رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از بارش برف و باران و مه گرفتگی در محورهای مواصلاتی ۱۶ استان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به تدریج طی جمعه افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، مه آلودگی، بارش باران و برف، کولاک و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مسیر‌های مستعد احتمال بهمن پیش بینی می‌شود و تا عصر شنبه شرایط نامساعد جوی تداوم دارد.
از اواخر وقت امروز تا پایان هفته به‌ویژه روز‌های سه‌شنبه پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۸ و ۱۹ اسفند) با ورود و فعالیت سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار با احتمال رعد و برق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش شدید برف، باران و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
طبق اعلام مرکز پیش بینی هوا؛ بارش پراکنده برف و باران در برخی از نقاط کشور طی روزهای آینده پیش بینی شده است.
بر اساس تحلیل آخرین برآورد‌های مدل‌های عددی و نقشه‌های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه در سطح استان به تناوب بارش برف، باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها، مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا (۲۴ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری، در صبح مه آلود و از بعد از ظهر به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۵ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری از بعد از ظهر افزایش ابر و اواخروقت بارش پراکنده برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا (۱۹ بهمن) نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۰ بهمن) ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف خبر داد.
پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها پدیده بهمن و کولاک برف می‌شود.
از روز یکشنبه تا چهارشنبه (۹ تا ۱۲ بهمن) با فعالیت متناوب سامانه بارشی شاهد وزش باد در نیمه‌جنوبی و ارتفاعات، گاهی وزش باد شدید، بارش باران و برف در ارتفاعات، بارش برف و پدیده مه گاهی توام با کولاک برف خواهیم بود.
به گزارش سازمان هواشناسی سامانه بارشی از سمت جنوب به کشور وارد کشور می شود و سبب بارش باران ، گاهی رعدوبرق، وزش باد و رخداد مه و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را به همراه خواهد داشت.
بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و رخداد مه؛ در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف
با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح استان از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته روند کاهشی محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات یخبندان پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شو، به طوری که تا پایان هفته دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد.
پیش بینی می‌شود امروز و فردا یکشنبه بارش باران، در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و رخداد مه در شمال و شمال غرب روی دهد.
رئیس پلیس راه کشور گفت: بارش برف در آزادراه تهران - شمال و بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات محورهای شمالی و استان‌های هرمزگان و کرمانشاه داریم.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران و وقوع مه در پایتخت نسبت به خطر سقوط بهمن در ارتفاعات و ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی هشدار داد.
آزادراه تهران - شمال دارای بارش پراکنده برف و باران، محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت دارای مه گرفتگی در ارتفاعات هستند.
باتوجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و بارش برف و باران در ارتفاعات و پدیده مه و کولاک، سازمان هواشناسی به کوهنوردان توصیه کرد که از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف در برخی نقاط همراه با رعدوبرق و مه آلودگی از پنجشنبه تا شنبه (۲۴ تا ۲۶ آذر) خبر داد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از بارش برف و باران و مه گرفتگی در محورهای مواصلاتی ۱۶ استان خبر داد.
آسمان استان تهران در ۵ روز آینده نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات مه و بارش برف و باران پیش‌بینی می شود.
آخرین داده‌های هواشناسی حاکی از پیش‌بینی بارش پراکنده باران در تهران و در ارتفاعات مه و بارش برف و باران است.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به گزارشات، بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند چرا که بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ