کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای اعمال محدودیت بر روی مسافران وارد شده از مبدا چین یک تصمیم سیاسی نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای تخلیه شهروندان خود از نیجر ندارد.
کاخ سفید چشم‌انداز تورم آمریکا را فاش کرد
به‌دنبال تصمیم مناقشه‌انگیز رئیس جمهور آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، اظهارات سخنگوی مطبوعاتی پیشین کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوژه داغ رسانه‌ها بدل شد.
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن تصمیم ارسال بمب های خوشه ‏ای برای برای ارتش اوکراین را اقدامی از روی «ناامیدی و عجز» کاخ سفید خواند.
جوبایدن تصمیم دارد ۴۰ میلیارد دلار بودجه برای پشتیبانی از گسترش پهنای باند اینترنت در سراسر آمریکا هزینه کند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به رفتارها و ناتوانی دولت بایدن در تصمیم گیری برای بازگشت به برجام مدعی شد که اما ایرانی ها با حسن نیت مذاکره نمی کنند و هیچ نشانه ای از حرکت به سمت مذاکره نشان نداده اند.
دونالد ترامپ در ویدیویی، گفت اگر سال آینده دوباره به کاخ سفید برگردد، در روز اول یک فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که فرزندان «مهاجران غیرقانونی»، شهروندی خودکار ایالات متحده را دریافت نخواهند کرد.
کاخ سفید مدعی شد که تصمیم وزرای خارجه اتحادیه عرب برای عادی سازی روابط با سوریه شامل همه کشور‌های عربی نمی‌شود.
ایران شانس آورد ترامپ آمد و با یک تصمیم غیرقابل دفاع از برجام خارج شد. اگر خانم کلینتون به کاخ سفید وارد می‌شد، به احتمال زیاد از برجام بیرون نمی‌رفت، ولی به سوی استفاده از مکانیسم ماشه حرکت می‌کرد؛ کاری که به علت خروج آمریکا از برجام از عهده ترامپ خارج بود.
کاخ سفید اعلام کرد که تصمیمی برای استقبال از نخست وزیر رژیم صهیونیستی ندارد.
عربستان سعودی و پنج کشور عرب دیگر تصمیم دارند تولید نفت خود را از ابتدای ماه مه تا پایان سال جاری میلادی کاهش دهند.
پزشک جو بایدن پس از معاینه او، سلامت جسمانی رئیس جمهور ۸۰ ساله ایالات متحده را برای انجام وظایفش و نیز پیش از اعلام تصمیم او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تایید کرد.
با وجود تصمیم آمریکا و اروپا برای ارسال تانک به اوکراین، مقامات ارشد اوکراین می‌گویند برای مقابله با روسیه، نیاز به جنگنده دارند، اما مقامات آمریکایی اعلام کردند که جنگنده نخواهند فرستاد.
روزنامه نیویورک تایمز از تصمیم رئیس کارکنان کاخ سفید برای استعفا طی هفته های آینده خبر داد.
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
کاخ سفید مدعی است آمریکا تصمیم گیری درباره زمان مذاکره صلح میان مسکو و کی یف را برعهده اوکراین گذاشته است!
کربی گفت که ما به اوکراین کمک می‌کنیم که در موضع مذاکره قدرتمندتری قرار بگیرند و تصمیم برای انجام مذاکره در دستان خود اوکراینی‌ها قرار دارد.
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیمی برای دیدار با همتای روس خود در حاشیه اجلاس سران گروه بیست طی ماه فوریه آینده ندارد.
کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید اوکراین ادعا کرد: مذاکره با روسیه تصمیمی است که در نهایت اوکراین باید بگیرد نه آمریکا.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بایدن با انتقاد از تصمیم کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، ادعا کرد این کار تبعات منفی بر کشورهای فقیر و در حال توسعه خواهد گذاشت.
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، گفت که آمریکا باید وابستگی خود را به این سازمان و تولیدکنندگان خارجی نفت کمتر کند.
سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که رئیس‌جمهوری این کشور «تصمیم» دارد در انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ