مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان اعلام کرد: یکی از دلایل کمبود آب در گلستان مصرف در بخش کشاورزی است، عمده منابع آب در اختیار بخش کشاورزی است اگر پتانسیل منابع آب استان را دو هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در نظر بگیریم ۹۰ درصد منابع آبی مصرفی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که بهره‌وری آن حداکثر ۳۱ درصد است و ۶۹ درصد هدررفت دارد، در واقع بیش از ۵۰ درصد آب تجدیدپذیر استان گلستان در بخش کشاورزی به هدر می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است. در این اینفوگرافیک با نشانه‌های کم‌آبی و پرآبی گیاهان آپارتمانی و نکاتی درباره میزان مناسب نور برای آن‌ها آشنا می‌شوید. گیاهان آپارتمانی وقتی آب کافی دریافت نکنند به سرعت واکنش نشان می‌دهند، اما از کجا بفهمیم که گیاه آب کافی دریافت نکرده است؛ این علائم نشان‌دهنده آن کدامند و راه درمان یا نجات گیاه چیست؟
همکاری‌های فنی کشاورزی در طرح‌های آب و خاک برای مقابله با کم‌آبی بین ایران و ازبکستان تقویت و توسعه می‌یابد.
سردرد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، اما کم‌آبی یکی از عوامل اصلی آن است. مِن‌بعد اگر دچار سردرد شدید، به جای مصرف قرص مسکّن، ابتدا کمی آب بنوشید. حتی می‌توانید برای جلوگیری از سردردهای بعدی، مصرف آب خود را افزایش دهید.
مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی ایران تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.
جلوگیری از کم آبی بدن برای اطمینان از این که بدن شما در بهترین حالت خود احساس و عملکرد دارد بسیار مهم است. در حالی که آب آشامیدنی بخش مهمی از معادله به منظور جلوگیری از کم آبی شدن است، اما این تنها قطعه از پازل نیست.
سقاخانه عزیز محمد، با توجه به بحران کم‌آبی شهر تهران در آن دوران و لزوم وجود سقاخانه‌ها به‌عنوان یکی از منابع تأمین آب مردم و نیز یادآوری واقعه کربلا و بستن آب فرات بر روی حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) و یارانش ساخته شده است.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
میزان بارندگی‌های کشور تاکنون بدون در نظر گرفتن برف‌های ذوب نشده نزدیک به ۱۰۰ میلیمتر ثبت شده این در حالیست که میانگین بارندگی‌ها در بلندمدت حدود ۱۲۰ میلیمتر است بنابراین در حال حاضر نسبت به بلندمدت حدود ۲۰ میلیمتر کمبود بارش داریم، اما اگر ذخایر برفی نیز ذوب شوند، پیش‌بینی می‌شود که میزان بارندگی‌ها بیشتر از میانگین بلندمدت شود.
سمنان- استان سمنان در زمره مهمترین استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود اما موانع سرمایه‌گذاری به خصوص تامین آب، باعث شده تا این ظرفیت‌های عظیم، مغفول باقی بمانند.
با وجودی‌که امروز کم‌آبی و تلاش کشور‌ها برای تامین منافع خود در این حوزه به یکی از اولویت‌های سیاست خارجی هر کشوری تبدیل شده است، اما به نظر می‌رسد در ایران در حوزه دیپلماتیک توجه خاصی به این موضوع نمی‌شود و پیگیری‌ها و نگرانی‌ها بیشتر از جانب رسانه‌ها یا استادان و فعالان محیط‌زیست است. به طور کلی یکی از مقولاتی که دستگاه سیاست خارجی ایران کمتر نسبت به آن فعال بوده مساله تغییرات اقلیمی است که تاثیر مستقیمی روی ماجرای آب می‌گذارد.
اگرچه سطح پوشش برفی کشور به ۱۴ درصد مساحت ایران رسیده، اما از نظر میزان آب معادل برف، نسبت به متوسط آمار ۲۱ سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش داریم.
اگرچه سطح پوشش برفی کشور به ۱۴ درصد مساحت ایران رسیده، اما از نظر میزان آب معادل برف، نسبت به متوسط آمار ۲۱ سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش داریم.
علائم کم آبی را در کودک نوپا بشناسید تا بتوانید برای پیشگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهید.
مهدی زارع کارشناس محیط زیست گفت: دولت اولین کاری که می‌تواند برای کنترل بحران آب انجام دهد آن است که ریسک جدید ایجاد نکند و موجب گسترش بحران نشود. برای مثال دولت می‌خواهد شهر و شهرک‌های جدید بسازد، اولین مسئله‌ای که در اینباره باید جدی گرفته شود آب است. متاسفانه در پروژه‌هایی که به اسم خانه‌سازی انجام می‌شود کمتر می‌شنویم که اولویت مصرف آب برایشان مطرح باشد.
تا همین دیروز بود که برای فرار از آلودگی هوا و خفگی و کم‌آبی دست به دعا برداشته بودیم تا شاید در بی‌تدبیری مدیران، بارانی ببارد و جان میلیون‌ها نفر نجات یابد. در این میان، اما انگار مسئولانی که مردم را به دعا تشویق می‌کردند، آنقدر روی خشکسالی متمرکز شده‌اند که نزولات آسمانی از ذهن‌شان دور است و با وجود هشدار‌ها هر بار و هر سال غافلگیر می‌شوند، به‌طوری‌که جمله «غافلگیر شدیم!» به یکی از روزمرگی‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است.
محققان دانشگاه فودان و دانشگاه تسینگ‌هوا دریافتند که در طول فرآیند کم‌آبی و خشک شدن این میوه‌ها، سطح آن‌ها در ابتدا به شکل یک الگوی توپ بالکی چروک می‌شود و این ساختاری کروی همانند ساختار شش‌ضلعی‌ها و پنج‌ضلعی‌هایی است که روی توپ فوتبال یافت می‌شود.
شهرکرد تنها شهر ایران نیست که در آینده با کمبود آب مواجه خواهد شد. همان‌طور که از سال‌های پیش بار‌ها شاهد اعتراضات مردم اصفهان، خوزستان و یزد بر سر آب و حقابه بوده‌ایم و بعید است این رخداد تلخ برای دیگر شهر‌ها نیز اتفاق نیفتد.
یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. به علاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین ب۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می‌کنید.
نشست «کم‌آبی و مدیریت منابع آب» با حضور مسئولان مرتبط در دولت،مجلس و کارشناسان در خبرگزاری مهر برگزار و در آن به مشکلات حوزه‌های آبی مختلف از زاینده‌رود تا هورالعظیم، دز و ارومیه پرداخته شد.
رویداد کارآفرینی ایدههای نوآورانه سازگاری روستاها با کم‌آبی، ایده های نوآورانه در این زمینه ارائه شد.
تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
نکته بسیار مهم در پیشگیری از کمبود آب در بدن، شناسایی علائم کم آب شدن بدن است، بیشتر افراد با تکیه بر حس تشنگی، نیاز خود به دریافت آب را برآورد می‌کنند درحالی‌که تشنگی شاخص مناسبی از نیاز بدن به آب و مایعات نیست.
نشست «کم‌آبی و مدیریت منابع آب» با حضور مسئولان مرتبط در دولت و مجلس و کارشناسان در خبرگزاری مهر برگزار و در آن چرایی و چگونگی شکست سیاست‌گذاری‌های چهار دهه گذشته در حوزه آب بررسی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ