جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره آمار‌های متناقض در ایران، تاکید کرد: آمار دقیق و وجود سازمان‌های آماری در هر کشوری پایه و مبنای برنامه‌ریزی‌های مختلف است. زمانی می‌توانیم برنامه‌ریزی، اعتبار و زمان مشخصی برای حوزه‌های مختلف تعیین کنیم که آمار دقیق و مورد تایید نهاد‌های رسمی در اختیارمان قرار گیرد. در حال حاضر به هر دستگاه بروید آمار‌هایی دارند که مشابه کشور سوئیس است. ولی وقتی در میدان عمل بسیاری از واقعیت‌ها با آمار‌ها سازگار نیست، آمار‌های نادرست، مبنای نادرستی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی داروهای مخدر که با مجوز وزارت بهداشت در داروخانه ها عرضه می‌شود، باید با نسخه معتبر پزشک در اختیار متقاضی قرار گیرد.
رئیس مرکز اورژانس استان تهران با اشاره به ۱۵ هزار و ۲۳۰ تماس از سوی شهروندان تهرانی در موضوع گرمازدگی با اورژانس در تعطیلات آخر هفته (چهارشنبه تا جمعه) از ۶ هزار و ۳۷۳ مأموریت نیرو‌های اورژانس در این مدت خبر داد و گفت: ۱۹۶ مورد دارای ضعف و بی حالی و ۶۶ مورد نیز دچار گرمازدگی بوده اند.
با حکم رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جواد حسین زاده از ریاست مرکز آمار ایران برکنار و داریوش ابوحمزه به عنوان سرپرست جدید منصوب شد.
سوادکوه - سرپرست سازمان امور عشایری ایران گفت: از مجموع حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت جامعه عشایری فقط آمار حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنان در مرکز آمار ایران ثبت شده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ضمن اشاره به رشد ۱۰ تولید فرش دستباف در سال ۱۴۰۱، گفت: با توجه به اینکه فرش از مسیرهای دیگری غیر از گمرک از کشور خارج می شود، آمار دقیقی از صادرات این کالا نداریم.
رسانه‌ها از افزایش آمار جان‌باختگان و مصدومین انفجار یک مرکز امنیتی در پاکستان به ۷۴ نفر خبر می‌دهند.
تورم یکی از مهم ترین شاخص های اقتصاد کلان است که کشورهای مختلف در سال های اخیر موفق به کنترل آن شده اند، اما ایران همچنان با این مشکل قدیمی، دست و پنجه نرم می کند. حال در این شرایط، آمار تورم دو ماه گذشته از سوی مرکز آمار منتشر نشده است!
یک مرکز آماری در فلسطین گزارش داد که در ماه مارس گذشته دو صهیونیست در عملیات‌های مقاومتی به هلاکت رسیده و ۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
به گفته وزیر بهداشت، از آغاز سال جدید تاکنون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی رشد ۵۹ درصدی داشته و حدود ۲۷ هزار پزشک متخصص و ۴ هزار و ۵۰۰ پزشک فوق تخصص در این ایام مشغول به فعالیتند که این آمار، فقط مربوط به ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی است و حال آن که مجموعا هزار و ۶۶ بیمارستان در ایام نوروز و تعطیلات آماده خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم هستند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: تا کنون ۱۲۵ هموطن در تصادفات سفرهای نوروزی جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: جهت دریافت خدمات از قوه قضاییه، برای هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی شناسه قضایی پیش بینی شده است.
به تازگی بانک مرکزی پس از گذشت بیش از چهار سال، نرخ تورم را از حصر خود خارج و جزئیات تغییرات قیمتی در یازدهمین ماه سال را اعلام کرد. تغییراتی که نسبت به دیگر مرجع آماری کشور، تفاوت‌هایی دارد؛ اما این رویکرد بانک مرکزی مبنی بر ارائه آمار تورم، قابل تقدیر است.
مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) در بیانیه ای اعلام کرد: آمار جانباختگان زلزله ترکیه به ۲۹۶۰۵ و مصدومین به ۱۴۷۹۳۴ نفر افزایش یافت.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن به اهداف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید از فناوری استفاده شود و در واقع نیازمند جنبش نرم‌افزاری هستیم.
اعداد گزارش‌های مرکز آمار از این جهت اهمیت دارند که رئیس جمهوری در نطق روز دوم بهمن ماه خود در مجلس گفته بود آمارش درباره ایجاد یک میلیون شغل بر اساس «مستندات» است. سوال اینکه این چه مستنداتی است که با گزارش‌های مرکز آمار چنین تعارض آشکاری دارد؟
در جلسه اقتصادی دولت مطرح شد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری از ۹.۴ درصد در تابستان سال گذشته به ۸.۹درصد در تابستان امسال رسیده و تا پاییز با تداوم روند به ۸.۲ درصد کاهش یافته است.
بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه آذرماه سال جاری با کاهش ۰.۲ درصدی نسبت آبان ماه عدد ۱.۹ درصد را ثبت کرد و تورم ماهانه خوراکی‌ها پس از ماه‌ها صفر شد.
در اولین روز از آخرین ماه پاییز، مرکز آمار و بانک مرکزی جدیدترین گزارش خود از تغییرات تورمی را منتشر کردند. اطلاعاتی که نشان از اختلاف نرخ تورم دارد؛ هرچند با یک ماه تفاوت، آمار و ارقام مورد نظر بررسی و تحلیل شده است.
مرکز ملی فضای مجازی جزئیات آماری از فعالیت کسب و کارها و اقتصاد دیجیتال را در پلتفرمهای داخلی و خارجی منتشر کرد.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند / پس از دانشگاه تهران، کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد / فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد، باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین ش/فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع رشد در بخش معدن اتفاق افتاده است، اعلام رشد منفی در بخش معدن را ناشی از خطای در نمونه‌گیری آماری عنوان کرد.
همتی به گزارش مرکز آمار درباره تورم تیر ماه واکنش نشان داد.
سازمان برنامه و بودجه علت تفاوت میانگین قیمت هر متر خانه در شهر تهران توسط مرکز آمار و بانک مرکزی را تفاوت در شیوه میانگین گیری عنوان کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ