آمریکا با ادعای این که سیاست‌های ایران «به طرز فاحشی با حقوق زنان و ضوابط کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل مغایرت دارد»، آن‌ها را محکوم کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حاشیه هشتمین نشست کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک از شهلا قهرمانی، دارنده مدال طلای پاورلیفتینگ آسیا تجلیل شد.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که کره‌ جنوبی کشوری غیر مستقل و تحت تاثیر ایالات متحده است،‌ اظهار داشت: کره‌ای‌ها که با زبان خوش نسبت به آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران اقدامی انجامی ندادند با شکایت دولت از آنان، ناگزیر می‌شوند نسبت به بازپرداخت پول‌های بلوکه شده اقدام کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران از حق مردمش در میدان گازی آرش نمی‌گذرد و در زمان لازم اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد، زیرا ما در میدان آرش سهم داریم ولی آن را به شکل دوستانه حل می‌کنیم.
اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی توسط کمیسیون ملی یونسکو با حضور صاحبنظران، مسئولان و اساتید این حوزه در مجلس برگزار شد.
نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی به همت کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برگزار می‌شود.
جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره آمار‌های متناقض در ایران، تاکید کرد: آمار دقیق و وجود سازمان‌های آماری در هر کشوری پایه و مبنای برنامه‌ریزی‌های مختلف است. زمانی می‌توانیم برنامه‌ریزی، اعتبار و زمان مشخصی برای حوزه‌های مختلف تعیین کنیم که آمار دقیق و مورد تایید نهاد‌های رسمی در اختیارمان قرار گیرد. در حال حاضر به هر دستگاه بروید آمار‌هایی دارند که مشابه کشور سوئیس است. ولی وقتی در میدان عمل بسیاری از واقعیت‌ها با آمار‌ها سازگار نیست، آمار‌های نادرست، مبنای نادرستی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز ارتش قهرمان مظهر قدرت جمهوری اسلامی ایران و آماده است تا در هر زمان و هر مکان بر سر دشمن فرو آید و منافع ملت بزرگ ایران را حفظ کند.
سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن تکرار اظهارات مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران ادامه داد: گمان می‌کنم نیازی نباشد که ما دوباره بیانیه‌ها و اظهارات نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و سخنگوهایش درباره حقوق زنان در این را تکرار کنیم؛ اما بازدید از مکان‌های عبادی موضوع دیگری است.
کامبیز نوروزی، حقوق‌دان، می‌گوید: «آنچه که سخنگوی کمیسیون قضایی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده، عجیب است، چرا که او گفته است زنان بالای ۱۸ سال باید براساس اذن «سرپرست» برای خروج از کشور اقدام کنند، بیان چنین موضوعی از سوی اعضای کمیسیون قضایی خودش جای بحث دارد چراکه استفاده از عبارت سرپرست برای این گروه از زنان غیرتخصصی و مبهم است.»
حضور بورکینافاسو در اجلاس بین‌المللی زنان تأثیرگذار را تمسخر می کنند، در حالی که اسرائیل برای اخراج ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد کشورهای گواتمالا، بنین، لیبریا را با خود همراه کرد.
معاون امور زنان و خانواده، با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود خواستار چاره اندیشی برای نفی ظلم علیه زنان چه در خانواده ها و چه در جامعه شده بودند، تصریح کرد: ایشان معتقدند که برای حمایت از زنان باید چاره اندیشی کرد و همچنین باز گذاشتن عرصه برای فعالیت بانوان در عرصه های مختلف بسیار مهم است.
انسیه خزعلی معان امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران سال گذشته یعنی کمتر از ۹ ماه پیش به عضویت کمیسیون مقام زن در سازمان ملل درآمد. وی افزود:، اما آمریکا و برخی از کشور‌ها با جوسازی‌ها و حرکت‌های رسانه‌ای و ایجاد رویه‌ای غلط که معمول نبود، ایران را از این کمیسیون حذف کردند. در حالی که مشابه این موارد در کشور‌های دیگر وجود داشته امام هیچگاه چنین پیشنهادی داده نشده بود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در واکنش به حذف ایران از کمیسیون مقام زن، گفـت:به نام حقوق زن نباید حق زنان را نقض و زنان جهان را از شنیدن صدای زنان ایران محروم کنند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، تصمیم آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را «نامشروع» خواند و گفت: هرگز صدای رسا و مطالبه‌گرانه جامعه پویای ‎زنان ایران‌زمین، در اعتراض به پایمال‌شدن ‎حقوق زنان توسط این کشور و سایر کشورهای غربی حامی آن، خاموش نخواهد شد.
مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درخواست برای لغو عضویت ایران در «کمیسیون مقام زن» را سناریویی برای به انزوا کشاندن نظام جمهوری اسلامی دانست.
لغو عضویت ایران از این کمیسیون ایجاد یک رویه خطرناک، جانبدارانه و مبتنی بر رفتار‌های دوگانه توسط برخی از دولت‌های عضو است که نه تنها منجر به تضعیف اعتبار عالی‌ترین مرجع بین‌المللی در حوزه زنان می‌شود بلکه فضا را برای سوء استفاده سیاسی آتی برخی از دولت‌ها برای اعمال اهداف و اغراض سیاسی­شان در این نهاد فراهم می‌کند.
راه اندازی پویش زن توانمند توسط بانوان ایرانی برای معرفی زنان موفق ایرانی به جامعه جهانی را در این گزارش مشاهده می‌کنید.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره قطعنامه آمریکا و درخواست برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن، گفت: به اسم "زن"، دیکتاتوری به خرج می‌دهند و اجازه نمی‌دهند زنان مطالب خود را مطرح کنند و تا جایی پیش می‌روند که در صددند عضویت زنان در یک سازمان بین المللی را لغو کنند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره قطعنامه آمریکا و درخواست برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن، گفت: به اسم "زن"، دیکتاتوری به خرج می‌دهند و اجازه نمی‌دهند زنان مطالب خود را مطرح کنند و تا جایی پیش می‌روند که در صددند عضویت زنان در یک سازمان بین المللی را لغو کنند.
الهیان با اشاره به موضوع کمیسیون مقام زن، گفت: خانم هیلاری کلینتون، کامالا هریس و میشل اوباما بیانیه‌ای را تنظیم کردند مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از این کمیسیون اخراج شود. ما جلسه‌ای را با رئیس اکوسوک سازمان ملل اشتیم که کمیسیون مقام زن یکی از ارکان آن است. مطرح کردیم که اخراج ایران از کمیسیون مقام زن یعنی نادیده گرفتن بیش از ۴۰ میلیون زن ایرانی و این مورد اعتراض سازمان‌های مردم نهاد و زنان در ایران است.
آمریکا روز دوشنبه در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که رویترز آن را رویت کرده است، با ادعای این که سیاست‌های ایران «به طرز فاحشی با حقوق انسانی زنان و دختران و ضوابط کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل مغایرت دارد»، آن را محکوم کرده است.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به شتاب پیشرفت زنان در ایران پس از انقلاب گفت: ایجاد سامانه‌ای برای ارائه نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی ضرورت دارد.
معاون رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعاهای حقوق بشری و دفاع از حقوق زنان ایرانی مدعی شد: خطاب به همه کسانی که در حال اعتراض هستند می‌گویم ما شما را می‌بینیم و صدای شما را می‌شنویم. شجاعت شما الهام ‌بخش است.
موضوع حق‌آبه هیرمند از زمان جدایی هرات از خاک ایران در سال ۱۸۵۷ میلادی جدی شد. سال ۱۳۵۱ قراردادی موسوم به کمیسیون دلتا افغانستان را ملزم کرد که از جریان هیرمند ثانیه‌ای ۲۶ مترمکعب یعنی سالانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب آب در اختیار ایران قرار بدهد تا اینکه سال ۱۳۹۶ هنگام آغاز به کار ساخت سد کمال‌خان؛ مسئولان دولت غنی ارتفاع تاج سد را از آنچه مورد نظر بود بالاتر بردند و این اتفاق بر خشکی هامون اثر زیادی گذاشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ