آمریکای در حال افول که گرفتار مشکلات اقتصادی داخلی و درگیر بحران های خودساخته بین المللی است، به امید کاستن از سرعت قطار توسعه همه‌جانبه چین به سازوکارهای مختلف متوسل شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا برای حفظ منافع سلطه‌جویانه خود تهدیدهای جعلی علیه خود مطرح می‌کند.
مؤسسه کپلر اعلام کرد چین به‌عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا حدود ۱.۵میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده است که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد که اقدامات واشنگتن علیه پکن، آمریکا را به بزرگ‌ترین منبع بی‌ثباتی در جهان بدل کرده است.
رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعمل هایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز علیه کسب وکارها در شبکه های اجتماعی صادر کرد.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد برای حل بحران اوکراین با تمام طرف‌های شرکت‌کننده در نشست جده رایزنی می‌کند و در این زمینه به اجماع بین‌المللی دست یافته است.
از منظر اکونومیست، اقتصاد چین اکنون دستخوش وضعیت جدیدی شده و آن رشد در شرایط بلوغ بزرگ است. درحالی‌که در دهه گذشته تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کردند که تولید ناخالص داخلی چین در اواسط قرن بیست‌ویکم از تولید ناخالص داخلی آمریکا پیشی می‌گیرد و پیشتازی را حفظ می‌کند. اکنون، اما تغییر بسیار کمتر از حد انتظارات پیشین مشاهده می‌شود که منجر به تحقق رویای برابری یا گذر از اقتصاد آمریکا شود.
مارگارت میرس، مدیر برنامه آسیا و امریکای لاتین در اندیشکده Inter-American Dialogue می‌گوید: «در امریکای لاتین، ما شاهد این هستیم که چین به عنوان یک آلترناتیو جدی برای ایالات متحده مطرح شده و به خصوص از نظر سرمایه‌گذاری و کمک‌های مالی اقدامات مهمی را انجام داده است.» او معتقد است اقدامات چین باعث شده است تاثیر سیاست‌های امریکا برای تغییر برخی سیاست‌ها در منطقه کم اثر شود.
با توجه به شکست قزاقستان در خانه استرالیا، تیم ایران که رفت و برگشت به این حریف اوج گرفته باخته بود، برای چهارمین دوره پیاپی راهی جام جهانی شد.
تعامل چین با بخش‌های انرژی و معدن ایران برای حمایت از تقاضای روبه‌رشد انرژی چین است و پیش‌بینی می‌شود چین به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۲۵، ۲۰۳۵ و ۲۰۴۰ به اوج نیازش برای نفت، زغال‌سنگ و گاز طبیعی برسد. به‌دلیل تشدید تحریم‌های بین‌المللی، ایران به‌طور فزاینده‌ای به تجارت با چین وابسته شده است و تخفیف‌های جذابی برای خرید نفت خام ارائه کرده است. بر اساس گزارش‌ها، تخفیف‌های ایران روی پروپان نیز تا ۱۶ درصد از قیمت‌های عربستان سعودی کاسته است.
کشور چین از سال‌های دور جزو شرکای راهبردی ایران در حوزه‌های سیاسی و امنیتی محسوب می‌شود و حتی در اوج سال‌های تحریم اصلی‌ترین شریک تجاری ایران باقی مانده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به نظر می‌رسد که در ماه‌های اخیر چین از این سیاست دست برداشته و مقداری این سیاست را کنار گذاشتند. زیرا نتیجه‌بخش نبوده است. درباره آمار واکسیناسیون هم وقتی سیاست کرونای صفر را در نظر می‌گیرید، مقداری میزان واکسیناسیون هم کاهش می‌یابد؛ حال اکنون که سیاست کرونای صفر در چین به نتیجه مطلوب نرسیده و آن را کنار گذاشتند، طبیعتا به نظر می‌آید که نسبت به خیلی از کشورها، سطح ایمنی در چین پایین آمده است.
در تایوان ترس از حمله چین، اوج می‌گیرد، اما آن‌ها برای جنگ با همسایه بزرگ خود آماده نیستند
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اگر اعتماد بی جا به آمریکا، انگلیس و فرانسه اوج ساده لوحی سیاسی است، اعتماد بی حد و حصر به چین و روسیه نیز اشتباه دیپلماتیک است.
رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نگاه حاکم بر سیاست خارجی کشورمان به دیده‌بان ایران گفت: در جهانی که بسیاری از کشورها در تلاش هستند بر پایه منافع خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، شاهد هستیم هر روز دشمنان ایران بیشتر و بیشتر می‌شوند.
حزب کمونیست چین از کمیته دائمی دفتر سیاسی (پولیتبورو) خود رونمایی کرد. یک گروه هفت نفره که اوج قدرت سیاسی در چین را نمایندگی می‌کند.
یک مقام هلالا احمر می‌گوید سخنان کیانوش جهانپور علیه چین در اوج شیوع کرونا بر روند واردات واکسن تاثیر منفی گذاشته است.
یک مقام هلالا احمر می‌گوید سخنان کیانوش جهانپور علیه چین در اوج شیوع کرونا بر روند واردات واکسن تاثیر منفی گذاشته است.
برخی بر این باورند که صنعت چین در مسیر درستی به سمت اصلاح پیش می‌رود در حالی که برخی دیگر نگران هستند که چین به ساخت نیروگاه‌های زغال‌سنگ بیش تری برای تامین انرژی خود روی آورد و این موضوع تهدیدی برای تعهدات چین به منظور رسیدن به نقطه اوج کربن در سال ۲۰۳۰ میلادی و بی طرفی کربن تا سال ۲۰۶۰ میلادی باشد.
«از سال 2019، چین اصلی ترین رقیبِ ایالات متحده آمریکا در توسعه و گسترش طرح های فضایی با محوریت کُره ماه بوده است. در سال 2022، روند تقابل ها میان دو کشور به شدت اوج گرفته است. مساله ای که مخصوصا در بحبوحه جنگ اوکراین و تشدید تقابلات میان چین و روسیه با کشورهای غربی، شدید تر نیز شده است. در این رابطه شاهدیم که هم چین و هم آمریکا مواضع سخت و تهاجمی را علیه یکدیگر و نیاتشان در مورد فضا و در کنترل گرفتن کُره ماه مطرح می سازند. با این همه، اغلب کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که روند تقابل چین و آمریکا در این حوزه، به درگیری نظامی مستقیم ختم نخواهد شد».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ