عضو شورای شهر تهران گفت: سازمان ملی استاندارد و حفاظت محیط زیست می‌گویند ما وظایف خود را انجام داده‌ایم، پس آلودگی هوا از کجاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشکل اساسی و بنیادی کشور در پاسخگو نبودن است. در نظام جمهوری اسلامی بدبختی بزرگ این است که پاسخگویی وجود ندارد. این عدم پاسخگویی بلایی بدتر از مسائل اقتصادی، تحریم، بی‌آبی و آلودگی هوا و ... است و در واقع آنچه مانند موریانه نظام جمهوری اسلامی را می‌جود، پاسخگو نبودن است. در دانشگاه آمدند اساتید را با یک تلفن ممنوع‌التدریس کردند و کسی پاسخگوی این موضوع نیست که برای مثال چرا مثلاً صادق زیبا کلام که هم رئیس دانشکده و هم دانشجو‌ها او را می‌خواهند، باید کنار گذاشته شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آب تهران مشکل آلودگی زیست محیطی ندارد، گفت: جاری شدن سیلاب و ریزش بخشی از رودخانه کرج دلیل قطعی آب و افت فشار در برخی مناطق بوده است.
رئیس شورای شهر تهران گفت:حمل و نقل عمومی اولین مشکل شهر تهران است و ترافیک و آلودگی هوا هم از این مساله ناشی می‌شود.
نوروز سال ۱۳۹۳ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صوتی و بصری و آسیب به بنا‌های تاریخی میدان نقش‌جهان، ورود و تردد وسایل نقلیه به این مکان تاریخی ممنوع شد، ولی با این حال همچنان معضل تردد موتورسیکلت در سطح میدان همچون سال‌های گذشته به قوت خود باقی مانده است. ایجاد سروصدا، خطر تصادف و آسیب به گردشگران و ایجاد فضای بصری نامناسب از جمله مشکلاتی است که تردد موتورسیکلت در این میدان تاریخی به وجود آورده است. از نهاد‌های زیربط از جمله شهرداری اصفهان، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که متولیان نگهداری از این میدان تاریخی هستند انتظار می‌رود برای حل مشکل تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
اصفهان- وزیر کشور، رفع مشکل آلودگی هوا را ساده تر از معضل کمبود آب دانست و گفت: تامین آب زمان بر است اما مقابله با آلودگی هوا با راهکارهای کارشناسی شده در سریع ترین زمان، عملیاتی می‌شود.
با نوک زدن این‌گونه به صورت فعال‌نمایی یا پیشرفت‌نمایی به حمل و نقل عمومی تهران نه مشکل آلودگی هوا و نه ترافیک بدون داشتن آلترناتیوی موثر برای مردم حل نمی‌شود و اگر ادعای عرضه وجود دارد، لازم است حرکت موثرتری در تصویب بودجه و اعتبار درازمدت بر تکمیل مترو انجام شود. با این‌گونه شنبه‌ها شاید ۱۰۰ سال طول بکشد که مشکل آلودگی هوا و ترافیک حل شود. خوب است سری به گلستان سعدی زده شود و حکایت اندر احوال بی‌عرضگی حکمرانان مورد توجه قرار گیرد.
با نوک زدن این‌گونه به صورت فعال‌نمایی یا پیشرفت‌نمایی به حمل و نقل عمومی تهران نه مشکل آلودگی هوا و نه ترافیک بدون داشتن آلترناتیوی موثر برای مردم حل نمی‌شود و اگر ادعای عرضه وجود دارد، لازم است حرکت موثرتری در تصویب بودجه و اعتبار درازمدت بر تکمیل مترو انجام شود. با این‌گونه شنبه‌ها شاید ۱۰۰ سال طول بکشد که مشکل آلودگی هوا و ترافیک حل شود. خوب است سری به گلستان سعدی زده شود و حکایت اندر احوال بی‌عرضگی حکمرانان مورد توجه قرار گیرد.
مشکل این است که تا پیش از این، در طول سال چند روز با فاصله زیاد، آلودگی هوا به میزانی می‌رسید که خطرناک بود، اما الان شرایط به گونه‌ای شده که آلودگی هوا ماندگاری بالایی پیدا کرده است و ممکن است مدارس چندین روز و چندین هفته تعطیل شود و عملا مقبولیت اجتماعی خود را از دست بدهد
بخش عمده آلودگی هوای تهران از طریق خودرو‌ها مربوط به خودرو‌های داخلی است که خیلی زود و حدود یک سال پس از تولید، سیستم احتراق موتور آن‌ها دچار مشکل شده و مصرف سوخت این خودرو‌ها دو برابر می‌شود. از طرفی کاتالیستی که در این خودرو‌ها به کار رفته است نیز پس از حدود یک سال کارایی خود را از دست داده و تنها درصد کمی از آلایندگی را جذب می‌کند.
جالب اینجاست که این اولین باری نیست که در اعلام خبر تعطیلی‌ها مشکل داریم، حدود ۱ ماه پیش درباره تعطیلی مربوط به آلودگی هوا در گزارشی نوشتیم که «واقعا تصمیم برای تعطیلی به‌موقع را هم ندارید؟» که حالا احتمالا باید تیترش را اینگونه اصلاح کنیم که «واقعا توانایی اعلام هیچگونه تعطیلی را ندارید»
این خودروها به‌ویژه خودروهای سنگین مقصر اصلی حجم قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران هستند. موضوع حائز اهمیتی که با توسعه حمل‌ونقل پاک و عمومی قابل حل است. افزودن اتوبوس‌‌‌های دیزلی به ناوگان حمل‌ونقل و خودداری از نوسازی این ناوگان مشکل تهران را حل نمی‌‌‌کند. در این زمینه اقداماتی برای توسعه مترو در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به مترو پرند، اسلامشهر و ورامین اشاره کرد.
حالا یک‌سال و چندماهی از حضور یوسف نوری در وزارتخانه آموزش‌وپرورش می‌گذرد و همچنان این وزارتخانه با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ از لایحه رتبه‌بندی معلم‌ها گرفته تا مشکل ریشه‌دار کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی و تعطیلی‌های متعددی که از دوران کرونا آغاز شد و به آلودگی هوا کشیده شد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه هر شهر آلوده کشور باید برنامه خاص خود را برای حل مشکل آلودگی هوا داشته باشد، تصریح کرد: مسؤولیت نظارت بر این امر با محیط زیست است و وزارت کشور هم به این سازمان کمک می‌کند، بازگشت به روستا‌ها یک شعار مهم است.
در شرایطی که این‌روز‌ها اکثر کلانشهر‌های کشورمان با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند، تصاویری از مازوت سوزی وحشتناک و آلودگی شدید شرکت آلومینیوم اراک واکنش‌های زیادی را برانگیخته است./ همشهری آنلاین
کاشانی عضو شورای شهر تهران در خصوص آلودگی هوای تهران گفت: آقای رئیس جمهور این گره به دست شما باز می‌شود، یک نفر را به عنوان نخ تسبیح مشخص کنید تا کارها را پیگیری کند.
عضو شورای شهر تهران گفت:آقای رئیس جمهور گره آلودگی هوا به دست شما باز می‌شود.
اردبیل - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر ۱۰ کلان‌شهر کشور در معرض خطر جدی آلودگی هوا قرار دارند که ضروری است برای رفع این مشکل اقدامات سریع انجام شود.
امروزه آلودگی هوای شهرها به عنوان یک مشکل بسیار مهم در سطح ملی و بین‌المللی شناخته می‌شود، کودکان و نوزادان از جمله حساس‌ترین افراد جامعه نسبت به آلاینده‌های هوا هستند.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته یکی از متخصصان، با تولید ماشین‌های آب سوز مشکل آلودگی هوا و بحران انرژی حل و فصل خواهد شد.
نماینده مردم تبریز گفت: وقتی مردم در جنبه‌های مختلف زندگی با مشکل مواجه‌اند، معیشت‌شان از یک سو دچار مشکل است و در تنگنا هستند و از سوی دیگر با مشکلات و بحران‌هایی مانند آلودگی هوا یا معضلات زیست محیطی مواجه‌اند طبیعی است که نسبت به عملکرد‌های نادرست و اشتباه واکنش نشان می‌دهند.
علی سلاجقه، رییس سازمان محیط زیست گفت: شک ندارم که مشکل آلودگی هوای تهران از سوخت خودروهاست.
علی سلاجقه، رییس سازمان محیط زیست گفت: شک ندارم که مشکل آلودگی هوای تهران از سوخت خودروهاست.
استدلال آقایان این است که چون بنزین یورو ۶ در کشور تولید نمی‌شود، لذا استفاده از بنزین یورو ۴ در خودرو‌های وارداتی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ به صلاح نیست و موجب افزایش بار مالی خودرو‌های وارداتی می‌شود! این در حالی‌ست که سال‌هاست خودرو‌های روز اروپایی گران قیمت که همگی استاندارد یورو ۶ دارند در کشور تردد و از همین بنزین موجود استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی نداشتند!
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از امکان رفع مشکلات خشکسالی، آلودگی هوا و کمبود آب و گرد و غبار با استفاده از اقدامات فناورانه خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ