کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که در سه روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود، گفت: روند افزایش غلظت آلاینده‌های جوی نیز به دلیل پایداری تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در شهر‌های تهران، کرج و اراک تداوم می‌یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از یکشنبه شب تا صبح سه شنبه (۶ تا ۸ فروردین) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی آسمانی نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعت‌ها بارش باران گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات گاهی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران در ۱۲ استان برای بارش شدید باران و برف خبر داد.
به گزارش سازمان هواشناسی امروز در نواحی شمال‌غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های غربی البرز بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
شرایط جوی در مناطق کوهستانی همراه با بارش برف، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفند) ابری، در بعضی ساعات وزش باد، رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۹ اسفند) نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
جمعه (۱۲ اسفند) در غالب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و شنبه (۱۳ اسفند) در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش باران و برف طی روز جاری در غرب و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه (۲۷ بهمن) در نوار شمالی کشور همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان و یزد بارش رخ می‌دهد.
نظری تصریح کرد: هواشناسی استان پیش‌بینی کرده است که بارش برف تا ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه ۲۴ بهمن در سطح شهر تهران ادامه خواهد داشت و ما نیز تا زمانی که برف از آسمان ببارد، برای برف‌روبی در خیابان‌های شهر حاضر خواهیم بود.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید برف در تهران در روز یکشنبه از آماده‌باش مدیریت بحران خبر داد و توصیه‌ها و هشدارهایی را نیز به مردم ارائه کرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: دوشنبه (۱۷ بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش آغاز می‌شود.
امروز (۱۱ بهمن) در نوار شمالی، نوار غربی و مرکز کشور دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال بوشهر و غرب یزد بارش رخ می‌دهد که در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق گرمسیر باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در اکثر نقاط کشور، افزایش نسبی دما در تمام نقاط همچنین تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان کمی ابری همراه با غبار محلی و در مناطق صنعتی و پرتردد شهری همراه با کاهش کیفیت هوا همچنین کاهش تدریجی و نسبی دما تا پنجشنبه (۶ بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود.
فردا تمرکز بارش‌ها در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب خواهد بود. ورود سامانه بارشی از جنوب غرب پیش‌بینی شده که استان‌های خوزستان، بوشهر و بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.
بنابر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز پنجشنبه به جز استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود.
بنابر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز پنجشنبه به جز استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ دی) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ و روز سه‌شنبه (۶ دی) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎ احمر کشور گفت: طبق هشدار هواشناسی، احتمال بارش شدید و رگبار، وزش شدید باد و بارش برف در مناطق کوهستانی در روز‌های جمعه و شنبه و در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان وجود دارد.
به گزارش سازمان هواشناسی در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به گزارشات، بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند چرا که بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی در دامنه جنوبی البرز، شمال تهران، سمنان، قزوین و برخی مناطق استان البرز بارش باران داریم و باد خیزش گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ