مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش از تحولات بازار مسکن اعلام کرد: متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در آذر به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: زمانی که تولید در بازار افزایش یابد،شاهد رونق ساخت و ساز در تولید مسکن می‌شویم و با افزایش سرعت در مسکن، ابزار برای کنترل قیمت ایجاد می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: دلایلی که مسبب افزایش قیمت در واحدهای ملی است به دلیل کاهش تولید مسکن بود زیرا؛ تولید مسکن به پایین‌ترین حد خود رسیده بود و سوداگری‌های زیادی در حال انجام بود.
«قیمت منصفانه چه مفهومی دارد؟ به وجدان و اخلاق بستگی دارد یا قرار است بر اساس افزایش قیمت دیگر کالا‌ها در بازار تعیین شود؟ اگر قرار باشد قیمت خرید رهن، یا اجاره بهای مسکن بر اساس افزایش قیمت سایر کالا‌ها و خدمات منصفانه شود، اتفاقا تورم مسکن از همین حدی که هست بالاتر می‌رود. قیمت مسکن را با شیر و تخم مرغ هم اگر مقایسه کنیم، روند قیمت‌ها بسیار منصفانه است.»
پایتخت سالانه حدود ۴ تا ۵ درصد حاشیه نشین دارد؛ افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است تا مستاجران چاره ای جز ترک کلانشهر تهران نداشته باشند.
مردم برای اینکه سرمایه های خود را از دست ندهند به خرید ملک در اطراف پایتخت روی آورده اند که این مسئله موجب شده است تقاضا خرید مسکن در این مناطق بالا رود و به تبع قیمت ها رشد داشته باشد.
با نزدیک شدن به فصل جابه جایی و اتمام قراردادهای اجاره مسکن، میلیون ها اجاره نیشین دلهره این را دارند که در قرارداد جدید چه مقدار افزایش قیمت از سوی صاحبخانه ها اعمال خواهد شد.
در هفته گذشته ایرلاین ها تقاضاس افزایش 100 درصدی قیمت هواپیما را دادند و از سوی دیگر در بخش مسکن نیز کوچ مستاجران به مناطق پایین تر را شاهد بوده ایم.
با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی مستاجران نگران از قیمت گذاری ها برای اجاره بها هستند.
هر برگ اوراق وام مسکن نسبت به هفته های قبل روند افزایشی داشته است و براین اساس پایتخت نشینان برای دریافت این وارم حدو ۹۵ میلیون تومان هزینه باید بدهند.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
یک کارشناس مسکن گفت: قدرت خرید خانه اولی ها اگر افزایش پیدا کند بازار اجاره بها به تعادل خواهد رسید.
توضیجات بهادری جهرمی سخنگوی دولت را در خصوص افزایش قیمت اجاره بها و مسکن را مشاهده می‌کنید.
گرانی مصالح تاثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن دارد و کارشناسان این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می‌دانند.
گرانی مصالح تاثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن دارد و کارشناسان این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می‌دانند.
در هفته ای که گذشته در بخش راه و شهرسازی قیمت بلیت های هواپیما به حالت سابق بازگشت اما پروازها محدود شد از سوی دیگر قیمت مسکن ملی حدود 7 میلیون تومان شده است.
زمانی که دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را کلید زد قیمت ساخت این واحدهای مسکونی ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع بود اما امروز قیمت ساخت این واحد ها به بیش از ۷ میلیون تومان رسیده است.
معاملات مسکن در پایتخت در ماه های اخیر براساس قیمت گذاری مالکان صورت گرفته است و البته تا وقتی که تقاضا و عرضه برابر نشود این نوسانات ادامه دار خواهد بود.
با گذشت ۱۲ روز از ماه آذر، بالاخره امروز بانک مرکزی گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن در ماه آبان» را منتشر کرد. گزارشی که نشان از تغییرت قیمت خانه در پایتخت در کنار افزایش تعداد معاملات دارد.
فروش نفت توسط بخش خصوصی اگر همراه با تسویه منابع ارزی نباشد خسارات زیادی را به پیکره اقتصاد کشور می زند.
«در دو سال گذشته هر زمانی که بازار ارز شروع به بالا رفتن کرد، خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی مطرح می‌شد که تنها خبرسازی بود. الان نیز مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره آزادسازی این ارز‌ها در کره و کشور‌های دیگر صحبت می‌کنند، اما به هیچ عنوان بازار نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان نمی‌دهد، زیرا که پی برده است این اخبار تنها برای گفتار درمانی است و جنبه واقعی به خود نخواهد گرفت.»
در شهریورماه امسال، ۵۵.۹ درصد از واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شد. همچنین درصد افزایش کرایه مسکن اجاری در ۱۲ ماه منتهی به شهریور امسال، کمترین رقم در ۱۳ ماه اخیر محسوب می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد حباب قیمت مسکن به زیر ۲ میلیون تومان رسیده که در نتیجه‌ی توقف نسبی رشد قیمت ماهانه مسکن در مرداد امسال نسبت به تیر ماه بود.
شفافیت و نقدشوندگی دو مولفه مهم بازار سرمایه هستند که نبود هر یک از آنها روند بورس را دچار مشکل می‌کند. سوال اینجاست که وضعیت شفافیت و نقدشوندگی بورس تهران در دو سال گذشته چگونه بوده است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ