بنابر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز پنجشنبه به جز استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گزارش سازمان هواشناسی در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده‌است.
به تدریج طی جمعه افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، مه آلودگی، بارش باران و برف، کولاک و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مسیر‌های مستعد احتمال بهمن پیش بینی می‌شود و تا عصر شنبه شرایط نامساعد جوی تداوم دارد.
آسمان استان تهران از عصر یکشنبه شاهد بارش باران و در ارتفاعات گاهی بارش باران و برف باشد.
از بعدازظهر شنبه تا سه شنبه (۵ تا ۸ فروردین) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی آسمان ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات گاهی بارش باران و برف با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. امشب یخبندان سطح زمین در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن هشدار جهت احتمال بالا آمدن سطح آب به علت بارش شدید برف و باران در ارتفاعات گفت: مردم استان تهران از توقف و اتراق کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: شاهد بارش برف قابل توجهی در استان تهران بودیم. همچنین هواشناسی درباره سقوط بهمن در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی استان تهران هشدار‌های لازم را داده است.
آسمان تهران فردا (۲۴ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری، در صبح مه آلود و از بعد از ظهر به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۵ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری از بعد از ظهر افزایش ابر و اواخروقت بارش پراکنده برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
عمده بارش‌ها در سطح استان برای امروز و روز یکشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) است و در بخش‌های شمالی به ویژه ارتفاعات استان طی روزهای جمعه و شنبه نیز بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌هایی را دریافت کرد که بیشترین میزان آن در ایستگاه آبعلی به میزان ۴.۸ میلیمتر ثبت شده است.
از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه (۱۳ تا ۱۴ بهمن) با عبور موجی زودگذر افزایش ابرناکی و بارش برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.
طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش پراکنده برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات افزایش ابرناکی و بارش برف همراه با وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.
مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه طی امروز بارش برف و کولاک در تهران پیش‌بینی می‌شود، گفت: این پدیده جوی تا حدود ۲۴ ساعت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کوهنوردان به دلیل پدیده مه و کولاک از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه ابری و توام با بارش برف در ارتفاعات و حداکثر دما ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.
با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح استان از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته روند کاهشی محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات یخبندان پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شو، به طوری که تا پایان هفته دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران و وقوع مه در پایتخت نسبت به خطر سقوط بهمن در ارتفاعات و ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی هشدار داد.
آزادراه تهران - شمال دارای بارش پراکنده برف و باران، محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت دارای مه گرفتگی در ارتفاعات هستند.
بارش برف در ارتفاعات تهران
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود، گفت: در این روز برای سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران رخ خواهد داد که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است.
آسمان استان تهران در ۵ روز آینده نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات مه و بارش برف و باران پیش‌بینی می شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه وضعیت جوی تهران طی روز پنجشنبه (۲۶ آبان) ابری و همراه با بارش برف و باران خواهد بود، گفت: روز جمعه (۲۷ آبان) وضعیت جوی آرام و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اما بارش برف و کولاک در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
همچنین لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالا دست و نزدیک قله ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.
با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و بارش برف در ارتفاعات شمال غرب کشور و نواحی شمالی سازمان راهداری و همچنین مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرده اند که مسافران پیش از عزیمت از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ