آمریکا روز دوشنبه در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که رویترز آن را رویت کرده است، با ادعای این که سیاست‌های ایران «به طرز فاحشی با حقوق انسانی زنان و دختران و ضوابط کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل مغایرت دارد»، آن را محکوم کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عمومی امروز (سه شنبه) به رغم مخالفت کشورهای غربی، با تصویب قطعنامه‌ای «اهانت به کتب مقدس و نمادها دینی» را محکوم کرد.
کمال خرازی گفت: مسأله دریافت غرامت هدف ایران نبود و دیگران هم در پیشنهاد خود جدی نبودند؛ چنانچه بعد از پذیرش قطعنامه هم کسی به صندوق بازسازی ویرانی‌های دو کشور که یکی از بند‌های قطعنامه بود کمک نکرد. هدف جنگ جلوگیری از تجاوز و تنبیه متجاوز بود و نه دریافت غرامت که در این کار موفق شد.
بنا به قطعنامه جدید کنگره آمریکا، این کشور باید شمار نظامیان حاضر در اوکراین را اعلام کند.
به گفته کنعانی در حالیکه موضوع بدحالی دانش آموزان در دست پیگیری قرار دارد و تیم های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می‌دهند صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب است.
پارلمان آفریقای جنوبی به پیش نویس قطعنامه کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم به خاطر جنایتهای این رژیم علیه فلسطینیان رأی داد.
خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مطرح نیست.
خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مطرح نمی‌شود.
اگر قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر شود، نشان‌دهنده این است که طرف مقابل نمی‌خواهد با ایران همکاری کند و یک دور جدید تنش در روابط ایجاد خواهد شد. ولی به احتمال زیاد آژانس قطعنامه جدید صادر نخواهد کرد تا اجازه دهد این روندی که شروع شده، به نتیجه برسد که در این صورت، روند مثبتی خواهد بود.
در این مرحله چشم ایران به نشست دوره‌ای شورای حکام است. هرچند که تفاهم صورت گرفته با نگاه کلان‌تر شکل‌گیری فضای مناسب به منظور آغاز دور جدیدی از همکاری فنی میان ایران و آژانس برای حل و فصل اختلاف‌ها و کمک به فضاسازی برای مذاکرات سیاسی احیای برجام صورت گرفته، اما ایران چشم انتظار نتیجه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. صدور قطعنامه یا بیانیه و لحن و متن هر کدام از این موارد می‌تواند با واکنش متفاوتی از سوی ایران منتهی شود.
تهران مدت‌هاست که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متهم می‌کند که در هنگام تهیه پیش‌نویس گزارش‌های بازرسی خود در برابر فشار‌های ایالات متحده، متحدان اروپایی‌اش و اسراییل تسلیم می‌شود. به نظر می‌رسد این‌بار مقامات ایرانی همچنان با علم به نگرانی‌های غرب، هشدار‌های جدی درباره قطعنامه احتمالی شورای حکام صادر کرده‌اند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از جمهوری اسلامی، انتظار اینست که حتی از سازمان ملل نیز سبقت گرفته و برای پایان دادن به جنگ اوکراین که صلح جهانی را به خطر انداخته و مشکلات جدی زیادی برای اقتصاد جهان به وجود آورده، تلاش‌های بی‌وقفه نماید نه آنکه به چنین قطعنامه‌ای رأی ممتنع بدهد!
قطعنامه‌ پارلمان اروپا؛ روسیه از المپیک حذف شود
پارلمان اروپا در قالب یک قطعنامه جدید علیه روسیه، برای ارسال دوباره سلاح به اوکراین بسترسازی کرد.
وزارت دفاع انگلیس مدعی شده که اقلام توقیف شده شامل "موشک‌های زمین به هوا و موتور موشک‌های کروز" بوده‌اند. انگلیس مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و ۲۱۴۰ شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.
مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه کنگره آمریکا گفت: آیا آمریکا فکر می‌کند با این قطعنامه می‌تواند روح جدیدی به اغتشاشات فروکش کرده بدمد؟ یا اهداف دیگری دارد؟
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد را پیروزی جدیدی برای ملت فلسطین برشمرد و خواستار اقدامات سازمان ملل در حمایت از فلسطینیان شد.
این قطعنامه از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات و نهاد‌های ایرانی به بهانه این ناآرامی‌ها وضع کند.
اقدامات خصمانه‌ی اخیر «رژیم برلین» در راستای ایفای نقش در پازل فشار حداکثری غرب علیه کشورمان، یادآور روزهایی است که با تسلیح صدام به سلاح‌های شیمیایی، علیه ملت ایران مرتکب جنایت شدند.
اقدامات خصمانه‌ی اخیر «رژیم برلین» در راستای ایفای نقش در پازل فشار حداکثری غرب علیه کشورمان، یادآور روزهایی است که با تسلیح صدام به سلاح‌های شیمیایی، علیه ملت ایران مرتکب جنایت شدند.
رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.
رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: موضوع سفر هیأت آژانس به تهران جزو موضوعاتی بود که در چارچوب توافق وجود داشت با توجه به قطعنامه سیاسی صادر شده در شورای حکام علیه ایران، اقدامات بعدی با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد و لازم است موضوعات یک ارزیابی مجددی شود.
محافل صهیونیست نسبت به تقویت جایگاه جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی موسوم به BDS در پی تصویب قطعنامه‌ اخیر مجمع عمومی سازمان ملل ، به شدت ابراز نگرانی کردند.
یک تحلیل‌گر مسائل هسته‌ای گفت: یک عده می‌گویند آژانس تحت سلطه آمریکا و صهیونیست است اما اگر اینطور بود چطور ۱۴ گزارش مدیرکل آژانس اعلام کرده بود که ایران به برجام پایبند است و آمانو علیرغم فشارهای ترامپ حاضر نشد خلاف این موضوع را در گزارش‌های خود بیاورد چرا که هیچ بهانه‌ای علیه ایران نداشتند. اینکه صرفا بگوییم آژانس تحت سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی است مشکلی را حل نمی‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ