علائمی مانند مشکلات خواب، عضلات منقبض و انرژی کم همه نشانه‌هایی است که افراد به کمبود برخی ویتامین‌ها دچار هستند و باید مکمل منیزیم مصرف کنند. بسیاری از ما احتمالا تا حدودی کمبود منیزیم داریم. پیش‌بینی می‌شود در کشور‌های توسعه‌یافته بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از جمعیت با کمبود خفیف منیزیم مواجه باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زمانی کره بادام زمینی تنها کره آجیلی بود که به طور گسترده در دسترس مردم بود، اما حالا دیگر نه. امروزه انواع بی‌شماری از کره‌های آجیلی در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی قرار می‌گیرند. کره بادام به سرعت به عنوان یک جایگزین محبوب برای کره بادام زمینی و دلایل خوبی پیدا کرده است.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
دانشمندان اعلام کردند افرادی که به منیزیم علاقه دارند بهتر است بیشتر آجیل بخورند تا مکمل. تووار گفت که بدن مواد مغذی موجود در غذا را بهتر از موادی که تولید و در مکمل‌ها قرار داده می‌شود، پردازش می‌کند.
آلرژی به آجیلی مانند بادام رایج و اغلب شدید است. این نوع آلرژی‌ها معمولاً در سن ۲ سالگی ایجاد می‌شود و تعداد آجیل‌هایی که فرد به آن‌ها حساسیت دارد ممکن است با افزایش سن بیشتر شود.
ساحل عاج، کشوری در غرب آفریقا بزرگ‌ترین تولیدکننده کاکائو در جهان، به بزرگ‌ترین تولیدکننده بادام هندی تبدیل شده است. تولید از ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۱ به یک میلیون تن در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ به همین میزان برسد.
پس از آن که به شرکت کنندگان بادام دادیم، آنها را در فواصل هر 30 دقیقه یکبار بررسی کردیم تا ببینیم که بدن چگونه به مصرف بادام پاسخ می دهد. پس از آن یک گام جلوتر رفتیم و نظارت مداوم بر سطح گلوکز شرکت کنندگان را آغاز کردیم.
متهم پرونده قاچاق گردو و بادام در قم به پرداخت سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
محققان گزارش کردند که خوردن بادام به هر شکلی به دلیل افزایش مواد مغذی مهم در مقایسه با گروه کنترل، سلامت روده افراد را بهبود می‌بخشد.
ترشی گذاشتن یا تهیه ترشی یکی از رسوم قدیمی و پرطرفدار در سراسر جهان است. ترشی‌ها به عنوان چاشنی‌هایی محبوب و هیجان انگیز، در لیست غذا‌ها و دسر‌های کشور‌های خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای دارند. برای بهره بردن از خواص چغاله بادام، تهیه ترشی چغاله بادام ایده خوبی است. در این بخش روش خوشمزه‌ای برای تهیه ترشی چغاله بادام به عنوان یک ترشی تابستانی و بهاری برایتان خواهیم داشت.
کره بادام زمینی خوراکی بسیار مقوی و پر انرژی است که بادام زمینی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است و یک صبحانه مفید برای کودکان محسوب می‌شود.
ممکن است مواد پروتئینی، اسموتی میوه‌ای یا ترکیب پنیر و کراکر میان وعده مورد علاقه شما باشد و کمک کند تا برای تمرین ورزشی آماده شوید یا بعد از ورزش ریکاوری کنید.
محققین این مطالعه نتیجه گیری کردند که هم مصرف زیاد و هم مصرف کم کربوهیدرات در رژیم غذایی با افزایش مرگ و میر همراه است و کمترین میزان خطر با مصرف ۵۰ تا ۵۵ درصد انرژی از کربوهیدرات مشاهده شد. الگو‌های غذایی کم کربوهیدرات که در آن منابع غذایی پروتئین و چربی حیوانی مثل گوشت قرمز و مرغ جایگزین میشود با مرگ و میر بالاتری همراه خواهند بود، در حالی که اگر مصرف پروتئین و چربی گیاهی از منابعی مثل سبزیجات. آجیل، کره بادام زمینی و نان‌های سبوس‌دار به جای کربوهیدرات جایگزین شود میتواند مرگ و میر را کاهش دهد.
بادام زمینی طبیعتی متعادل دارد. چاق کننده، مقوی و بسیار مغذی است. دارای پروتئین و املاح معدنی فراوانی بوده و سبب تقویت قوای مغزی و حافظه می‌شود. بادام زمینی سرشار از ماده‌ای به نام کولین است که در ساخت واسطه شیمیایی مؤثر در حافظه به کار می‌رود. با مصرف مواد غذایی حاوی کولین تا حدی می‌توان کمبود واسطه شیمیایی استیل کولین ناشی از سالمندی را جبران کرد و با کاهش حافظه مقابله کرد.
در نوشیدنی‌های گیاهی که از جودوسر، سویا، بادام، بادام هندی و سایر محصولات به جای لبنیات استفاده می‌شود، می‌توانند همچنان شیر تلقی شوند.
جوشاندن بادام زمینی ممکن است روشی مطمئن و موثر برای حل مشکل حساسیت کودکان به بادام زمینی باشد.
بادام را جایگزین مکمل کنید
یک کارشناس ارشد تغذیه با هشدار نسبت به مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری تاکید کرد: ««اگر آلرژی به کره بادام زمینی در دوران بارداری ایجاد شود هم برای مادر باردار و هم برای جنین مضر است باید با احتیاط این ماده غذایی را مصرف کنند و حتی افرادی که سابقه آلرژی در خانواده دارند ترجیحا از کره بادام زمینی در دوران بارداری استفاده نکنند و ترجیحا از سایر مغز‌ها استفاده کنند.»
توپک خرما و بادام زمینی یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که شما می‌توانید این میان وعده مقوی را برای بچه‌ها و خانواده تهیه کنید و از خوردن این توپک‌ها در کنار یک لیوان چای لذت ببرید.
بادام به دلیل داشتن پروتئین و چربی‌های سالم فواید سلامتی شناخته‌ای دارد. بادام همچنین ممکن است موجب تقویت سیری شود، که می‌تواند به مهار گرسنگی و مدیریت سالم وزن کمک کند.
معاون بازرسی و نظارت اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: با توجه به اینکه واردات بادام هندی ممنوع است، هر آجیل فروشی، بادام هندی دارد؛ این نشان دهنده حجم بالای قاچاق است.
جالب است بدانید بیش از یک‌سوم بادام‌زمینی‌های دنیا صرف تهیه کره آن می‌شود، اما متأسفانه مصرف این ماده مغذی در ایران به دلیل ناآگاهی از فواید این خوراکیِ مفید و مقوی بسیار کم است.
بادام یکی از محبوب‌ترین آجیل‌های درختی در جهان است و بسیار مغذی و سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. به گفته پژوهشگران کینگز کالج لندن مصرف بادام به عنوان میان وعده چه به صورت کامل و یا آسیاب شده برای بهبود سلامتی در مورد ترکیب میکروب‌های روده مفید است.
خوردن بادام کامل و آسیاب‌شده می‌تواند رژیم غذایی افراد را بهبود ببخشد و مصرف بیشتری از اسید‌های چرب غیراشباع، فیبر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مهم را برای آن‌ها فراهم کند.
عضو هیئت علمی گروه زراعت و اصلاح نباتات دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه گیلان با اجرای یک پروژه دانش بنیان، اقدام به تعدیل معضلات کشت بادام زمینی در استان گیلان کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ