امسال وارد سومین سال خشکسالی شدید شده‌ایم. مقدار بارش‌های پاییز ۶۰ درصد کمتر از پاییز سال قبل و بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. حجم ذخایر پنج سدی که تهران را تعذیه می‌کنند، به ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته که همه این میزان هم قابل استحصال نیست. هم‌اکنون وزارت نیرو برای تامین آب مورد نیاز پایتخت چاه‌هایی که پیش‌تر در اختیار کشاورزان قرار داشت را وارد مدار کرده و از آب اختلاطی پنج سد و چاه‌های موجود، نیاز تهران را تامین می‌کند. بیش از سه میلیون مترمکعب نیاز روزانه تهران است که بیش از یک میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها برداشت می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌ها و مقامات اوکراینی اعلام کردند پایتخت و چند منطقه دیگر این کشور امروز چهارشنبه هدف حملات موشکی گسترده قرار گرفتند.
در تهران قدیم چند میدان با کارکرد تجاری وجود داشت که برخی از این میدان‌ها محل خرید و فروش کالا‌های خاصی به‌ویژه احشام و ملزومات آنان بودند.
بررسی ها در مشاورین املاک و سایت های اجاره نشان می دهد که یک پدیده جدید به نام اجاره اشتراکی در پیاتخت به وجود آمده است.
مهدی تاج در دیدار با مهمانان عمانی، هدایایی به آن‌ها تقدیم کرد.
در فاصله چند ساعت تا شروع دربی، تب داغ این دربی پایتخت را فرا گرفته است.
بررسی ها نشان می دهد که مردم برای اجاره در تهران حداقل باید ۱۸۰ میلیون رهن و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت کنند.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
رسانه‌های اوکراین از وقوع چند انفجار مهیب در مناطق مختلف پایتخت این کشور خبر می‌دهند.
انفجاری مهیب در خارطوم، پایتخت سودان، روز سه‌شنبه به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. درگیری‌های مسلحانه‌ی چند روز اخیر در شهر‌های مختلف سودان تا کنون دست‌کم ۱۸۵ نفر کشته و بیش از ۱۸۰۰ نفر زخمی برجای گذاشته است. تعداد کشته‌شدگان می‌تواند بسیار بیشتر از این باشد چرا که اجساد زیادی در خیابان‌های پایتخت سودان، به‌ویژه در اطراف شهر وجود دارد که به دلیل درگیری‌ها، هیچکس امکان دسترسی به آن‌ها را ندارد.
رئیس پلیس راهور تهران گفت: پس از گذشت چند روز از تعطیلات نوروز، ترافیک اصلی معابر شهر تهران از امروز شنبه ۱۹ فروردین شروع شده است و شاهد افزایش حجم ترددها در پایتخت هستیم.
پاپ فرانسیس به دلیل عفونت تنفسی برای چند روز در بیمارستانی در رم، پایتخت ایتالیا بستری شد.
پاپ فرانسیس به دلیل عفونت تنفسی برای چند روز در بیمارستانی در رم، پایتخت ایتالیا بستری شد.
سرهنگ مومنی با بیان اینکه در راستای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و برخورد با تخلفات حادثه ساز به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی طرح توقیف ساعتی در معابر بزرگراهی تهران در حال اجرا است اعلام کرد: پلیس راهور تهران بزرگ در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون با ۱۲۱۳ توقیف ساعتی و ۱۶۳۲ فقره اعزام به پارکینگ با متخلفان برخورد کرده است.
پدر لیونل مسی، به همراه پسرش رودریگو پس از گذراندن چند روز در عربستان به پایتخت کاتالونیا بازگشت.
انفجار‌های متعدد روز شنبه کی‌یف و سایر مناطق اوکراین را لرزاند که در پی آن دست‌کم یک نفر کشته و ۱۴ فرد دیگر هم زخمی شدند. انفجار مرگبار در پایتخت اوکراین در میان ساختمان‌های مسکونی چند طبقه در منطقه سولومیانسکی نیز رخ داد که به کشته شدن دست‌کم یک زن انجامیده است.
طرح‌های تهاجمی روسیه، نشان می‌دهد که ارتش انتظار داشت صد‌ها مایل در سراسر اوکراین ورود کرده و ظرف چند روز پیروز میدان جنگ شود. به افسران گفته شد که اونیفورم‌ها و مدال‌های خود را در انتظار رژه نظامی در کی‌یف، پایتخت اوکراین بسته‌بندی کنند. اما پوتین به‌جای آن پیروزی مهیب، با کشته شدن ده‌ها هزار نفر از نیروهایش و نابودی بخش‌هایی از ارتشش پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ، با چیز دیگری مواجه است: بزرگ‌ترین فاجعه انسانی و استراتژیک کشورش از زمان فروپاشی شوروی.
بعد از صعود آرژانتین به فینال جام جهانی 2022 جشنی چند ده هزار نفری در خیابان های بوئنوس آیرس برپا شد.
چند روز مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر، هیجان در دوحه پایتخت و سراسر این کشور به اوج خود رسیده است. شهر دوحه محل برگزاری این رقابت‌ها با حضور هواداران فوتبال و نماد‌های خاص نصب شده حال و هوای خاصی به خود گرفته است.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
محمدرضا طالقانی کشتی گیر پیشکسوت و چهره مردمی و محبوب ورزش ایران که برای شرکت در زیارت اربعین ۱۴۴۴ به عراق رفته است، در نجف اشرف به زیارت امیرالمؤمنین علی (ع) مشرف شد. محمدرضا طالقانی در سال ۱۳۴۶ وقتی که پانزده ساله بود کشتی را شروع کرد و تا سال ۱۳۶۰ که تشک را بوسید و خداحافظی کرد، افتخارات زیادی به همراه آورد؛ از جمله کسب ۸ مدال جهانی، ۳ بار پهلوان پایتخت و بستن بازوبند پهلوانی و ۷ سال حضور در تیم ملی بود. طالقانی چند سال نیز رییس فدراسیون کشتی بود که در زمان مدیریت او، ورزشکاران این رشته مدال‌های زیادی را برای ایران به ارمغان آوردند. او همچنین از همراهان نهضت امام خمینی (ره) بود و تصاویر ایشان هنگام حفاظت از امام راحل در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ بسیار معروف است.
اجیر سارق برای انتقام از عشق قدیمی
تمرین روز سه‌شنبه تیم فوتبال استقلال با جدیت تمام انجام شد و بازیکنان بعداز چند روز دیدن خنده‌های ساپینتو ، روی دیگر اين پرتغالی را هم دیدند. آبی‌پوشان پایتخت امروز چهارشنبه دو جلسه تمرینی را پشت سر می‌گذارند.
چیزی تا آغاز دهمین ماه ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی نمانده و او که در این ۹ ماه و چند روز، ۲۱ بار پایتخت را به مقصد مراکز استان‌های دور و نزدیک ترک کرده، حالا در شرایطی آخرین تجربه از این دست سفرهای پرتکرار استانی را پشت‌سر گذاشته که هنوز روشن نیست نتیجه و دستاورد این همه سفر و رفت و آمد چیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ