سوال مردم نیشابور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام وصول شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در ۱۰ سال گذشته در تولید علم از رتبه ۲۶ به رتبه ۱۵ جهان رسیده است، گفت: در زمینه پژوهش‌های فناوری هم از رتبه ۱۲۰ جهان به رتبه ۵۳ صعود کرده ایم.
آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در توئیتی در واکنش به تقلب بیش هزار نفر در کنکور سال پیش نوشت: وزارت علوم پاسخ دهد چطور با وجود قطع اینترنت در کنکور تقلب گسترده شد؟
«محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه آیا اینترنت هنگام برگزاری کنکور قطع خواهد شد یا خیر، گفت: «دستور دادند که نباید اینترنت قطع شود، اما ما سیستم‌های خاص خودمان را داریم تا امنیت برگزاری کنکور را تأمین و تضمین کنیم.»
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه سال جاری خبر داد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه کشور آغاز شد.
معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها در سال جدید تاکید کرد دانشگاه های علوم پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام آزمون سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، دی ماه سال گذشته برگزار شد و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
محمد حسین فرهنگی پس از استماع اظهارات وزیر علوم اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع نشد و سوال خود را به رای گذاشت، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر علوم قانع شدند.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی سوال یکی از نمایندگان از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستورکار قرار گرفت.
معاون پژوهش وزیر علوم در بخش دیگر سخنرانی خود به اهمیت رؤیت پذیری در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: رؤیت پذیری این است که کاری کنیم در جامعه ما یک سری افراد، مراکز و مقاله‌ها شناخته شوند و دیده شوند. مردم چقدر دانشمندان و پژوهشگران ما را می‌شناسند؟ در خارج از کشور چقدر ما را می‌شناسند؟ اینها همه در حوزه رویت‌پذیری است.
معاون پژوهشی وزیر علوم پیشنهاد استفاده از ظرفیت ماده ۱۳ قانون جهش دانش بنیان را به رؤسای دانشگاه‌ها داد و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال در مورد بودجه پژوهشی خبر خوبی با اذن رهبری بدهد.
جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و سوال از وزیر ورزش و جوانان بررسی خواهد شد.
اردبیل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در یک سال گذشته ۴۰ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.
معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اقدام برخی ناشران دنیا برای پولی کردن دسترسی نشریات، گفت: تا ۳ یا ۵ سال دیگر به ازای چاپ هر مقاله نویسنده باید پول بدهد.
سوال ملی رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر بهداشت در خصوص علت تعدیل کادر بیمارستانی و همچنین کمبود داروی بیماران خاص و عدم نظارت بر افزایش شدید قیمت دارو.
معاون فناوری وزیر علوم گفت: عدم توجه به مالکیت فکری از عمده ترین مشکلات حوزه فناوری است که اگر در این بخش به صورت ویژه وارد نشویم در سال های آینده در حوزه دانش بنیان هم به مشکل برمی‌خوریم.
زلفی‌گل در پاسخ به این سوال که در تشکیل این دفاتر مباحث امنیتی مطرح است یا خیر، گفت: اصلا این گونه نیست، من تعجب می‌کنم!
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: از پاسخ وزیر نفت به سوالش قانع شده و نیازی به مطرح کردن آن در جلسه علنی نیست.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: از پاسخ وزیر نفت به سوالش قانع شده و نیازی به مطرح کردن آن در جلسه علنی نیست.
در زیر پوست اخبار مرتبط با دستگیری مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی، ماجرا‌هایی جریان دارد که شاید اطلاعات چندانی از آن در دسترس عموم نباشد. برخی از تحلیلگران امور سیاسی معتقدند که این حوادث تبعات انشقاقی است که میان اصولگرایان بعد از انتخابات سال ۱۴۰۰ شکل گرفته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شوند، تصریح کرد: نیاز است که تمهیدات لازم برای حضور پر شور و نشاط دانشجویان انجام شود. قبل از شروع سال تحصیلی جدید باید بحث‌های رفاهی، خوابگاهی، تغذیه و ایاب و ذهاب دانشجویان برنامه‌ریزی شود تا امکانات لازم برای دانشجویان مهیا شود.
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری پس از تأیید احکام ریاست دانشگاه‌های کشور، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، احکام ریاست ۲۰ دانشگاه کشور را به مدت ۴ سال صادر کرد.
وزیر علوم بیان کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را شاهد باشیم و لازم است که برای آن‌ها کلاس‌های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ