یکی از ترکیبات گیاهی که در طب سنتی ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، عصاره سنجد است که در درمان بسیاری از اختلالات از جمله بیماری آرتریت روماتوئید و همچنین کاهش درد به کار می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه با ارائه کنندگان سرویس‌های فناورانه در ایام اربعین، تاکید کرد که اثر خدمات فناورانه در این ایام جلوه و اثربخشی بیشتری دارد.
یاقوتی با تشریح روند محاسبه تعرفه پلکانی برق مشترکان پرمصرف خانگی از اثربخشی اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق خبر داد.
وزارت خارجه آمریکا نسبت به تاثیر منفی فساد دولتی در اوکراین بر اثربخشی کمک‌های اقتصادی خود به اوکراین هشدار داد.
یک شرکت فعال در حوزه کسب و کار نانودارو، فرمولاسیون جدیدی مبتنی بر نانوآمولیسیون را برای کلوپیدوگرل (یک داروی جلوگیری از انعقاد خون و انسداد رگ) را توسعه داد.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس گفت: بخش خصوصی و دولتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای اثربخشی لایحه برنامه هفتم توسعه باید هم افزایی داشته باشند.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارای کارکردهای بسیار اثربخشی در اقتصاد و صنعت کشور است و با توجه به نقش ارزآوری این صنعت، ضرورت دارد تا شبکه بانکی بیش از پیش از آن حمایت کند.
انفجار نانوذرات حاوی داروی شیمی‌درمانی در محل تومور با کمک امواج فراصوت می‌تواند اثربخشی درمان را افزایش داده و عوارض شیمی‌درمانی را کاهش دهد.
شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در راستای وظیفه راهبری، نظارت و سنجش اثربخشی سیاست‌های فرهنگی و راهبردی عفاف و حجاب مصوب این شورا به بررسی کیفیت اجرای این مصوبات از سوی دستگاه‌های مسئول پرداخت.
به نظر می‌رسد که تفاوت بین راست و چپ با سیاست آغاز نشده است. این تفاوت در طبیعت نیز وجود دارد و بر فهرست طولانی از پدیده‌ها از بوی لیمو گرفته تا اثربخشی دارو‌ها تاثیر می‌گذارد.
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان از برنامه‌های این بنیاد برای ارتقای اثربخشی فعالیت نخبگان حوزه‌های تخصصی علوم پایه گفت و تاکید کرد: این کار در راستای تحقق مرجعیت علمی ایران است.
این دانشمندان در بیانیه‌ای اعلام کرده اند به فرمول نهایی برای یک اثر بخشی جادویی رسیده اند. آن‌ها می‌گویند ابررسانایی را ساخته اند که می‌تواند هدررفت انرژی در مدار‌های الکتریکی را تقریبا به صفر برساند. اگرچه این ادعا هنوز به صورت عملیاتی به اثبات نرسیده، اما آن‌ها مقاله‌ای در این باره را در نشریه نیچر به چاپ رساندند و مراحل آزمایشات شان را منتشر کرده اند.
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور میزان اثربخشی عملکرد این سازمان در ۱۰ ماهه اول امسال را تشریح کرد و گفت: ۱۴۵۹۰ میلیارد تومان در حوزه وصول مبالغ فرار مالیاتی اثربخشی صورت گرفت.
مرتضی مکی می‌گوید: هرجا که عمان و قطر در مذاکرات علنی و غیرعلنی میان ایران و آمریکا موفق بودند و میانجی‌گری اثربخشی داشتند، ناشی از اراده دو طرف بود. اکنون که آمریکا و نه اروپایی‌ها به صراحت در سطح رسانه‌هایشان می‌گویند که برجام دیگر اولویت آن‌ها نیست و در کنار برجام موضوعات دیگری مهم است، نشان می‌دهد که کاری از دست عمان و قطر به عنوان کسانی که می‌خواهند نقش میانجی‌گری را داشته باشند، برنمی‌آید.
با هدف اثربخشی بهتر و همچنین کاهش هزینه های بازاریابی کسب و کارها، شرکت اسمارتک ۴ محصول فناورانه در بازار ایران عرضه کرد.
اگر نوشیدنی‌هایی مانند آب‌میوه یا نوشیدنی کافئین‌دار با دارو مصرف شود با کاهش اثربخشی دارو‌های خاص، سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.
رئیس دیوان محاسبات گفت: ارائه زودهنگام تفریغ بودجه و یا نظارت حین اجرای بودجه و سایر اقدامات نهادهای نظارتی به اثربخشی بودجه کمک می‌کند.
ستون فقرات سالم اثربخشی فعالیت‌های روزمره و شیوه زندگی فرد را تعیین می‌کند، زیرا بدشکلی یا بیماری‌های ستون فقرات می‌تواند منجر به کمردرد شدید و سایر عوارض شود و بر تندرستی عمومیِ فرد تأثیر بگذارد.
نماینده مردم تهران گفت: قبول داریم بودجه آسیب‌های اجتماعی گاه با تأخیرهای زیادی تخصیص پیدا می‌کند که ممکن است اثربخشی لازم را نداشته باشد.
بیماران S.M.A از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
بیماران SMA از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
بیماران SMA از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
رئیس‌جمهور گفت: تداوم حیات و اثربخشی آثار فرهنگی و تاریخی در گرو بهره‌برداری صحیح و شایسته از این آثار و امکان بازدید و استفاده مردم از آن‌ها است.
رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اجرای برنامه خودکفایی تولید غده بذری سیب زمینی عاری از ویروس را نمونه موفقی از اثربخشی تحقیقات پژوهشگاه عنوان کرد.
چندی پیش مقرر شد ایران و روسیه روابط تجاری خود را به صورت روبلی_ ریالی انجام دهند؛ مساله ای که اگرچه منجر به کاهش اثربخشی دلار در اقتصاد می‌شود اما انتقاداتی را نیز به دنبال داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ