به نظر می‌رسد علت بروز التهاب مغز ناشی از ذرات ریز و جامد باشد. کیفیت بد هوا باعث بدتر شدن خلق و خوی افراد می‌شود که به نوبه خود احتمال این که فردی افکار خودکشی را تجربه کند افزایش می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وقتی به تاثیر آلودگی هوا بر بدن فکر می‌کنید اولین چیزی که احتمالا به ذهنتان خطور می‌کند بیماری ریه است. با این وجود، شواهد به سرعت در حال رشد نشان می‌دهند که هوای آلوده می‌تواند باعث آسیب رساندن به سراسر بدن شود و قادر است انواع مشکلات را در سراسر بدن ایجاد کند.
آلودگی هوا با ایجاد استرس اکسیداتیو و التهاب سیستمی، فعالیت‌های الکتروفیزیولوژیک قلب را تغییر می‌دهد. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ظرف چند ساعت به قلب آسیب می‌رساند.
عضو شورای شهر تهران گفت: تهران فقط ۸۱ میلیارد تومان در حوزه رفع آلودگی هوا بودجه دارد و با آن تنها می‌توان ۸ دستگاه اتوبوس خرید و ۵ متر مترو ساخت.
عضو شورای شهر تهران گفت: تهران فقط ۸۱ میلیارد تومان در حوزه رفع آلودگی هوا بودجه دارد و با آن تنها می‌توان ۸ دستگاه اتوبوس خرید و ۵ متر مترو ساخت.
احمد وحیدی طی چند ماه اخیر در بسیاری از مسائل که ارتباطی با حوزه کاری‌اش ندارد، اظهارنظر کرده و تبدیل به فردی در کابینه شده است که خود را در جایگاهی می‌بیند که می‌توان او را «متخصص در همه امور» توصیف کرد. او از اقتصاد می‌گوید، درباره سیاست خارجی نظر می‌دهد؛ از تاثیر نماز برای در اختیار گرفتن پست‌های دولتی گفته یا در حوزه آب یا تغییر شاخص آلودگی هوا اظهارنظر می‌کند و به نظر می‌رسد این روند از سوی سردار احمد وحیدی ادامه دارد.
یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی کودکان به آثار آلودگی هوا بر سلامت کودکان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ریه کودکان تا حدود ۱۸ سالگی همچنان در حال رشد است، تک تک عوامل موثر در بروز آلودگی هوا می‌تواند بر ریه کودک و سلامت او اثرات سوء داشته باشد و آغاز برخی حساسیت‌ها و شروع آسم در کودکانی که زمینه بیماری را هم ندارند، ممکن است رخ دهد.
طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ بهمن) برای جنوب استان‌های فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جزایر واقع در خلیج فارس و پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر این مناطق، در برخی نقاط هرمزگان و کرمان بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
عضو شورای شهر تهران گفت: سازمان ملی استاندارد و حفاظت محیط زیست می‌گویند ما وظایف خود را انجام داده‌ایم، پس آلودگی هوا از کجاست.
شهردار تهران گفت: اگر خودمان اقدام به خراب کردن موقعیت جغرافیایی نکنیم می‌توان شرایط خوبی داشت، ظلم است که با آلودگی هوا، چرخه زندگی مردم دچار وقفه شود.
شهردار تهران گفت: اگر خودمان اقدام به خراب کردن موقعیت جغرافیایی نکنیم می‌توان شرایط خوبی داشت ظلم است که با آلودگی هوا، چرخه زندگی مردم دچار وقفه شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات می‌توانیم نقش جدی در کاهش سفرها و آلودگی هوا داشته باشیم.
عضو شورای شهر تهران گفت:زمان پلاک گذاری یکصد اتوبوس وارد شده به شهر طولانی شده است و در شرایطی که آلودگی هوا یکی از معضلات است گفت توسعه حمل و نقل می‌تواند در کاهش این آلودگی اثرگذار باشد.
بررسی‌های یک مطالعه در سه منطقه با آلودگی بالا، متوسط و پایین در ایران نشان داد که سطوح بالاتر ذرات معلق در هوا می‌تواند با کاهش ضریب هوشی کودکان مرتبط باشد.
بررسی‌های یک مطالعه در سه منطقه با آلودگی بالا، متوسط و پایین در ایران نشان داد که سطوح بالاتر ذرات معلق در هوا می‌تواند با کاهش ضریب هوشی کودکان مرتبط باشد.
سرمربی پرسپولیس گفت: صدا و سیما رسالت بزرگی دارد و آن‌ها می‌توانند به اتحاد مردم کمک کنند نه اینکه باعث تفرقه شود. صدا و سیما باید مشکلات مردم و بحث اقتصادی و آلودگی هوا را مطرح کند و باعث شود مشکلات برطرف شود. علت گرانی و تورم را بجوید و باری از روی دوش مردم بردارد. امیدوارم دیگر از این اتفاقات نیافتد.
هنگام بالا رفتن سطح آلودگی هوا با مصرف برخی انواع نوشیدنی‌ها می‌توان سموم را از ریه‌ها پاک کرد. در این مطلب ۳ دمنوشی را معرفی می‌کنیم که اثرات آلودگی هوا را خنثی می‌کنند.
ماسک‌های مناسب در شرایط آلودگی هوا، شامل انواع N ۹۵ (NIOSH-۴۲ CFR ۸۴)، KN ۹۵ (GB ۲۶۲۶-۲۰۰۶) و FFP ۲ (EN ۱۴۹-۲۰۰۱) هستند که می‌توانند با استفاده از استاندارد‌های شناخته شده بین‌المللی تا ۹۵ درصد ذرات معلق را فیلتر کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر واقع شود بر عهده شهردار تهران است.
در این روزهای سرد که آلودگی هوا نفس بسیاری را تنگ کرده، مصرف برخی غذاها می‌تواند به بهبود وضعیت تنفس کمک کند. در این اینفوگرافیک به این مواد غذایی اشاره شده است.
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار بسیاری از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار زیادی از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
کمبود جای پارک یکی از معضلات اساسی شهر تهران است که با یک بررسی میدانی ساده و گشت وگذاری کوتاه در خیابان‌های پایتخت، به راحتی می‌توان متوجه آن شد؛ مساله‌ای که در دهه‌های اخیر به دلیل افزایش جمعیت تهران، رشد تعداد خودرو‌ها و عدم توسعه متناسب پارکینگ‌های عمومی تشدید شده است و به صورت روزمره اهالی شهر تهران بخصوص دارندگان خودرو‌های شخصی را آزار می‌دهد و به افزایش ترافیک و آلودگی هوا دامن می‌زند.
خوردن مایعات به ویژه آب نه تنها باعث پاکیزگی مجاری گلو و دهان شده بلکه به دفع سموم از کلیه‌ها هم کمک می‌کند. استفاده از چای به دلیل تئوفیلین موجود در آن می‌تواند مجاری ریوی را بازکرده و ترشحات ریوی جمع شده را به بیرون ریه انتقال دهد.
یافته‌های این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث می‌شوند التهاب ایجاد شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته‌ای را که عامل بروز جهش‌های سرطانی هستند، بیدار کند و محققان با شناسایی این روند اکنون نگران آن هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرایند، یعنی روند بیداریِ سلول‌های سرطانی را آغاز کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ