگره آمریکا در مسیر دستیابی به یک توافق اتمی با ایران، و در نهایت، چالش جزیره ای بودنِ دستیابی به یک توافق اتمی میان ایران و آمریکا در چهارچوب مشکلاتِ گسترده تر این دو کشور، از جمله مهمترین موانع و سدهایی هستند که احیای برجام را با مشکلاتی جدی رو به رو کرده اند.»
با نزدیک شدن به زمان احیای برجام، به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها نیز واقعیت غیرقابل بازگشت بودن مسیر توافق را پذیرفته‌اند. به‌گونه‌ای که رسانه‌های اسرائیلی، اخیرا از تخمین سازمان «موساد» مبنی بر حتمی بودن امضای احیای توافق طی چند روز یا چند هفته آینده پرده برداشته‌اند.
سرحدی گفت:در صورتیکه برجام به نتیجه برسد، می‌توان پیش بینی کرد، بازار مسکن با یک افت و ریزش قیمتی سریع مواجه شود، بر این اساس با توجه به اینکه طلا و دلار اولین بازار‌هایی هستند که از احیای برجام تاثیر می‌پذیرند، می‌توان انتظار داشت که به نسبتی که دلار با افت روبرو شود، مسکن نیز در مسیر کاهش قیمت روبرو شود، از سویی به اعتقاد بنده به صورت متوسط در صورت احیای برجام با یک کاهش ۴۰ درصدی در بازار مسکن روبرو خواهیم بود.
معاون وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بر اهمیت طی مسیر در زمینه احیای توافق هسته‌ای که در راستای امنیت و ثبات منطقه است تاکید کرد و گفت که قطر در انتظار توافق نزدیک میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.
«اگر ما این گزاره را بپذیریم که تیم های مذاکراتی حاضر در جریان مذاکرات اتمی وین می توانند بر حدس و تردیدها و اختلاف نظرها فائق آیند و به توافقی برسند، هنوز یک مانع اساسی دیگر در مسیر اجرایی شدنِ این توافق وجود دارد که عملا هرگونه بازگشت به برجام را پیچیده تر می کند: نقش آفرینیِ کنگره آمریکا.»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت مسیر گفتگو برای احیای روابط با عربستان را دنبال کرده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این زمینه به سطح بسیار خوبی رسیده‌ایم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت مسیر گفتگو برای احیای روابط با عربستان را دنبال کرده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این زمینه به سطح بسیار خوبی رسیده‌ایم.
استیضاح «فاطمی‌امین» جرقه دوباره روشن شدن اجاق تفکیک وزارت صمت شد، درحالی‌که جداسازی با برنامه ششم توسعه و کوچک‌سازی دولت در تناقض است و مخالفان جدی دارد که آن را راه حل مشکلات نمی‌دانند.
علی سعدوندی به تابناک اقتصادی گفت: مسئولان صمت، سیاست‌های اقتصادی کشور را به تمسخر گرفته اند. متاسفانه با خیال آسوده، اعتماد مردم را از بین برده اند و با افکار عمومی بازی می‌کنند. وزارت صمت باید توضیح دهد که علت ممانعت از عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ اگر نفوذ و مافیا نیست، پس چه دلیلی داشته است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ